Gå til innhold

Steamdeck lignende, hva bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å sette meg litt inn i hvilken håndholdt datamaskin jeg burde kjøpe, men blir ikke helt klok. 

Tenker det primært blir spill fra steam, nesten hele katalogen min er der. Men jeg har noen få spill på epic, ea og ubisoft. 

Hvor mye styr er det å installere Windows på steamdeck om jeg vil spille spill fra de andre leverandørene? 

 

Kan steam deck emulere rett ut av boksen, eller må det gjøres en del? 

Hvilke alternativ er verdt å titte på? Jeg er ikke interessert i noe som er fult i bugs. 

Kommer til å bruke det på farten, men jeg har alltid tilgang til lader. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få spill fra andre launchere til å fungere på steam deck, men det kreves litt arbeid og er ikke offisiell støtte. Her er foreks epic games: https://www.youtube.com/watch?v=ANso5tO97r0 Emulatorer fungerer fint, foreks. Dolphin og Yuzu, du kan finne eksempler på youtube. Det som ikke fungerer på steam deck er spill med anti cheat som ikke støtter linux, som foreks Fortnite, Rainbow six siege, PUBG. Jeg ville ikke kjøpt steam deck for å instalere windows, drivere og sånn er ikke i orden, kjøp heller en håndholdt med windows støtte.

For å sjekke om steam spill fungerer bra på steam deck så kan du sjekke www.protondb.com

Endret av Radiosilence
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...