Callofdaddy Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Hei, jeg fikk motorstopp og NAF hjalp meg til verksted. Verkstedet sa at reim var slak og reparasjonen ville bli enormt høyt. Topp og stempel og evt motor måtte byttes. Mitt spørsmål er kan jeg bytte reim og pumpe ville det ha hjulpet? Jeg Fikk start på bilen og motoren hørtes fin ingen ulyder/klikke lyd men etter det fikk jeg ikke start på den . Noen som har erfaring om det vil funke om bare bytte registerreim vil funke? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Callofdaddy skrev (1 time siden): Jeg Fikk start på bilen og motoren hørtes fin ingen ulyder/klikke lyd Hva? Etter at verkstedet hadde sjekket den? Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april Ja , verkstedet mente at den måtte bytte stempler, motor en kostbar reparasjon Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (2 minutter siden): Hva? Etter at verkstedet hadde sjekket den? Ja de mente det , godt mulig de vil ha en slik reparasjon utført . Vet du om det er noe mulighet om jeg bytter reim og pumpe at det kan gå bra? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Jeg "vet" ikke. Det er umulig. Hva har verstedet gjort for å feilsøke? Har du betalt noe for denne feilsøkingen? Hva står nøyaktig på kvitteringen? Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (Akkurat nå): Jeg "vet" ikke. Det er umulig. Hva har verstedet gjort for å feilsøke? Har du betalt noe for denne feilsøkingen? Hva står nøyaktig på kvitteringen? Det åpnet dekselet der reima er og så at reima var slakk , de tok bilder av det Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Ok? Og etter dette fikk du startet motoren? Hvor lenge gikk den? Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (Akkurat nå): Ok? Og etter dette fikk du startet motoren? Hvor lenge gikk den? Fikk startet motoren men jeg ventet på naf, men slo den av i på ventet på NAF . Etter dette fikk jeg ikke startet den igjen. Verkstedet brukte en halvtimes jobb som de sa og må sikkert betale for det. Synes det er så tragisk derfor lurer jeg om noen vet om det hår Ann å fikset reima eller om jeg må fikse en ny motor Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Start med å fortelle hva slags motor som sitter i den. Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (Akkurat nå): Start med å fortelle hva slags motor som sitter i den. Passat 2013 2 liter Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (Akkurat nå): Bensin? Diesel? Beklager , det er en diesel , manuel Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Verkstedet har sannsyligvis erfaring med at det har skjedd før. Hva er servicehistorikken på registerreima? Hva er bilens (motorens) kilometerstand? Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (4 minutter siden): Verkstedet har sannsyligvis erfaring med at det har skjedd før. Hva er servicehistorikken på registerreima? Hva er bilens (motorens) kilometerstand? Reima ble bytte på 160k Ny reim etter 210k Bilen kilometer er på 320k Ny reim skulle ha blitt byttet på 370k Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Jeg var visst uklar. Ble ikke remstrammer byttet på 210k? Jeg regner ikke med at du evt. vet hvilket merke remstrammer som ble montert? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Har vært borti verksteder som bytter reim, men ikke strammer, som ender opp som dette. Det kan også være at du har vært uheldig? Det høres mye ut at bilen skal kunne gå 160k km mellom bytte, det er vanligvis maks 120k på VW diesel, men det varierer fra motor til motor. Som oftest kan man dog kjøre mye lengre før reima ryker, og det ser ut som du har kjørt 110k km, som generelt burde gå bra, men man vet jo aldri. Dersom stemplene har slått opp i ventilene, så hjelper det ikke å bare bytte reim, da er motoren ødelagt, og det er trolig billigere å finne en erstatningsmotor. Du må dog få bekreftet helt sikkert at dette er tilfelle. Det holder ikke å bare se på reima, og hevde at motoren er defekt, man må kontrollere ventilene osv. Det fremstår som om du har fått beskjed om at reima er slakk, og deretter har kjørt videre, som sikkert ikke var særlig smart, med mindre du mener at motoren stoppet, og at verkstedet nå i ettertid mener reima er slakk, og kan ha hoppet over noen hakk? Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (Akkurat nå): Jeg var visst uklar. Ble ikke remstrammer byttet på 210k? Jeg regner ikke med at du evt. vet hvilket merke remstrammer som ble montert? Det er jeg usikker på men alt ble gjort på verksted . Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Denne motoren har som regel intervall på 210 tusen. Men vannpumpe kan ofte lekke før det, og da blir man mer eller mindre tvunget til å bytte alt. 1 Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 0laf skrev (1 minutt siden): Har vært borti verksteder som bytter reim, men ikke strammer, som ender opp som dette. Det kan også være at du har vært uheldig? Det høres mye ut at bilen skal kunne gå 160k km mellom bytte, det er vanligvis maks 120k på VW diesel, men det varierer fra motor til motor. Som oftest kan man dog kjøre mye lengre før reima ryker, og det ser ut som du har kjørt 110k km, som generelt burde gå bra, men man vet jo aldri. Dersom stemplene har slått opp i ventilene, så hjelper det ikke å bare bytte reim, da er motoren ødelagt, og det er trolig billigere å finne en erstatningsmotor. Du må dog få bekreftet helt sikkert at dette er tilfelle. Det holder ikke å bare se på reima, og hevde at motoren er defekt, man må kontrollere ventilene osv. Det fremstår som om du har fått beskjed om at reima er slakk, og deretter har kjørt videre, som sikkert ikke var særlig smart, med mindre du mener at motoren stoppet, og at verkstedet nå i ettertid mener reima er slakk, og kan ha hoppet over noen hakk? Ifølge verkstedet skal denne reima byttes etter 210k . De har ikke kontrollert stempler osv , de har kun tatt av det dekselet og sjekket at reima var slakk og ikke i de hakkene. De har ikke gjort noe mer og jeg har ikke kjørt bilen noe mer Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Rapporter Del Skrevet 15. april Det høres veldig mye ut med 210k intervall med registerreimdrevet vannpumpe. Callofdaddy skrev (15 minutter siden): Reima ble bytte på 160k Hvem gjorde jobben? Merkeverksted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå