Gå til innhold

Facebook Marketplace ikke tilgang lenger


Anbefalte innlegg

Er det flere som har mistet tilgang til Facebook Marketplace? Ser det er flere som skriver om det på Reddit.

Helt plutselig uten forvarsel så mistet jeg tilgang, uten noe som helst info, dette gjelder også alle lokale Kjøp/salg grupper, i tilegg så er det jo helt umulig å få kontakt med Facebook selv.

Og Nei, jeg har ikke prøvd og selge noe "ulovlig" eller andre ting som FB ikke tillater.

Litt irriterende da jeg ikke lenger kan gjøre lokale "Impulskjøp" 🤣

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at forretningspraksisen til FaceBook har kommet klarere fram i media over tid er jeg svært glad for at jeg ikke bruker nettstedet og har blokkert alt av følere de har. Makan til tvilsomt selskap skal du lete lenge etter.

Du vet du kan søke lokalt med Finn.no?

En bare definerer på kartet hvor du bor og så en sirkel rundt det på en viss avstand for å begrense søket.

Hvis du vil ha flere kategorier i søket så går du bare lengre ut mot toppnivået.

Lenke til kommentar
vidor skrev (17 timer siden):

Etter at forretningspraksisen til FaceBook har kommet klarere fram i media over tid er jeg svært glad for at jeg ikke bruker nettstedet og har blokkert alt av følere de har. Makan til tvilsomt selskap skal du lete lenge etter.

Du vet du kan søke lokalt med Finn.no?

En bare definerer på kartet hvor du bor og så en sirkel rundt det på en viss avstand for å begrense søket.

Hvis du vil ha flere kategorier i søket så går du bare lengre ut mot toppnivået.

Ja, begynner å bli ganske lei jeg også, av sosiale medier generelt, savner 90 tallet uten alt mas og kjas skal jeg være ærlig.

 

Når det er sagt så er jeg klar over lokalt på finn ja, men er ikke alt som finner veien til finn, er heller ikke alle som bruker finn.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Dragonlove skrev (På 29.2.2024 den 13.16):

Må da være flere som har mistet tilgang enn meg, det florerer jo med tråder om det på Reddit.

Ja, jeg mistet plutselig tilgang til det i går helt uten videre.

Umulig å finne noe informasjon om hvordan man får fikset det også. 

Har du fått tilbake tilgangen?

Lenke til kommentar

Hei, jeg mistet tilgangen mandag denne uken og jeg finner heller ikke ut hvordan jeg skal få den tilbake. Jeg har og mistet tilgangen til alle FB grupper som bruker "salgsknappen" i stedet for innlegg. Blir bare avvist med at jeg ikke har tilgang. Har sjekket med Admin i gruppene og de bekrefter at jeg fortsatt er medlem i gruppen og det er ingen "heftelser" ved min bruker. Alle mine auksjoner på gruppene er også blitt fjernet. Hjelp!

Lenke til kommentar
On 5.2.2024 at 11:56 PM, Dragonlove said:

Er det flere som har mistet tilgang til Facebook Marketplace? Ser det er flere som skriver om det på Reddit.

Helt plutselig uten forvarsel så mistet jeg tilgang, uten noe som helst info, dette gjelder også alle lokale Kjøp/salg grupper, i tilegg så er det jo helt umulig å få kontakt med Facebook selv.

Og Nei, jeg har ikke prøvd og selge noe "ulovlig" eller andre ting som FB ikke tillater.

Litt irriterende da jeg ikke lenger kan gjøre lokale "Impulskjøp" 🤣

Ser dette er en stund siden. Er det i orden for deg nå? 

Lenke til kommentar
Silje.O skrev (På 19.3.2024 den 23.38):

Jeg var midt i en budrunde med mitt salg av helg vanlig,uskyldig barneklær etter mine barn da jeg fikk beskjed om at jeg ikke lenger har tilgang. Ingen forklaring og ingen ankemulighet da jeg ikle får opp noe liste over evnt annonse som har «brutt regler» som tilsier denne straffen. Utrolig frustrerende og umulig å finne frem på Facebook hvor man kan få hjelp til dette. 

Lenke til kommentar

Facebook støtter annonsørene sine og de som kjøper kundedata av dem. Vanlige brukere er bare til bryderi når de trenger support. De skal bare holde kjeft og mate Facebook med personlig data de kan selge.

Hvis du får noe gratis, så er DU produktet som selges. Facebook driver ikke veldedighet.

Lenke til kommentar

Jeg har vært uten Marketplace i en uke nå... Får ingen svar fra Facebook (de stedene jeg har prøvd å rapportere om "feilen"..). Har også mistet tilgang til alle salgsgrupper jeg er medlem av. Inkl. De jeg selv er admin av. Så nå får jeg ikke fulgt opp de gruppene... Så utrolig frustrerende. Og null kundeservice å finne frem til. 

Lenke til kommentar
Silje.O skrev (På 19.3.2024 den 11:38 PM):

Ja, jeg mistet plutselig tilgang til det i går helt uten videre.

Umulig å finne noe informasjon om hvordan man får fikset det også. 

Har du fått tilbake tilgangen?

Nei dessverre, laget en ny bruker bare for og ikke gå glipp av ting 🙈 selge kan jeg jo egentlig gjøre gratis på finn.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
vidor skrev (8 timer siden):

Virker nesten som dette kuttes fordi det er i konflikt med annonsørenes ønske om nysalg. Dette er jo på nivå over dere som er admin.

For meg så virker det nesten som at Meta ønsker ett strengt regime der de kontrollerer alt, det virker som alle kontoer skal kobles sammen og skriver man BØ! På FB så blir man nesten sensurert, hadde det ikke vært for at jeg på en måte føler at jeg er litt avhengig av Facebook for å kunne følge med på diverse ting og tang så hadde jeg slettet hele dritten, da tenker jeg på lokale grupper som det legges ut diverse lokal info på, ikke en gruppe for oppskrifter eller airfryer for det greier jeg meg fint uten.

 

Ser forøvrig de ikke har så veldig høy score på Trustpilot også en Danske skriver hen har mistet tilgang til markedsplass der også.

 

https://www.trustpilot.com/review/www.facebook.com

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dragonlove skrev (På 5.2.2024 den 11:56 PM):
Dragonlove skrev (På 5.2.2024 den 11:56 PM):

Er det flere som har mistet tilgang til Facebook Marketplace? Ser det er flere som skriver om det på Reddit.

Helt plutselig uten forvarsel så mistet jeg tilgang, uten noe som helst info, dette gjelder også alle lokale Kjøp/salg grupper, i tilegg så er det jo helt umulig å få kontakt med Facebook selv.

Og Nei, jeg har ikke prøvd og selge noe "ulovlig" eller andre ting som FB ikke tillater.

Litt irriterende da jeg ikke lenger kan gjøre lokale "Impulskjøp" 🤣

Samme skjedd med meg. Blokkert helt uten varsel eller grunn. Utrolig irriterende. Vært blokkert i over en mnd. Aner ikke hva jeg kan gjøre. 

Lenke til kommentar

Det beste motsvaret er å vise FaceBook hva du synes ved å bare slette kontoen din der (slettmeg.no) og avstå fra å legge privatlivet ditt i hendene på disse kyniske psykopatene, og blokker følerene de har ved å installere uBlock Origin så de slutter å få info om deg som de selger til høystbydende. Du bli behandlet som et kjøttstykke av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...