Gå til innhold

Hva er deres rente på lån og sparing?


Anbefalte innlegg

Hva er deres rente på lån og sparing? Noter helst hvilken bank du har.
Oppdater gjerne etter som det endrer seg.
Jeg vil med dette forsøke å kartlegge og få ut info om kostnader og fortjeneste, slik at folk vet hva de kan forvente å få, og se hvor ille eller bra det kan bli.

Mine tall for Januar 2024.
Bank: Nordea
Boliglån: 5.74% 
Sparekonto: 4.00%(4.5% om summen var over 500k).
Annet: Noe nytt jeg fant nå er ''fastrente med klimafokus'' (3mnd binding), 5%, som er 0.2% bedre enn normal fastrente(12mnd binding). Jeg forstår ikke poenget med normal fastrente da(?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nordea

Boliglån: 5.19/5.38%

 

Sparingen min er stort sett fond/aksjer og resten er det lite til ingen renter å hente. Burde kanskje gjøre litt om på buffer og slikt men liker å ha det lett tilgjengelig også.

 

Etter oppfrodring nedenfor oppdaterer jeg at jeg har NITO avtale og ung lånetaker eller hva det heter. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lån i Danmark, så velger å ikke poste ettersom dere søker det norske markedet. Derimot, og grunnen til jeg poster, det er å minne å oopplyse om tilhørende fagforening man har. Man får ofte helt annet tilbud i medlemsbank med et slikt medlemskap. Tenker dette er vært å ta med slik at om jeg som hadde tidligere lån i Nordea, og som medlem av Nito, hadde rente Y mens en av dere får rente Z, så skal det ikke være tvil om mulig årsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bb00a...9f8

Bank: DNB

Rente: Fastrente 9 år 3.35%

Sparekonto hos Nordea: 5.25% fastrente i 3mnd, får se hvor jeg flytter pengene etter den er utløpt. + 4,65% på bufferkontoen

Anonymous poster hash: bb00a...9f8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...