Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det vits i å date nå som Norge kanskje kan bli angrepet av Russland?


Gjest 12b76...81a

Anbefalte innlegg

Det er alltid uro i verden. Det er ingen umiddelbar fare for at Russland skal invadere Norge, det trenger du ikke bekymre deg for.

Det som skjer det skjer, og har man noen å være glad i om ting skjer, har du i det minste dét.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Risikoen for at russland skal angripe noe annet enn å fortsette å angripe Ukraina er lavere enn på mange tiår.
russland har knapt kapasitet til å fortsette krigen de er i, langt mindre yppe med NATO eller hvem som helst andre i tillegg.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Andre1980 said:

Sorry... men klarer ikke ta deg seriøst...

Vet ikke om den var til meg eller hvem det var, men altså, dette har jo med filosofi å gjøre.

Som Jan Paul Sartre uttrykker det så er vi alle utlevert til livet og den eksistensielle utfordring, enten vi ønsker det. Det eneste vi vet med sikkerhet er at vi er utlevert til livet her og nå, og at vi alle skal dø. Det er bare spørsmål om på hvilket tidspunkt. Alt levende har også en innebygd død.

https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/bitstream/handle/11250/134997/101e.pdf

Er det vits i å date, ja, når man tror at den tidsrammen man har til rådighet blir mindre så må man bruke den tiden man har på en mer effektiv eller mer fornuftig måte, for det er faktisk det man rekker, som blir til livet. Fram til nå, så er det ingen som har overlevd livet. Det er her og nå, slik som det er og så er det forbi.

Som ordtaket sier det: "Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet."

Eller for å si det med en Kierkegaard: "Den dagen du kom til verden, gråt du mens dine nærmeste var glade. Lev slik at den dagen du dør, da gråter dine nærmeste mens du selv er glad."

Et innholdsløst liv er vel ikke nødvendigvis bedre enn et innholdsrikt liv.

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at mange blir redd og nervøs av alt vi hører i nyhetene. Jeg tror kanskje at de kan være lurt å ikke bekymre seg for mye om dette. Sovjet var en trussel fra 1945 til 1989, men det gikk bra for Norge.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
On 13.3.2024 at 5:14 PM, Guest 12b76...81a said:

Jeg er en rublete fyr og har lett for å bekymre meg.
Jeg var klar for å prøve dating for første gang i mitt liv etter flere år som aromantisk.
Men når jeg leser alt pratet om 3 Verdenskrig og mulige angrep på Norge fra Russland,
begynner jeg å tvile på om det er verdt det. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 12b76...81a

Hvis verden snart skal gå under så er det selvsagt fint å date så mye som mulig før det skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...