Gå til innhold

Palworld er den nye spillkongen på Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konge spill. Storkoser oss! Men verdt å nevne forskjellene på Steam-versjonen og Xbox/PC versjonen man får med Gamepass. Steam versjonen har egne dedikerte servere samt inntil 32 spillere og de planlegger PvP i fremtiden.

Versjonen du får gjennom Gamepass er skreddersydd etter Microsoft sitt ønske. Der må du eller en av dine venner hoste server og den er lagret til kun hosten. Ergo om ikke kompisen din som har vært host blir med å spille en dag så får ikke resten spilt videre der dere slapp.
Skal også nevnes at Gamepass versjonen har kun 4 spillere og foreløpig ingen planer om PvP - unødvendig uansett mtp at dere kun er 4 på hele serveren. 

Utviklerne jobber fortsatt med å overtale Microsoft (i følge dem selv). Men enn så lenge kommer de ikke noen vei.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Liker vanligvis ikke å støtte spill som har stjålet store deler fra andre. Men jeg synes Pokemon har stagnert såpass at det bare er rett at de skal føle seg truet. Når noen andre kommer på nye ideer før dem. Skal bli kult å se hva dette er :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda et "Early Access" spill som er hypet. Gi det ett par måneder, playerbasen går ned og så kommer det season pass etterhvert. Dette spillet virker mer som copy&paste fra ARK, Fortnite mix av Pokemon. Jeg har lært fra tidligere å ikke støtte "Early Access" spill. Gi det heller ut for full release og slutt med melking fra spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Soles skrev:

Enda et "Early Access" spill som er hypet. Gi det ett par måneder, playerbasen går ned og så kommer det season pass etterhvert. Dette spillet virker mer som copy&paste fra ARK, Fortnite mix av Pokemon. Jeg har lært fra tidligere å ikke støtte "Early Access" spill. Gi det heller ut for full release og slutt med melking fra spillere.

Sånn som Baldurs Gate 3 mener du.
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev:
Soles skrev:

Enda et "Early Access" spill som er hypet. Gi det ett par måneder, playerbasen går ned og så kommer det season pass etterhvert. Dette spillet virker mer som copy&paste fra ARK, Fortnite mix av Pokemon. Jeg har lært fra tidligere å ikke støtte "Early Access" spill. Gi det heller ut for full release og slutt med melking fra spillere.

Sånn som Baldurs Gate 3 mener du.
Baldur's Gate 3 melka vel early access like mye som andre spill. Hva mener du?
Lenke til kommentar
3 hours ago, CrabHabit said:
6 hours ago, Grimbeorn said:

Baldur's Gate 3 melka vel early access like mye som andre spill. Hva mener du?

Gidder du bare å komme med det du mener er en definisjon på å "melke early access?"

BG3 solgte spillet i EA, ja, men du fikk hele spillet, de solgte ikke noe som helst hverken under eller etter EA, og de kjørte ingen kickstarter og ba om mer penger fra de som kjøpte seg inn. Det var en helt klassisk transaksjon, en sum, et spill. Eneste forskjellen fra dette og forhåndsbestilling er at du fikk være med å teste spillet underveis. 

Tror du trygt kan legge lista for melking litt høyere enn "spillet hadde early access"

Hvis du heller vil se et ekte eksempel på hva melking i slike tilfeller kan være kan jeg anbefale at du leser seg opp på Star Citizen.

Endret av Runis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CrabHabit skrev:
Grimbeorn skrev:
Soles skrev:

Enda et "Early Access" spill som er hypet. Gi det ett par måneder, playerbasen går ned og så kommer det season pass etterhvert. Dette spillet virker mer som copy&paste fra ARK, Fortnite mix av Pokemon. Jeg har lært fra tidligere å ikke støtte "Early Access" spill. Gi det heller ut for full release og slutt med melking fra spillere.

Sånn som Baldurs Gate 3 mener du.
Baldur's Gate 3 melka vel early access like mye som andre spill. Hva mener du?
Det var omtrent det jeg mente. Early access er ikke nødvendigvis ille, så lenge det gjøres riktig, som BG3 eller Grounded.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte det i dag og spilte en halvtimes tid. Virker veldig tomt og uferdig, men jeg liker kjerneelementene, grafikken og feelingen. Det er bare på v0.1.4.1, så her må man nok vente mange måneder, kanskje år, før det blir ferdig. Med Early Access spill er det umulig å vite hvor ferdige de er. Jeg måtte refundere dette, da det var for hult og upolert.

Endret av Gargantua
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...