Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Gulvvarme, varmematter som krøller seg


Anbefalte innlegg

Det er lagt nytt gulv i stue og kjøkken med varme i gulvet. Det er brukt varmematter og det viser seg raskt at mattene krøller seg. Det merkes ved at gulvet bli bølget og føles mykt. Selvsagt reklamert til entreprenør. Forsøkt av ham ved å rette ut / strekke ut mattene, men etter noen dager er problemet tilbake. Nå forsøkt rettet to ganger og jeg mener at nye matter må til, men får ikke aksept for det. Gjelder bare en mindre del av gulvet.

Jeg vil tro at stadig skifte i temperatur gjør at mattene går tilbake til krøllet versjon.

Håper på kommentarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med varmematter, men lurer på hva gulvet består av. Parkett, laminat? Hvor tykt?
Ved utbedringsforsøk, strekke ut mattene, betyr det at gulvet må åpnes? 
Det ligger ikke noen tepper eller lignede på gulvet (antar entreprenør har spurt om det)?

Lenke til kommentar
Hårek skrev (18 timer siden):

Har ingen erfaring med varmematter, men lurer på hva gulvet består av. Parkett, laminat? Hvor tykt?
Ved utbedringsforsøk, strekke ut mattene, betyr det at gulvet må åpnes? 
Det ligger ikke noen tepper eller lignede på gulvet (antar entreprenør har spurt om det)?

Parkett-laminat ca 2 cm tykkelse. Gulvet må selvsagt åpnes hver gang mattene strekkes (eller må skiftes). Ingen tepper eller møbler der hvor problemet er.

Min teori er at når slike matter en gang har krøllet seg (trukket seg sammen) så vil de alltid komme tilbake til samme stadium selv om de strekkes og legges på nytt og håper på kommentar på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...