Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har noen opplevd stalkere fra datingapper de aldri har møtt?


Gjest 0f291...dec

Anbefalte innlegg

Gjest 0f291...dec

Ble stalket litt i 2022. Ble oppsøkt på Facebook men vedkommende hadde fjernet det den skrev før jeg rakk å lese det. Før dette,laget seg x antall nye kontoer på Badoo appen etter jeg blokkerte. Ringte meg anonymt noen ganger før personen ringte med eget nr og skrev sms om å ta kaffe. Noe jeg høfflig avviste og ba personen aldri ta kontakt igjen. Personen «glemte» dette og skrev igjen på fb 5 mnd senere som den igjen fjernet før jeg rakk å lese det. Er ikke på den appen lengre og har ikke vært siden tidlig 2022. Denne personen blokkerte meg fra Facebook før jeg rakk å gjøre det. I dag tidlig ringte det et anonymt nr og jeg er litt redd det er denne personen igjen.

Jeg fjernet søk av nr og adressen min etter dette slik ingen kan finne meg men litt redd vedk har det lagret. 

Det siste jeg sa da jeg fikk huket tak i personen på den datingappen igjen etter alt dette,var at jeg har partner nå og «ønsket» den lykke til videre. Det samme gjorde den til meg. 
Jeg kjenner jeg blir litt ekstra redd etter Elverumdrapet. 

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behold logg på anrop og meldinger, si ifra at du ikke ønsker kontakt, anmeld dersom dette ikke stopper etter dette. 

Har blitt stalket før, men da av person jeg kjenner, og har gjort det slutt med og kuttet kontakt med. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 0f291...dec
Gaea skrev (1 time siden):

Behold logg på anrop og meldinger, si ifra at du ikke ønsker kontakt, anmeld dersom dette ikke stopper etter dette. 

Har blitt stalket før, men da av person jeg kjenner, og har gjort det slutt med og kuttet kontakt med. 

Blokkerte en annen Facebook konto uten bilde som kom opp av personen. Trodde jeg også hadde blokkert nr til vedkommende på tlf da kan den ikke ringe meg anonymt heller eller kan den? Men vi har aldri møttes så hvorfor evt fortsettter den da ? Og jeg sa jeg er i forhold.
 

Hvordan opplevde du stalkingen og hvordan fikk du slutt på det?

 

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Lenke til kommentar
Gjest 0f291...dec
Krig og fred skrev (1 time siden):

Jeg har aldri blitt stalket men fra det jeg har lest så er anbefalingen at man ikke svarer en stalker. Ikke svar på meldinger overhodet. 

Kan de ikke oppsøke deg da hvis du ikke svarer? Det ringte fra et anonymt nr lørdagsmorgen men vet ikke om det var denne personen eller spørreundersøkelse eller lignende. Har hatt noen tlf fra Sverige og andre nr siste tiden. Har blokkert nr til personen i 2022 og jeg sa jeg var i forhold. 

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Guest 0f291...dec said:

Kan de ikke oppsøke deg da hvis du ikke svarer? Det ringte fra et anonymt nr lørdagsmorgen men vet ikke om det var denne personen eller spørreundersøkelse eller lignende. Har hatt noen tlf fra Sverige og andre nr siste tiden. Har blokkert nr til personen i 2022 og jeg sa jeg var i forhold. 

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Selv svarer jeg aldri ukjente nummer. Det har jeg ikke gjort på minst 10 år. Når det kommer til stalkere så tar de det minste svar som et positivt tegn, selv om svaret i seg selv skulle være negativt. Derfor er det best å ignorere de fullstendig og håpe de finner seg noen andre å stalke. Jeg ville også pratet med politiet om dette hvis det er veldig belastende. Det kan tenkes at de tar en prat med vedkommende og at det gjør at han forstår alvoret. 

Lenke til kommentar
Gjest 0f291...dec

Noen som veit om mobil kan spores helt uten videre? Hvis man ikke har folk på snap og eller har på snapkart eller annen sporingsinformasjon. Dette gjelder ikke meg jeg bare lurer generelt.

 

Noen som vet om drapsmannen i Elverum var etnisk norsk eller utlending? 
Hvordan klarte han å sette sporing på bilen hennes uten at hun merket det og eller fikk fjernet? Var det fjernstyrt? Er oppriktig nysgjerrig på dette. Han må ha grundig planlagt alt dette. Veldig skremmende. Og tok han henne med i sin egen bil da han sporet henne på sykehusbesøk og etter det forlot steder og drap henne og seg selv en annen plass?

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Lenke til kommentar
Gjest 0f291...dec skrev (8 timer siden):

Noen som veit om mobil kan spores helt uten videre? Hvis man ikke har folk på snap og eller har på snapkart eller annen sporingsinformasjon. Dette gjelder ikke meg jeg bare lurer generelt.

 

Noen som vet om drapsmannen i Elverum var etnisk norsk eller utlending? 
Hvordan klarte han å sette sporing på bilen hennes uten at hun merket det og eller fikk fjernet? Var det fjernstyrt? Er oppriktig nysgjerrig på dette. Han må ha grundig planlagt alt dette. Veldig skremmende. Og tok han henne med i sin egen bil da han sporet henne på sykehusbesøk og etter det forlot steder og drap henne og seg selv en annen plass?

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Man må vel i utgangspunktet ha fysisk tilgang på en telefon for å kunne drive med noe sporing. Men så er det jo apper der man kan skru på lignende ting, som snapkart.

Det er ikke så vanskelig å feste en sporingsenhet på en bil. Trenger bare å ha fysisk tilgang til bilen og plassere et lite synlig sted.

Lenke til kommentar
Gjest 0f291...dec
Markiii skrev (9 minutter siden):

Man må vel i utgangspunktet ha fysisk tilgang på en telefon for å kunne drive med noe sporing. Men så er det jo apper der man kan skru på lignende ting, som snapkart.

Det er ikke så vanskelig å feste en sporingsenhet på en bil. Trenger bare å ha fysisk tilgang til bilen og plassere et lite synlig sted.

Hvordan ser en sporingsenhet ut da? 

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gjest 0f291...dec said:

Hvordan ser en sporingsenhet ut da? 

Anonymous poster hash: 0f291...dec

det kan vere alt fra en apple airtag  festet gjemt en plass på bilen   som krever at iphoner sender tilbake data.   til dedikerte enheter med simkort som lar personen vite lokasjon eller aktivere en mikrofon når som helst med meldinger eller et tlf anrop til enheten.

så vanskelig og si,  er mange enheter med magneter du bere kan raskt plasere under en bil mens man knyter skoene sine els,er nok letter om du bere tar er søk for   "magnetic gps trackers"  og ser litt på ebay/amazon eller google bilder etc

Di er ikke dyre og hvemsom helst kan gjøre det egentlig om di er skadet i hodet

Lenke til kommentar
Gjest 0f291...dec
EmLeX skrev (5 minutter siden):

det kan vere alt fra en apple airtag  festet gjemt en plass på bilen   som krever at iphoner sender tilbake data.   til dedikerte enheter med simkort som lar personen vite lokasjon eller aktivere en mikrofon når som helst med meldinger eller et tlf anrop til enheten.

så vanskelig og si,  er mange enheter med magneter du bere kan raskt plasere under en bil mens man knyter skoene sine els,er nok letter om du bere tar er søk for   "magnetic gps trackers"  og ser litt på ebay/amazon eller google bilder etc

Di er ikke dyre og hvemsom helst kan gjøre det egentlig om di er skadet i hodet

Ok. Takk for informasjon. Nei er ikke intr i videre viten om dette. 

Anonymous poster hash: 0f291...dec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...