Gå til innhold

Skanne bilder og dele dem


Anbefalte innlegg

Har en Epson Perfection V600 og skal Skanne noen tusen bilder, tenkte egentlig og skanne Negativer med den, men tydeligvis så tåler de vist ikke å ligge i mappa for prøvde å skanne noen og en del av de ble helt rævva i forhold til orginal bildet, så alternativet blir jo da og skanne bildene, men får jo ikke noe mer enn 4 bilder ca på plata og hvert bilde kommer da ut som ett bilde med 4 bilder i det ene bildet, finnes det ett skanne program hvor man kan skanne 4 bilder som da legger seg som 4 separate bilder? som 1,2,3,4...osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (3 timer siden):

Tror nok du tjener på å bruke en motorisert miniscanner (ikke flatbed) beregnet på å digitalisere en analog samling fotografier fortløpende.

Der mater du bare inn bilde for bilde og så ordner systemet resten.

Disse enhetene er relativt små så prisen burde være grei også.

Hadde ikke tenkt og bruke noe mer penger på dette, Har hatt Epson'en liggende noen år og har endelig fått for meg at jeg skulle begynne på denne jobben (som er dritkjedelig, men det visste jeg)

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

Paint i Windows.

Edit: Eller tenkte du noe mer automatisk for å ta mange biler av gangen?

Helidgvis så går det stort sett greitt, scanneren har plass til 4 stk fotografier i slengen, men det er noen fotografier hvor de nesten er sammenhengende da klarer den ikke å skille 2 og 2 av de, så 2 bilder blir til ett, så skulle helst hatt noe som fikset det automatisk ja, lurer på om jeg muligens brukte en plugin med irfanview sist jeg holdt på, men det er sikkert 5 år siden nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...