Gå til innhold

Hvilken utdanning for å bli Politiker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontakter så vidt jeg vet, helt uavhengig av utdanning. Det er det man må ha og det man trenger; skjønt jeg tror det er vanskeligere få innpass i en all verdens utdanninger. "It is a big club and you aint in it". De fleste politikere vi ser i dag er "født" inn i det.

Lenke til kommentar

Bli med i et ungdomsparti så tidlig som mulig. Pass på å få deg venner som sitter høyt opp i organisasjonen, vær en del av den kule gjengen. Baksnakking av de mindre kule og de du ønsker å ta over posisjonen til osv må til, men pass på at det er subtilt så ingen kan ta deg på noe direkte, og du alltid kan bortforklare om noen skulle gjennomskue deg. Lær deg å debattere og bruke subtile hersketeknikker, pugg masse politisk "fakta" og de kuleste argumentene. Viktig å alltid ha et svar uansett, om du er selvsikker nok vil folk tro på deg. Pass på at ingen kan ta deg på noe "grums", selvom masse grums og spisse albuer må til for å nå toppen. Still til valg på hvilket som helst verv og pass på at flest mulig liker deg så du får stemmer. Så kan du begynne å klatre i vervene, og tilslutt få innpass i vervene i "o store moderparti", eller plass på valglistene på "ungdomskvota".

 Statsvitenskap er vel ikke en dum utdanning om du vil bli politiker, men det aller viktigste er nettverk innen et parti. Snakker av erfaring, var ung og idealistisk en gang, men løgn, hykleri og kameraderi innen et parti er bare ikke noe jeg personlig vil bruke livet mitt på. Glad jeg forsto det innen jeg ble 20 😅 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...