Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har autisme, spør meg hva som helst!


X19x11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lada1 skrev (9 minutter siden):

Er det ikke mange med "Asperger-viruset" (ironi) som føler at de blir utsatt for noe som ligner mye på yrkesforbud? Og dumminger i NAV prøver å tvinge dem i jobb som ikke fungerer? Da blir sykedom/diagnose eneste vei ut for mange?

Etter hva jeg har hørt er det slik dessverre om man ikke vet at man har Asperger, siden jobben da ikke kan legge til eller gjøre til omgivelser som passer for personen ender mange opp uten jobb.

Var nesten slik som skjedde meg, bare dårlige erfaringer med NAV (dette var før jeg fikk diagnosen), de ville absolutt ha meg ut i jobb så istedet for å la meg snakke med psykolog eller lignende plasserte de meg i bedrifter så jeg kunne prøve meg ut å se om det fungerte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 2e8b9...2c7
X19x11 skrev (På 25.2.2024 den 10:34 PM):

 

Jeg tok kontak selv med psykolog da jeg følte jeg tenkte og opplevde verden veldig annerledes enn andre å ville rett og slett ha svar på om det var meg det var noe feil med eller om alle var slik 😅

Skrev fastlegen i henvisningen "pasienten vil til dps fordi hen tenker på og opplever verden annerledes enn andre og vil ha svar på om det er hen det er noe feil med"? Det er isåfall rart de tok deg inn. 

Var du i jobb på dette tidspunktet? 

Anonymous poster hash: 2e8b9...2c7

Lenke til kommentar
Gjest 2e8b9...2c7 skrev (9 timer siden):

Skrev fastlegen i henvisningen "pasienten vil til dps fordi hen tenker på og opplever verden annerledes enn andre og vil ha svar på om det er hen det er noe feil med"? Det er isåfall rart de tok deg inn. 

Var du i jobb på dette tidspunktet? 

Anonymous poster hash: 2e8b9...2c7

 

At det var autisme var noe som ble funnet ut av mens jeg var der da jeg nevnte symptomer til psykologen, ble henvist pga. andre plager.

Var ikke i jobb på dette tidspunktet nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest 924b0...ce8

Jeg har hørt og lest at studier sier folk med autisme også ofte har andre plager som ADHD, depresjon, OCD og lignende, trenger ikke dele om det er upassende men har du selv andre ting som dette?

Anonymous poster hash: 924b0...ce8

Lenke til kommentar
Gjest 924b0...ce8 skrev (22 minutter siden):

Jeg har hørt og lest at studier sier folk med autisme også ofte har andre plager som ADHD, depresjon, OCD og lignende, trenger ikke dele om det er upassende men har du selv andre ting som dette?

Anonymous poster hash: 924b0...ce8

 

Absolutt sant mange på spekteret lider av andre ting også, personlig har jeg andre sykdommer men ingen som typisk henger med autisme.

Jeg ble født med diabetes type 1 og for to år siden da jeg var 32 år fikk jeg diagnosen Parkinson

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...