Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg rett til å klage?


Makky

Anbefalte innlegg

Bestilte søppelhenting via oslosoppeltaxi.com.
På nettsiden står det at det koster 450kr per cm3, "alt inkludert".
Nederst står det også at bedrifter betaler 590kr + mva.

Når de var ferdig krevde de mva på toppen av de 450kr per cm3.
Fikk beskjed om å bare betale og så bare klage til "sjefen" da han som sjåfør ikke kunne gjøre noe, i følge ham selv.
Litt stressa situasjon, så endte opp med å betale.

Tok kontakt med selskapet, og de prøvde først å fortsette å påstå at prisen er 450 + mva, selv om nettsiden sier noe helt annet.
Etter litt frem og tilbake kunne de gi 1000kr avslag på neste bestilling, "som en gest av velvilje".
De kunne visst ikke gi noen kreditering på betalt oppdrag?!?

Jeg er ikke interessert i å bestille flere tjenester fra dem.
Blir litt prinsipp å forfølge saken, dersom jeg har en sak.
Har jeg rett i "klagen" min?
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Makky said:

Tok kontakt med selskapet, og de prøvde først å fortsette å påstå at prisen er 450 + mva, selv om nettsiden sier noe helt annet.

Nekt å betale.

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-11-14-1066

image.png.f91f7997b3629dc5a296645ec87929ec.png

At dei har opplyst pris utan MVA er deira problem. I tillegg greier jo dei å påstå at "Alt er inkludert i pris", så dei bryt jo med eiga markedsføring.

image.png.aad68eb8190d9a53a79b534e2fdcd99a.png

Endret av barfoo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, zanta said:

Nederst på nettsiden står det "pris eksl mva".

Nja. Heile setninga er "590,- per m3 for bedrifter / borettslag / firmaer pris eksl mva." som må tolkast som at prisen for næringsverksemd er 590,- eksl. MVA. Elles presiserer dei jo at alt er inkludert.

Så dei har ei mildt sagt dårleg sak her. Eg hadde betalt 450,- og bedt dei ta inkasso på resten om dei turte.

Ettersom du har betalt kan du i teorien forfølge dei 112 kronene ekstra, men i realiteten har det nok betre effekt å skrive dårlege reviews på google o.l. og påpeike at dei er useriøse løgnere.

Endret av barfoo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
barfoo skrev (5 minutter siden):

Nja. Heile setninga er "590,- per m3 for bedrifter / borettslag / firmaer pris eksl mva." som må tolkast som at prisen for næringsverksemd er 590,- eksl. MVA. Elles presiserer dei jo at alt er inkludert.

Så dei har ei mildt sagt dårleg sak her. Eg hadde betalt 450,- og bedt dei ta inkasso på resten om dei turte.

Ettersom du har betalt kan du i teorien forfølge dei 112 kronene ekstra, men i realiteten har det nok betre effekt å skrive dårlege reviews på google o.l. og påpeike at dei er useriøse løgnere.

Ble 17m3 totalt, så vil prøve å kreve tilbake 1912kr.

Men da vet jeg i hvertfall at jeg i utgangspunktet "har en sak".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Makky said:

Ble 17m3 totalt, så vil prøve å kreve tilbake 1912kr.

Korleis betalte du? Visa? I så fall kan du ta ein prat med banken; det er heilt i grenseland av kva som vil vere reklamasjon på kortbruk imho, men så lenge du er edrueleg i presentasjonen er det verdt forsøket...

Lenke til kommentar
barfoo skrev (16 minutter siden):

Korleis betalte du? Visa? I så fall kan du ta ein prat med banken; det er heilt i grenseland av kva som vil vere reklamasjon på kortbruk imho, men så lenge du er edrueleg i presentasjonen er det verdt forsøket...

Ble betalt med vipps til firmakontoen deres.
Må uansett ved klaging videre vise til forsøk å løse det direkte med selskapet først.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Makky said:

Ble betalt med vipps til firmakontoen deres.

Kontakt vipps. Vipps gir deg neppe pengane tilbake, men dei tar brot på regelverket på alvor, og det er ein viss sjans for at dei får kontoen stengt eller må justere oppførselen sin...

Lenke til kommentar

Du kan kjøre saken via forbrukerrådet eller hva det heter, tar evigheter, men de taper der.

Husk å ta gode bilder av hjemmesiden så de ikke endrer på noe, ta skjermbilde på PC så du får med dato også.

Det er mye å utsette på hva de skriver. De sier de fakturerer for 1 time hvis det blir avbestilt mindre enn 2 timer før de kommer. De nevner ikke hvor mye 1 time koster.

Det er riktig at det står eksl. mva. nederst, men det gjelder ikke siden det mangler punktum mellom firmaer og priseksl. mva. Da leses det som at 590,- er for bedrifter, og at mva. tilkommer der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...