Gå til innhold

Ny World of Warcraft-modus lar spillere gjenoppleve Mists of Pandaria


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev:

I min ignoranse så tror jeg man kunne spille WoW inkludert alle expansions hele tiden 😅

Riktig! Men velger man å spille som Panda nå, så må man velge Alliance/Horde etter å ha basically gått gjennom tutorial på øyen. (Det var en som spilte på øyen fra lvl 1 til max lvl, kun med å plukke blomster etc..) Med denne "utvidelsen" så kan man spille på øyen hele tiden. (Slik jeg forstår det)
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
h4nseN skrev (6 timer siden):
bshagen skrev (9 timer siden):

I min ignoranse så tror jeg man kunne spille WoW inkludert alle expansions hele tiden 😅

Riktig! Men velger man å spille som Panda nå, så må man velge Alliance/Horde etter å ha basically gått gjennom tutorial på øyen. (Det var en som spilte på øyen fra lvl 1 til max lvl, kun med å plukke blomster etc..) Med denne "utvidelsen" så kan man spille på øyen hele tiden. (Slik jeg forstår det)

Aha, skjønner. Takk :)

Lenke til kommentar
mrBytemare skrev (Akkurat nå):

WoW hadde sin magisk tid for over 10 år siden. Nå bare melkes det i hytt og gevær for alt det er verdt.

Det er sant, men om det er økonomisk forsvarlig så er det jo dumt å la være, syns du ikke? Vanskelig å si til aksjonærene sine at "dette tjener vi masse penger på og er en svær del av bunnlinjen, men nå legger vi det ned" :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig med at det er melking, fordi dette er bare en liten bonus for de som allerede er abonnementer, og koster ikke noe ekstra. Siden ikke alle kan gjøre alt, så er det ikke en selvfølge at de heller kunne ha utviklet innhold som fokuserer på flere områder/gear/dungeons etc. i stedet.
Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 12.4.2024 den 6:46 AM):

I min ignoranse så tror jeg man kunne spille WoW inkludert alle expansions hele tiden 😅

Ja man kan spille alle expansions utenom vanilla der verdenen ble bygget om i Cataclysm. 

Men expansionene gir ikke gear som er verdt noe utenom det gearet som ser bra ut som du kan kle figuren din i via det som heter transmog. Dungeons og raids for en maks level karakter blir alt one shotet når man kommer 2-3 expansions tilbake slik power creepen er og har vært siden 2004. Det denne modusen gjør er at den "tar deg tilbake i tid" det er en liten introduksjons quest som er lagt til der du blir fortalt litt at man har gått tilbake i tid etc. får prøve de nye tingene også sender de deg ut til starten av MOP. Da er alle mobsa til din level og du levler som vanlig. Alle starter på level 10 og kan levle opp til 70. 

Uansett med den nye modusen får man eget gear og egne gems, alle item slotsa har sockets man kan putte gems i dette er nytt for MOP der størsteparten av itemsene ikke gir mye stats men man gemmer inn stats slik man selv ønsker. Noen gems gir bare stats, mens andre gems gir spells som du ellers ikke ville hatt til classen enten aktive eller passive. Samtidig får du en cloak som du levler opp ved å gjøre content. Denne cloaken deles mellom alle dine karakterer slik at om du vil levle flere karakterer vil cloaken hjelpe deg med å levle fortere om man ønsker det siden cloaken blir værende på det nivået den høyeste karakteren sitter på. Dreper du mobs får man bronze, spiller man i raids får man bronze og spiller man dungeons får man bronze. Denne currencien kan man bruke til å oppgradere utstyr og kjøpe mounts og gamle outfits som man kan bruke i retail i etterkant de fleste mountsa er ikke mulig å få i spillet eller har lav droprate etc. Samtidig kan de som kanskje ikke har spilt MOP eller spilte det da det var fresh få lov til å være med i raids igjen i MOP og spille med kompiser og ukjente i disse raidene. 

Det er også ikke noen ekstra utgifter for den som allerede har en sub til WoW altså skulle man enten spille retail eller classic er det mulig å prøve gamemoden uten noen ekstra kostnader.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Pandaria var ca hvor jeg falt av. Siste halvdel tror jeg at jeg bare grindet, og senere expansion ventet jeg på stabil Dugi guides og følgte passivt gjennom levels - hadde litt moro med PVP fortsatt og fint å ha sett det meste av innhold, men magien var borte.

Skulle gjerne hatt et nytt spill som kunne ta samme plassen som wow hadde, men faktum er at tiden er forbi for min del - jeg vil aldri igjen ha så mye tid å kaste bort som jeg hadde på den tiden 😅 

Kan jo drømme om å få like mye tid som pensjonist, men tipper jeg føler vekten av klokka mer på håndleddet da og ikke like lett å ukritisk bruke dagene i en virtuell verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...