Hanhijnn Skrevet 2. april Rapporter Del Skrevet 2. april Noen som har kjennskap til disse motorene? Noen fallgruver her? Setter pris på alle tilbakemeldingene. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 2. april Rapporter Del Skrevet 2. april M47 må være noe av de bedre firer dieslene etter min mening. Jeg ville fjernet swirl flaps og egr om det var min. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april Sjørøver skrev (1 time siden): M47 må være noe av de bedre firer dieslene etter min mening. Jeg ville fjernet swirl flaps og egr om det var min. Takker for feedback! Km.stand skremmer deg ikke? Hva med automatkassa på disse? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 2. april Rapporter Del Skrevet 2. april Ta en titt her: https://bimmers.no/forums/topic/683719-bmw-dieselmotorer/ Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april DrAlban3000 skrev (3 timer siden): Ta en titt her: https://bimmers.no/forums/topic/683719-bmw-dieselmotorer/ Informativt. Takker! Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april Skal register-kjedet virkelig vare like lenge som resten av motoren på disse BMW-dieselene? https://www.motor.no/aktuelt/registerkjedet-rok-lenge-for-det-skulle/269485 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 2. april Rapporter Del Skrevet 2. april Hanhijnn skrev (7 timer siden): Takker for feedback! Km.stand skremmer deg ikke? Hva med automatkassa på disse? Jeg ville ikke brydd meg før du nærmet deg 300+ Automakassen er solid, men føles nok litt gammeldags. Fem serie er også solide. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 2. april Rapporter Del Skrevet 2. april Hanhijnn skrev (1 time siden): Skal register-kjedet virkelig vare like lenge som resten av motoren på disse BMW-dieselene? https://www.motor.no/aktuelt/registerkjedet-rok-lenge-for-det-skulle/269485 Du finner alltid feil og unntak. N47 skal ha noe problemer med registeret, men jeg tror det er sterkt overvurdert. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. april Rapporter Del Skrevet 2. april Sjørøver skrev (1 time siden): Du finner alltid feil og unntak. N47 skal ha noe problemer med registeret, men jeg tror det er sterkt overvurdert. Det vil jeg ikke si, det er singel kjede på disse og ved regenerering av Dpf slipper litt diesel forbi stempelringer og havner i olja, diesel smører ikke så veldig bra og med skifteintervall på 30k på oljen på disse så er jo det heller ikke noe bra, i tilegg til at høytrykkspumpe er en svakhet på både N47/N57, men M47/M57 motorene er ganske skuddsikre, ville nok ikke bekymret meg for km stand på TS sin bil, men ville nok ha fjernet swirl flaps, Egr og Dpf om det er på motor, samt kodet det bort. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april Rapporter Del Skrevet 2. april 2 hours ago, Sjørøver said: Du finner alltid feil og unntak. N47 skal ha noe problemer med registeret, men jeg tror det er sterkt overvurdert. Det var ekstra mye feil på modeller mellom ca. '07 og '09. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå