Gå til innhold

Jeg skal på opptak i forsvaret til sommeren, men jeg må ha jobb før det


Gjest c8c91...1c4

Anbefalte innlegg

Gjest c8c91...1c4

Jeg har gått uten jobb siden jeg ble ferdig med studiene og skal søke meg inn i forsvaret til sommeren. Utfordringen er at jeg plutselig har vært på intrrvjuer til fire ulike stillinger nå og tror jeg kan få jobb. Jeg trenger jobb nå siden jeg lever på Mastercard og dyre lån. Hva skal jeg gjøre? Si ja til jobb, be om permisjon under opptaket i juni og komme tilbake om jeg ikke klarer opptaket?

Anonymous poster hash: c8c91...1c4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2a607...369

Er du innkalt og har oppmøtedato til tjeneste eller er du innkalt til sesjon?

Det er ikke sikkert du må i forsvaret umiddelbart. 

Hvor lenge må du jobbe for å betale ned forbruksgjelden din? 

Ønsker ikke moralisere men du har gjort norn dårlige valg her, du kan ikke ta opp kreditt uten inntekt. 

Anonymous poster hash: 2a607...369

Lenke til kommentar
Gjest c8c91...1c4 skrev (21 minutter siden):

skal søke meg inn i forsvaret til sommeren.

Får du deg jobb så står det i kontrakta hva som gjelder. Om det ikke går å søke seg inn i Forsvaret i år pga jobb så venter du et år til. Regner med det er det generelle opptaket til FOS det er snakk om? 

Lenke til kommentar
Gjest c8c91...1c4
Gjest 2a607...369 skrev (20 timer siden):

Er du innkalt og har oppmøtedato til tjeneste eller er du innkalt til sesjon?

Det er ikke sikkert du må i forsvaret umiddelbart. 

Hvor lenge må du jobbe for å betale ned forbruksgjelden din? 

Ønsker ikke moralisere men du har gjort norn dårlige valg her, du kan ikke ta opp kreditt uten inntekt. 

Anonymous poster hash: 2a607...369

Tjeneste utover førstegangstjeneste. Jeg har tatt opp lån for å beholde boligen, men jeg vet det var dumt 

L/\R~ skrev (19 timer siden):

Får du deg jobb så står det i kontrakta hva som gjelder. Om det ikke går å søke seg inn i Forsvaret i år pga jobb så venter du et år til. Regner med det er det generelle opptaket til FOS det er snakk om? 

Om ett år er jeg for gammel til å søke

Anonymous poster hash: c8c91...1c4

Lenke til kommentar
Gjest c8c91...1c4
Sjørøver skrev (5 timer siden):

Synes det mangler en del informasjon her for å kunne gi deg gode råd. 

  • Jeg trenger jobb nå sånn at jeg får penger
  • Siste mulighet til å gjøre det jeg egentlig har lyst til blir til sommeren
  • Sannsynligheten for å klare å komme inn på det jeg egentlig har lyst til er liten

Oppsigelsestiden er kort i ny jobb, men jeg hadde fått veldig dårlig samvittighet om jeg sa opp. Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er å få ulønnet permisjon fra 23 juni fram til sommerferien i juli, men jeg har kanskje ingen andre muligheter?

Anonymous poster hash: c8c91...1c4

Lenke til kommentar
Gjest c8c91...1c4 skrev (22 minutter siden):
  • Jeg trenger jobb nå sånn at jeg får penger
  • Siste mulighet til å gjøre det jeg egentlig har lyst til blir til sommeren
  • Sannsynligheten for å klare å komme inn på det jeg egentlig har lyst til er liten

Oppsigelsestiden er kort i ny jobb, men jeg hadde fått veldig dårlig samvittighet om jeg sa opp. Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er å få ulønnet permisjon fra 23 juni fram til sommerferien i juli, men jeg har kanskje ingen andre muligheter?

Anonymous poster hash: c8c91...1c4

Kommer helt an på hvilken jobb det er. Tenk på deg selv og dine interesser. 

Lenke til kommentar
Gjest c8c91...1c4 skrev (På 17.2.2024 den 6:26 PM):
  • Jeg trenger jobb nå sånn at jeg får penger
  • Siste mulighet til å gjøre det jeg egentlig har lyst til blir til sommeren
  • Sannsynligheten for å klare å komme inn på det jeg egentlig har lyst til er liten

Oppsigelsestiden er kort i ny jobb, men jeg hadde fått veldig dårlig samvittighet om jeg sa opp. Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er å få ulønnet permisjon fra 23 juni fram til sommerferien i juli, men jeg har kanskje ingen andre muligheter?

Hadde det vært snakk om vanleg militærteneste så har du rett til å få permisjon og ta opp igjen jobben etterpå, men om eg forstår deg rett så er det her snakk om jobb/utdanning i militær regi og ikkje noko som du er pliktig til.

Muligheita til å få ulønna permisjon er heilt opp til din arbeidsgivar å avgjere.

 

Det som kanskje hjelper deg mest dersom det er fri berre for sjølve opptaket som er viktigast i denne omgang er at etter ferieloven så har du rett på minst tre veker samanhengande ferie i hovudferieperioden 1 juni - 30 september. Så her burde det være gode moglegheiter for at du kan bruke sommarferien på å prøve å kvalifisere til opptak.
Sjølv om det til sjuande og sist er arbeidsgivar som bestemmer når du får ta sommarferie så skal ferietidspunktet drøftast med dei tilsette slik at ein kan prøve å bli einige om eit ferietidspunkt som fungerer for begge partar.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...