Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikkerhetsbelte lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (38 minutter siden):

Ny utfordring på passat, 2008 modell. Når man ikke har på sikkerhetsbelte på bilen, så kommer det varslingslyd.  Men i mitt tilfelle så har jeg på sikkerhetsbelte og likefullt gir det lyd mens jeg kjører. 

Hva kan være galt? 

Beltestrammeren ? 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (5 timer siden):

Ny utfordring på passat, 2008 modell. Når man ikke har på sikkerhetsbelte på bilen, så kommer det varslingslyd.  Men i mitt tilfelle så har jeg på sikkerhetsbelte og likefullt gir det lyd mens jeg kjører. 

Hva kan være galt? 

Har du lagret noe i de øvrige setene? Handleposer og lignende utløser setesensor. Setesensor og switch i beltelås er foriglet med hverandre så hvis setesensor er aktivert og beltelås på det aktuelle setet ikke er det så vil alarmen ule. Øvrige feil kan være kontaktfeil i bryteren på beltelås eller defekt setesensor som gir lekkasjespenning til tilbakemelding.

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Powertrainer said:

Har du lagret noe i de øvrige setene? Handleposer og lignende utløser setesensor. Setesensor og switch i beltelås er foriglet med hverandre så hvis setesensor er aktivert og beltelås på det aktuelle setet ikke er det så vil alarmen ule. Øvrige feil kan være kontaktfeil i bryteren på beltelås eller defekt setesensor som gir lekkasjespenning til tilbakemelding.

Jeg ville også startet der. Sett alle setebeltene i "holderen" sin, og se om den fremdeles varsler. Dersom den ikke gjør det, så kan du fjern ett og ett til du finner setet den slår ut på.
 

Lenke til kommentar

Alt er som normalt. 

Signalet veksler å starte når jeg kjører med beltet på. Så det er nok på sjåførsiden og jeg regner med det er en slags effekt som utløses når beltespennen er i beltelåsen. 

Litt vanskelig å finne navn på de to delene. Men fant en teknikk hvor jeg satte dopapir som ekstra stramme effekt ovenfor beltespennet i beltelåsen, og da kunne jeg kjøre lenge uten lyd. Så hele tiden når jeg tar med handa, og holder på beltestrammeren tett inn til beltelåsen, så lager den ikke lyd. Så derfor vil jeg høre andres erfaringer vedrørende dette. 

For meg virker det som at jeg må bytte beltelåsen, om det er et slags signaleffekt der som er slitt. 

Lenke til kommentar

Når det gjelder fører stol, har ikke denne stolen  sensor for å merke om det sitter noen der, slik passasjer stol har. 
de regnet sikkert med at stolen er i bruk under kjøring🤠🫣 skrev dette pga en kommentar her vedr. Setematte sensor 🤗

 

ang problemet ditt, det er to små/tynne ledninger som går inn i belte låsen

de får ofte ett brudd utvendig og kan også få brudd innvendig 

når du putter belte ned i belte låsen er det meningen at kretsen sluttes ( de to tynne ledningene får kontakt med hverandre)

de fleste klipper ledningen og kortslutter ledningene, så slutter den å varsle.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...