Gå til innhold

Holdbarhet på Z Flip modellene?


Anbefalte innlegg

Leker med tanken på å ha en Samsung Galaxy Z Flip i lomma for å spille musikk mens jeg kjører, ta noen bilder på ferie og vanlig bruk. Men noe stopper meg. Holder skjermen? Den skal jo brettes og åpnes og brettes igjen et utall ganger. Og ja, Samsung påstår at den skal tåle ca 400.000 brettinger. Men hvor mye tåler skjermen seriøst? Ikke sånne fantasitall fra reklamen liksom.

Er det noen som har en Z Flip som kan fortelle om sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en ganske fersk Z Flip 4 bruker. Kjøpte den på kampanje rundt nyttår, etter å ha gått lei av å ha en svær plate i lomma. Foreløpig ser det bra ut. Innerskjermen har ingen synlige merker, og den bulken på midten ble jeg fort vant til. 

Om du søker opp erfaringer på nett er det ganske mange som får problemer med skjermen etter et års tid. Samtidig tenker jeg at Samsung jo selger grådig mange av disse, og selv hvis feilraten er litt høyere enn på andre modeller skal det noe til at det rammer akkurat deg. Jeg får bare vente og se. Enn så lenge er jeg ikke bekymret. :)

Z Flip 5 har noen forbedringer med at den lukker seg helt (de tidligere modellene lukker seg i "dråpeform" med litt luft i mellom), og større ytterskjerm. Begge deler er klart å foretrekke, men så er jo også Flip 5 en del dyrere enn de andre. Jeg var ikke villig til å legge så mye penger i det nå, men til lansering av neste generasjon er det kanskje Flip 5 som selges på kampanje til halv pris. Da er det ikke noe å lure på. 

Batteritiden er "middels minus". Jeg lader ca. annenhver dag, da med tre/fire timer skjermtid. Den utvendige skjermen er fin for å sjekke varsler på. 

Kameraet er greit. Jeg kom fra S20FE og syns den tok bedre bilder, men kamera er ikke veldig viktig for meg. 

Ytelsen ellers er rask og fin. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...