Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Glemte å skru på lokket etter oljepåfylling


Anbefalte innlegg

Fikk opp melding i går i bilen om at jeg måtte etterfylle olje. Dette gjorde jeg, og i dag etter en tur i butikken, så kjente jeg en merkelig lukt i bilen. Åpnet panseret og da kom det litt røyk ut, og så at lokket lå ved siden av. Har fylt olje før og da har det gått smertefritt, men er ingen motor/bilekspert, er det noen som vet hva jeg må gjøre nå? Kan det ta fyr hvis jeg kjører videre, eller er problemet løst nå som jeg har skrudd på lokket? Noen som vet?

Endret av sahu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (37 minutter siden):

Det går bra om du har fått skrudd på lokket igjen. Bare sjekk at det ikke er mye oljesøl i motorrommet som kan utgjøre en brannfare.

Hva rengjør man ev. med? Typ spesialprodukter eller holder det å skylle/spyle med vann?

Lenke til kommentar
sahu skrev (7 minutter siden):

Hva rengjør man ev. med? Typ spesialprodukter eller holder det å skylle/spyle med vann?

Motorvask på sprayboks kan kjøpes på Biltema. Legg noe papp under bilen og dysj den ned med sprayen. Bilen må stå i en 30 minutter for å kjøle seg litt ned før du gjør dette, da motorvask også er brannfarlig.

Du bør også teste motorvasken på de forskjellige flatene du skal spraye på, slik at du ikke ødelegger plast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sahu skrev (5 minutter siden):

Hva rengjør man ev. med? Typ spesialprodukter eller holder det å skylle/spyle med vann?

Avfetting/motorvask/zalovann fungerer godt nok. Det vil nok tørke ut av seg selv over tid uansett, men det kan lukte/ryke en stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en god nabo til å hjelpe, han brukte noe avfettingsmiddel, klut og kost. Prøvde å kjøre en tur nå, og det var ingen lukt eller røyk fra under panseret - heldigvis.
Tusen takk for tipsene deres! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...