Callofdaddy Skrevet 20. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. april mobile999 skrev (3 minutter siden): Jeg tar ikke imot et vag produkt med 320k kilometer selv om jeg får det kastet etter meg. Det er søppel (selv uten sannsynlig motorskade). Det er din menig. Dette er første gangen jeg har hatt et slik problem i alle min ca 15år med vw . Det var derfor jeg også ringte veskstedet for å forsikre meg at den reima var tatt men den strammere tok kvelden så skjedde dette. Første gangen NAF hentet meg på en av mine biler. en gang må være den første så tar man lærdom . Jeg hat allerede peilet ut en by vw 1 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden Bilde viser tydelig register havari! reimen er ikke slakk, den er av🤠 denne motoren er en såkaldt interference motor, som da betyr at motoren ikke har klaring mellom ventiler og stempler når disse går i utakt iforhold til den riktige timingen som register reim skal ha. har enda tilgode å oppleve positive resultater med ny reim når reimen først har hoppet av mange gamle biler som f.eks Volvo 240, var såkaldte non interference motorer, da kan man bare slenge på en ny reim om den ryker. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden En god og rimelig løsning for å bekrefte evnt. Motorskade, er å betale for 1 værkstedstime der de tar sylinder lekkasje test. Da kontrollerer de hver sylinder for lekkasje mens begge ventiler(ventilene) er lukket såkaldt kompressjons stadie da vet man veldig fort om ventiler er bøyde. dette koster ca 1200-1600 avhengi av timepris. er uansett mye bedre enn å påkoste nye dyre deler med ett usikkert resultat. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden mobile999 skrev (På 20.4.2024 den 9:06 PM): Jeg tar ikke imot et vag produkt med 320k kilometer selv om jeg får det kastet etter meg. Det er søppel (selv uten sannsynlig motorskade). Søppel faktisk🫣😅😅 Dette hadde du greie på hører jeg alt handler om vedlikehold, det gjelder alle kjøretøy. Vag har hatt mange utrolig sterke motorer oppigjennom, det som faktisk har gjort de «dårligere» i senere tid er den lange service intervallen forhandleren reklamerer med når de selger bilen. Ett long life intervall på 30.000 km er ikke reelt på noen biler 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden Har dem inspisert motoren og faktisk sett gjennom et inspeksjonskamera at ventiler og stempel er skadet? Jeg ville ha byttet reima, verdt et forsøk. Litt ot, når det gjelder regreim så det noe jeg alltid kjøper originalt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden freedomseeker skrev (10 minutter siden): Litt ot, når det gjelder regreim så det noe jeg alltid kjøper originalt. Ok, og VW kjøper dem av f.eks. Continental. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden freedomseeker skrev (2 minutter siden): Har dem inspisert motoren og faktisk sett gjennom et inspeksjonskamera at ventiler og stempel er skadet? Jeg ville ha byttet reima, verdt et forsøk. Litt ot, når det gjelder regreim så det noe jeg alltid kjøper originalt. Ett inspeksjons kamera er ikke noe godt værktøy for å avdekke dette. Ikke lett å se ventiler via kamera da kameraet føres ned i forbrenningskammeret via dyse hull eller glødeplugg hull. Er da umulig å manøvrere dette kameraet til å se oppover. Skade vedr. Reg reim havari medfører i de fleste tilfeller til bøyde eksos ventiler og i noen sjeldne tilfeller bøyde stempel staker. Sistnevnte er mest på Bensin motorer da diesel staker er sterkere pga det høye kompresjons nivået og den måten en diesel forbrenning fungerer på. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden (endret) freedomseeker skrev (18 minutter siden): Har dem inspisert motoren og faktisk sett gjennom et inspeksjonskamera at ventiler og stempel er skadet? Jeg ville ha byttet reima, verdt et forsøk. Litt ot, når det gjelder regreim så det noe jeg alltid kjøper originalt. Verdt ett forsøk er Kansje aktuelt når en er kyndig og skrur selv, ikke som en værsteds kunde. Da er dette forsøket en veldig stor økonomisk belastning kunden får null glede utav. ang kjøp av org reim eller uorg reim så stiller begge merker og leverandører med samme krav om varighet og skifte intervall Endret 9 timer siden av MAtroxX Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) MAtroxX skrev (7 timer siden): Verdt ett forsøk er Kansje aktuelt når en er kyndig og skrur selv, ikke som en værsteds kunde. Da er dette forsøket en veldig stor økonomisk belastning kunden får null glede utav. ang kjøp av org reim eller uorg reim så stiller begge merker og leverandører med samme krav om varighet og skifte intervall Ja, mest sannsynlig så har det oppstått skader også. Jeg bytter reg reim selv, så da stiller seg litt andredelens. Edit, i teorien ja, men i praksis så er ikke kvaliteten lik. Det kan også være noe annet som har skjedd her, defekt lager i løpehjul, strammer eller at vannpumpa har låst seg. Endret 2 timer siden av freedomseeker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå