Gå til innhold

[Løst] - Bærbare pc'en min låste seg - [HJELP]


Anbefalte innlegg

Bærbare pc'en min låste seg plutselig. Og jeg får ikke skrudd den på heller. Hva kan det skylles av, hakking, eller noe annet? Hva kan jeg gjøre? Trenger virkelig hjelp. 😨😨 Er det mulighet og få den skrud på en eller annen måte? Har hatt den i mange år, tror jeg har hatt den i 8-10 år hvis jeg ikke husker helt feil. Det er vel ikke det det skylles av kanskje?

Har noen peiling på hva dette kan ha seg?

Aldri opplevd dette før, før nå. 😢😢

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kobler til lader ser du om den lader (om der er LED for dette).

Det første å prøve er vel å holde power knapp i minst 5 sekunder og se om den starter.

Er det avtagbart batteri kan en ta dette av og sette det inn igjen.

Legg merke til om det er tegn på at det er strøm på laptopen, altså er der ingen reaksjon når du prøver å starte.

Endret av Svein M
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

Når du kobler til lader ser du om den lader (om der er LED for dette).

Det første å prøve er vel å holde power knapp i minst 5 sekunder og se om den starter.

Er det avtagbart batteri kan en ta dette av og sette det inn igjen.

Legg merke til om det er tegn på at det er strøm på laptopen, altså er der ingen readsjon når du prøver å starte.

Nå vet jeg ikke hva du mener med ordet "redasjon". Men uansett, takk for rådet, skal teste det ut. 😃😃

Lenke til kommentar

@Svein M, @MR SPEED

Jeg glemte og si at den låste seg rett etter jeg skrudde bærbare pc'en av. Det var da jeg så det sto "låst" på skjermen.

Jeg prøvde ut rådet deres, holdte powerknappen inne i ca 5 sekunder. Og det ble ingen reaksjon. Jeg prønde også og vente i noen timer, så prøvde jeg samme greie igjen. Fremdeles ingen reaksjon. Men med en gang jeg puttet ladderen i da fungerte det.

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (3 minutter siden):

@Svein M, @MR SPEED

Jeg glemte og si at den låste seg rett etter jeg skrudde bærbare pc'en av. Det var da jeg så det sto "låst" på skjermen.

Jeg prøvde ut rådet deres, holdte powerknappen inne i ca 5 sekunder. Og det ble ingen reaksjon. Jeg prønde også og vente i noen timer, så prøvde jeg samme greie igjen. Fremdeles ingen reaksjon. Men med en gang jeg puttet ladderen i da fungerte det.

Da er batteri oppbrukt da 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva som har skjedd. Om den virker nå så er det sikkert greit nå. Uansett så er det lurt å ha backup om en pc plutselig ikke skulle virke lenger.

Det er sant, har bare ikke hatt råd til og ordne meg en bærbar harddisk og ha backupen på. Jeg klarer bare ikke og stole på sky discen.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...