Gå til innhold

Strømutgifter


Anbefalte innlegg

vi leier et hus med egen strømmåler men huseier skal lese av strømmen hver måned og sende oss regning. han leste av mai 23 og juli 23 og så ikke før desember 23. I dag fikk vi regning,altså for 8 åtte måneder. Han tar fakturagebyr kr 50. Strømstøtten kan vel umulig bli riktig regnet ut og dette er dessuten en merkelig praksis,synes vi. Er det i det hele tatt lovlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er lovlig vet jeg ikke, men jeg hadde aldri godtatt det. 
 

med spotpris i dag er vell mange flinke til å tenke på når man bruker mye strøm. Så å gjennomsnittsberegne kan også bli feil. 
 

eget strøm abonnement, eller inkludert i leia til fastpris er tingen. Skal vedkommende krangle hadde jeg flyttet 

Lenke til kommentar

Gjetter på at dette er gårdsbruk med felles måler.

 

Jeg ville bedt om innsyn i underliggende faktura og spurt om strømstøtte og mva og hvordan dette er fordelt iforhold til forbruk. 

Merk gårdsbruk før har hatt strømstøtteordnikg hvor de har fått penger utbetalt istedenfor penger tilbakebetalt.

Fakturagebyr på 50 kr kan du be han slutte med.

Gårdsbruker har/hadde (jeg er ikke oppdatert på dagens situasjon) noen støtteordninger for strøm men jeg vil tro det hadde vært bedre for dere å ha strøm på separat abonnement med  den private støtteordningen. (men det er ikke sikkert forskjellen er så stor)

Når gårdbruker ikke betaler for utgiften selv så tenker han sikkert ikke på at det er en løsning som koster littegrann ekstra i året. (Eventuelt ikke så mye ekstra litt avhengig av hvor bra støtteordningen er i landbruket)

Lenke til kommentar
tovekr skrev (1 time siden):

Er det i det hele tatt lovlig?

Leien skal fastsettes til et bestemt beløp. Det kan likevel avtales at utleierens utgifter ved forbruk av elektrisitet og brensel skal fordeles forholdsmessig mellom brukerne av eiendommen.

Er det avtalt at leieren skal bidra særskilt til utleierens utgifter ved forbruk av elektrisitet eller brensel i eiendommen, kan leieren kreve at utleieren hvert år legger fram regnskap som viser størrelsen på kostnadene og fordelingen av disse på eiendommens husrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...