Gå til innhold

Vært en del psykotiske epiosder fra en person over lengre tid


Anbefalte innlegg

Vært en del psykotiske epiosder fra en person over lengre tid, men følgende har jeg fått inn på bånd. 

Lurer på hva som er lurt?:

- Innrømmelse av tyveri av andres sko, og innrømmelse av at en bruker dem.(skapte en noe truende situasjon mellom 2 personer) Samt unnskyldning for tidligere truende samtaler om faren

(Var mistanke mot han; at han gikk til butikken uten sko en stund, men tror det har ordnet seg. Jeg fikk beskjed via en annen, og ble obs på det først da)

- Seksuell trakasering av person

- Samtale om faren sin, innvolvering i organisert tvangsgifting mot 15 åring og hva han skal gjøre mot faren sin.

 

Akkurat i siste tiden er personen helt psykotisk og snakker med seg selv inne på rommet, og ikke måte på. Jeg bryr meg ikke så mye, i og med at det viktigste er at en ikke snakker med seg selv i fellesområdet (hvor det er ekstra lytt mellom dør og fellesområdet)

Lurer på hva som er lurt.

Takk for svar

Endret av myvota
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du sittet i fengsel, siden du responderer slikt?

Ikke engang Anders bæring breivik hadde evnet å respondere slikt, på den type ting!

Ikke svar på mine meldinger fremover. Ved å svare slikt, så er det en sjanse du i den virkelige verden tar del i saken  - med ønske om et feilaktig utfall

Endret av myvota
Lenke til kommentar
5 hours ago, myvota said:

Jeg bryr meg ikke så mye, i og med at det viktigste er at en ikke snakker med seg selv i fellesområdet (hvor det er ekstra lytt mellom dør og fellesområdet)

Da er det vel ikke snakk om enebolig, rekkehus eller blokkleilighet, men ett eller annet hybelhus eller institusjon. Et fengsel kan det jo ikke være snakk om ettersom man har tilgang til Internett.

At noen kan sitte i et hybelhus eller en institusjon og være mer eller mindre psykotisk, det er vel noe som kan skje hele tiden.

5 hours ago, myvota said:

Lurer på hva som er lurt.

Hvis det er noen som har ansvaret for hybelhuset/institusjonen/studentboligen/fellesområdet så hadde det nok gått an å snakke med dem. Hvis det hadde blitt opplyst litt mer om hvilken type bolig det er snakk om, så hadde det nok vært mulig å gi et litt mer presist svar.

Hvis noen er psykotisk så vil man jo ofte ha det ganske vondt med seg selv, slik at litt vennlighet og forståelse kanskje kan virke bedre enn konfrontasjon og å snakke til rette. 

Hvis noen er psykotisk da har vedkommende behov for hjelp og behandling, og de som lever i miljøet rundt kan vel også ha behov for litt avlastning.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...