Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Selvmord


Anbefalte innlegg

Vurderer nå å avslutte livet mitt. Har kun 100.000 i årslønn og får ikke hjelp fra NAV. Har nå skrevet et 15 siders dokument med nevrologen, farvellbrev og hva som skal få mine eiendeler. Noen forslag til hvordan å avslutte livet sitt på en skånsom måte. (60. leveår)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harald Gjerde skrev (1 minutt siden):

Vurderer nå å avslutte livet mitt. Har kun 100.000 i årslønn og får ikke hjelp fra NAV. Har nå skrevet et 15 siders dokument med nevrologen, farvellbrev og hva som skal få mine eiendeler. Noen forslag til hvordan å avslutte livet sitt på en skånsom måte. (60. leveår)

Ikke gjør det, livet kan lysne! Jeg snakker av erfaring. Denne tråden blir nok stengt, for det er ikke lov å diskutere metoder her, dessuten kan svarene du får gjøre det værre for deg. Men en virituell trøsteklem sender jeg din vei 🍀😊

Lenke til kommentar

NAVDette er noe jeg har forberedt siden coronatiden. Det er nøye gjennomtenkt og ingen forhastede konklusjoner. Da hadde jeg det ene året 33.000 i inntekt. Det andre 66.000. Fikk ikke sosialhjelp fra men overlevde av donasjoner og stjele mat. Uten økonomisk støtte fra NAV vil være hjemløs. Og søke NAV orker jeg ikke. Samtidig vil jeg få avslag som tidligere.

Lenke til kommentar
Harald Gjerde skrev (14 minutter siden):

Vurderer nå å avslutte livet mitt. Har kun 100.000 i årslønn og får ikke hjelp fra NAV. Har nå skrevet et 15 siders dokument med nevrologen, farvellbrev og hva som skal få mine eiendeler. Noen forslag til hvordan å avslutte livet sitt på en skånsom måte. (60. leveår)

Lag heller en egen tråd her på forumet og spør om noen har erfaringer med NAV og hva du evt har krav på. De kan være veldig kjipe og da nytter det bare å klage og klage. Men jeg er ikke så flink med regler og sånn, men det er mange kunnskapsrike folk her på forumet. Prøv litt for du gir opp helt.

Når man er så langt nede som du er nå, er det bare en vei og det er oppover. Mitt favorittsitat, som har fått meg igjennlm mye vanskelig:

"If you're going through hell, keep on going!"  Winston Churchill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord.

Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette.

Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.

Kriseinformasjon i nødstilfelle

Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til Diskusjon.no, over personlig melding.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...