Gå til innhold

Fastpris strøm 119øre


Gjest 25f4b...25c

Anbefalte innlegg

Gjest 25f4b...25c

Hva tenker folk om fastprisavtale på 119øre. Er både 3pg 5 års avtaler. Bruddgebyr ved oppsigelse er kun 990kr, så om spotprisen skulle falle som en stein, er det jo bare å si opp.

Mtp Google senteret i Vestfold, er det vel ikke utenkelig at strømprisen kan stige mye?

Anonymous poster hash: 25f4b...25c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sammenligne prisen inkludert strømstøtte.

Fordi regjeringen har lagt seg på en linje med strømstøtte så tar du unødvendig risiko ved å inngå den typen avtaler. 

Du risikerer å betale mye mer enn alle andre. Og hvis prisen blir høy så kommer uansett staten inn og sponser. 

Jeg tviler på at vi kommer til å se noe særlig endring av strøm støtten før stortingsvalget i 2025 Støre & co framstår ikke kompetente nok til å klare å lage en strøm støtteordning som faktisk er effektiv, og som er designet på en sånn måte at det er lønnsomt å redusere strømforbruket. 

Endret av HW1
skrivefeil o.l
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lekte meg litt med en strømkalkulator jeg fant, og for å komme opp i en gjennomsnittlig snittpris på 119øre/kwh inkludert strømstøtte så skal den flytende strømprisen ligge på over 365øre/kwh i snitt. Tror dette er inkludert MVA også. Så det vil si med mindre strømprisene eksploderer til over 400øre/kwh i snitt over de neste årene så er det begrenset hvor mye man kan spare ved høye priser, men man kan tape ganske mye ved å betale så mye for strøm hele tiden. 

 

Strømstøtte kalkulator ️ se hva du får i strømstøtte (slipper.no)

Lenke til kommentar
HW1 skrev (17 timer siden):

Du må sammenligne prisen inkludert strømstøtte.

 

andg skrev (1 time siden):

Lekte meg litt med en strømkalkulator jeg fant, og for å komme opp i en gjennomsnittlig snittpris på 119øre/kwh inkludert strømstøtte så skal den flytende strømprisen ligge på over 365øre/kwh i snitt. Tror dette er inkludert MVA også. Så det vil si med mindre strømprisene eksploderer til over 400øre/kwh i snitt over de neste årene så er det begrenset hvor mye man kan spare ved høye priser, men man kan tape ganske mye ved å betale så mye for strøm hele tiden.

 

Strømstøtten er fremdeles uavhengig av hvilken strømavtale man har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Strømstøtten er fremdeles uavhengig av hvilken strømavtale man har.

Ja, men hvis du inngår fastpris avtaler så har du en risiko for å betale unormalt mye for strøm.

Du har en mulighet for å få penger tilbake fordi du har en fastprisavtale og får strømstøtte i tilegg, men dette er ikke reduksjon av risiko det er nærmere å være gambling. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 timer siden):

Strømstøtten er fremdeles uavhengig av hvilken strømavtale man har.

Mja, men støtten beregnes ut fra SPOT-prisen.

Om du betaler 119 øre i din kontrakt og forventer støtte tilsvarende 119 øre så blir du skuffet: du får ikke noen støtte dersom SPOT er på 65 øre. Nettleverandøren som beregner og utbetaler støtten tar ikke hensyn til kundens avtaler med strømleverandøren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...