Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det muleg å forandre noen ?


Gjest 23114...eb1

Anbefalte innlegg

Gjest 23114...eb1

Mange opplever samlivsbrudd, og mange hevder at de vokste ifra hverandre, men eit samliv handler om å tilpasse seg hverandre. De fleste par opplever ulikheter på en rekke områder, men det er vel slik at mange lever opptil at det "går seg nok til" etterkvart, men så går det i en helt annen rettning.  Foreldreoppgaven er ikkje slik det engang var med mor hjemmeverandre, og fedre var lønnsmottagere, og idag er begge yrkesaktive, og det skaper utfordringer.

Mange opplever ulikheter i forhold til sex, arbeidsfordeling, og ansvarsfordling, og hvordan forandre noen når ein opplever ulikheter her, og hvem sine premisser skal ein forandre seg til ?

Anonymous poster hash: 23114...eb1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det korte svaret er nei, etter min mening. Kan man jobbe sammen og komme til et kompromiss, og ha et fungerende samliv, ja.
Hvis forskjellene er for store så burde man kanskje gå til hver og sitt. Og prøve å forandre hverandre tror jeg ikke fører til noe godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 23114...eb1
Uderzo skrev (10 minutter siden):

Det korte svaret er nei, etter min mening. Kan man jobbe sammen og komme til et kompromiss, og ha et fungerende samliv, ja.
Hvis forskjellene er for store så burde man kanskje gå til hver og sitt. Og prøve å forandre hverandre tror jeg ikke fører til noe godt.

Svaret er nok nei, men spørst om eit kompromissforslag vil ha noen igjennomslagskraft. Er forskjellene og holdningene sprikende finnes det nok ikkje noe alternativ 2. 

Anonymous poster hash: 23114...eb1

Lenke til kommentar

Det er nok mange som går inn i forhold som ikke burde gjort dette.

Det virker ikke som man bruker nok tid på å forelske seg i den virkelige andre personen, men heller den personen dem viser frem.

 

Da burde man ikke prøve å forandre dem, for det er umulig.

Det er mulig man kan forandre seg selv, men det går sjeldent bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 23114...eb1 skrev (12 timer siden):

og hvem sine premisser skal ein forandre seg til ?

Tydelig en bred enighet i at viljen til forandring må komme fra innsiden.

Så kan det legges til at det fra et objektivt Darwinistisk ståsted, at det er lurt å rette seg de premisser som fører menneskeligheten mot overlevelse. Tygg på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...