Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Student2538 skrev (9 minutter siden):

Hvor mange var dere i puljen? Og er det like mange i hver pulje? Interessant at så mange ryker😅

Altså ikke alle røk, men de som røk røk i kroppshev. Vi har den største puljen. Var vel 35

Lenke til kommentar

Ser fra opptaksrapporten fra 2023 at 69 stk meldte seg på fysisk men ikke møtte opp, og at det var 171 stk som ikke bestod tester totalt i Oslo og Bergen. Lurer på tallene på hvor mange som er igjen i år etter fysisk og egnethetsvurdering, da vi var såpass få søkere som var igjen allerede før fysiske tester. 

Endret av Opptak23
Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (1 time siden):

Da har jeg nok en gang bestått de fysiske testene. Det røk 7 stk som jeg vet om på testene og 3 stk som ikke møtte opp. Får håpe snittet holder i år🤞🏽.

Grattis! Hva har du i snitt og har du søkt alle 3 steder?

Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (1 time siden):

Da har jeg nok en gang bestått de fysiske testene. Det røk 7 stk som jeg vet om på testene og 3 stk som ikke møtte opp. Får håpe snittet holder i år🤞🏽.

Gratulerer! Bestod selv forrige uke. I min pulje møtte alle opp, men tror det var rundt 10 som røk på testene

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Opptak23 skrev (54 minutter siden):

Grattis! Hva har du i snitt og har du søkt alle 3 steder?

Tusen takk. 51.5, mulig det blir forbedring til 51.9 eller mer. Hadde eksamen forrige uke og to lektorer mener besvarelsen er karakter 4/5.. Jeg har søkt alle 3 stedene med Bodø som førstevalg. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Student-202X skrev (35 minutter siden):

Gratulerer! Bestod selv forrige uke. I min pulje møtte alle opp, men tror det var rundt 10 som røk på testene

Tusen takk i lige så. Hmm, spennende! Mener jeg har lest her inne at det er faktisk en del som ryker/ikke møter opp. Så hvis man tenker at det er kanskje 7-8 stk gjennomsnittlig per pulje. Da blir det fort en del og i tillegg er jo ingen funnet egnet før i dag. Jeg skjønte det sånn i dag at de hadde startet med egnethetsvurdering først i dag. Gir mening da det ikke er vits å bruke tid på dette før testene er godt i gang.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (9 minutter siden):

Tusen takk i lige så. Hmm, spennende! Mener jeg har lest her inne at det er faktisk en del som ryker/ikke møter opp. Så hvis man tenker at det er kanskje 7-8 stk gjennomsnittlig per pulje. Da blir det fort en del og i tillegg er jo ingen funnet egnet før i dag. Jeg skjønte det sånn i dag at de hadde startet med egnethetsvurdering først i dag. Gir mening da det ikke er vits å bruke tid på dette før testene er godt i gang.

Enig. 

Må si jeg er overrasket over at det er så mange som ryker på de fysiske testene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (1 time siden):

Tusen takk. 51.5, mulig det blir forbedring til 51.9 eller mer. Hadde eksamen forrige uke og to lektorer mener besvarelsen er karakter 4/5.. Jeg har søkt alle 3 stedene med Bodø som førstevalg. Hva med deg?

Håper det holder til Bodø🤞🏼Jeg har selv 50.5, med mulighet for 5.1 eller 51.5 etter eksamen tidligere i uka. Har også søkt alle 3 steder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (9 timer siden):

Tusen takk i lige så. Hmm, spennende! Mener jeg har lest her inne at det er faktisk en del som ryker/ikke møter opp. Så hvis man tenker at det er kanskje 7-8 stk gjennomsnittlig per pulje. Da blir det fort en del og i tillegg er jo ingen funnet egnet før i dag. Jeg skjønte det sånn i dag at de hadde startet med egnethetsvurdering først i dag. Gir mening da det ikke er vits å bruke tid på dette før testene er godt i gang.

Hvor leste du at de startet idag? Siste fysiske tester er i Oslo 31.05 så regnet bare med de startet da, men jo fortere de starter jo bedre! I fjord fikk de som fikk beskjed om utvidet intervju beskjed ca 1 uke før man egentlig skulle få beskjed tror jeg de skreiv i forumet, så gir jo mening at de starter idag!

Lenke til kommentar
Student2538 skrev (På 25.5.2024 den 10:33 PM):

Hvor mange var dere i puljen? Og er det like mange i hver pulje? Interessant at så mange ryker😅

Mener det var 40 plasser i hver pulje når vi meldte oss på, og de fleste puljene ble vel fulle. Men ikke alle møter opp som flere har bekreftet 

Lenke til kommentar
phssøker23 skrev (2 timer siden):

Hvor leste du at de startet idag? Siste fysiske tester er i Oslo 31.05 så regnet bare med de startet da, men jo fortere de starter jo bedre! I fjord fikk de som fikk beskjed om utvidet intervju beskjed ca 1 uke før man egentlig skulle få beskjed tror jeg de skreiv i forumet, så gir jo mening at de starter idag!

Siste fysiske tester I Oslo er 3 juni.

Lenke til kommentar
phssøker23 skrev (2 minutter siden):

Åja, var hvertfall dette som stod på mailen jeg fikk fra politihøgskolen angående fysiske tester🤔

IMG_9176.png

PHS satte opp enda en gruppe inne i selve oppmeldingen på siden. 3 juni er det 15 stk som skal ha fysiske tester ved PHS i Oslo.

Lenke til kommentar
phssøker23 skrev (2 timer siden):

Hvor leste du at de startet idag? Siste fysiske tester er i Oslo 31.05 så regnet bare med de startet da, men jo fortere de starter jo bedre! I fjord fikk de som fikk beskjed om utvidet intervju beskjed ca 1 uke før man egentlig skulle få beskjed tror jeg de skreiv i forumet, så gir jo mening at de starter idag!

Han ene instruktøren sa at de fikk beskjed om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Justituarius skrev (1 time siden):

PHS satte opp enda en gruppe inne i selve oppmeldingen på siden. 3 juni er det 15 stk som skal ha fysiske tester ved PHS i Oslo.

Vet du når denne ble satt opp, og hvorfor de måtte sette opp ekstra? Drømmedatoen, må ha test dagen før eksamen nå😭

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...