GĂ„ til innhold

Netflix med VPN?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, en i familien min liker Ä se pÄ koreanske og Japanske TV serier pÄ Netflix, og frem til nylig har vi kunnet bruke en Japansk Netflix konto for Ä fÄ til dette. NÄ har Netflix dessverre funnet ut at vi bor jo i Norge, sÄ da er bare norsk Netflix tilgjengelig. Vanskelig skal det vÊre.

SÄ nÄ lurer jeg pÄ om noen kan forklare hvordan jeg gÄr frem for Ä lure Netflix til Ä tro at vi er i f.eks Japan, slik at de kan igjen fÄ se sine serier derfra.

HÄper Ä fÄ noen gode tips.

Endret av Sharpings
  • 1 mĂ„ned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Netflix gjÞr hele tiden tiltak for Ä opprettholde rettighetene som er pÄ landsnivÄ. Innholdsprodusentene setter begrensninger her og krever at Netfix gjÞr det som er mulig for Ä hindre uautoriserte fra Ä se innhold de ikke har rettigheter til.

SÄnn det fungerte tillot enkelte VPN-leverandÞrer deg Ä kunne se ulike lands innhold, men de fÞlger med dette hele tiden og kartlegger forskjellige VPN-leverandÞrer og hvilke IP-adresser de har, sÄnn at de blir blokkert forlÞpende.

Tror ogsÄ de gjÞr vurderinger av hjemadresse og betalingskort etc for Ä fastsette hvilket innhold du skal ha tilgang til, sÄ det blir sÄnn sett vanskeligere og vanskeligere Ä fÄ tilgang til innhold du ikke geografisk skal ha tilgang til.

De kan ogsÄ unikt identifisere deg som klient uansett om du bruker VPN eller ikke, sÄ til sammen kan de kartlegge ting med veldig mange parameter for Ä at du kun skal ha tilgang til det begrensningene innholdsleverandÞrene pÄlegger Netflix.

Det blir et evig "katt og mus"-lÞp Ä jukse seg til tilgang. De burde la folk kjÞpe den tilgangen de Þnsker, men da mÄ de fÄ med seg innholdsleverandÞrene pÄ konseptet, noe jeg tviler pÄ kommer med det fÞrste.

Endret av vidor
  • 2 uker senere...
Skrevet
On 27.4.2024 at 3:07 PM, Sharpings said:

Hei, en i familien min liker Ä se pÄ koreanske og Japanske TV serier pÄ Netflix, og frem til nylig har vi kunnet bruke en Japansk Netflix konto for Ä fÄ til dette. NÄ har Netflix dessverre funnet ut at vi bor jo i Norge, sÄ da er bare norsk Netflix tilgjengelig. Vanskelig skal det vÊre.

SÄ nÄ lurer jeg pÄ om noen kan forklare hvordan jeg gÄr frem for Ä lure Netflix til Ä tro at vi er i f.eks Japan, slik at de kan igjen fÄ se sine serier derfra.

HÄper Ä fÄ noen gode tips.

Eg har ogsÄ en i familien, inkludert meg, som liker koreanske og japansk tv og film. Eg mÄtte gÄ inn pÄ noe ala https://watchseriesx.to/ eller https://flixflare.to/, for Ä finne ut hva som finnes av tvserier (en slags programoversikt), og sÄ inn i torrenten og finne serien der i den kvaliteten eg Þnsker. Subtitlecat kan kanskje hjelpe med subs om det ikke er med, men som regel har eg funnet subs inkludert. Heldigvis er japansk/koreansk blitt sÄpass populÊrt at det er flere sider nÄ, ogsÄ den gode gamle opensubtitles. 

JÊvla mÞkka netflix, ikke faen om eg betaler VPN og mÄ styre pÄ nÄr eg vil se noe annet enn det lille sÞppelet vi fÄr i norge. De kunne i det minste la meg velge region, og lÄse meg dit, sÄ fikk eg ikke innholdet de norske fikk. Kunne til og med betalt litt ekstra om det funket. 
Netflix var gÞy sÄ lenge det varte

• Liker 3
Skrevet (endret)
vidor skrev (PĂ„ 6.6.2024 den 8:15 AM):

Netflix gjÞr hele tiden tiltak for Ä opprettholde rettighetene som er pÄ landsnivÄ. Innholdsprodusentene setter begrensninger her og krever at Netfix gjÞr det som er mulig for Ä hindre uautoriserte fra Ä se innhold de ikke har rettigheter til.

SÄnn det fungerte tillot enkelte VPN-leverandÞrer deg Ä kunne se ulike lands innhold, men de fÞlger med dette hele tiden og kartlegger forskjellige VPN-leverandÞrer og hvilke IP-adresser de har, sÄnn at de blir blokkert forlÞpende.

Tror ogsÄ de gjÞr vurderinger av hjemadresse og betalingskort etc for Ä fastsette hvilket innhold du skal ha tilgang til, sÄ det blir sÄnn sett vanskeligere og vanskeligere Ä fÄ tilgang til innhold du ikke geografisk skal ha tilgang til.

De kan ogsÄ unikt identifisere deg som klient uansett om du bruker VPN eller ikke, sÄ til sammen kan de kartlegge ting med veldig mange parameter for Ä at du kun skal ha tilgang til det begrensningene innholdsleverandÞrene pÄlegger Netflix.

Det blir et evig "katt og mus"-lÞp Ä jukse seg til tilgang. De burde la folk kjÞpe den tilgangen de Þnsker, men da mÄ de fÄ med seg innholdsleverandÞrene pÄ konseptet, noe jeg tviler pÄ kommer med det fÞrste.

SĂ„ til helsike med hele Netflix, og frem med bit torrent appen igjen? Den er i det minste gratis!

Endret av Sharpings

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...