Gå til innhold

Hvordan forhandler man med banker om rente?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hører mye snakk om at man bør prute og forhandle med banker om renter. Men min erfaring i det siste er at bankene virker lite interessert i det og er mer eller mindre likegyldig til om jeg er kunde hos dem eller ikke.

Først forsøkte jeg å sende en melding via Finansportalen om at jeg har funnet en bedre rente en annen plass og ønsker bedre rente i min nåværende bank. Her har jeg ikke fått svar.

Jeg har også kontaktet ulike banker for å spørre hva de kan tilby meg, de viser til kalkulatorer og prislister og at de ikke "tilbyr forhandling".

Jeg burde i utgangspunktet være en attraktiv kunde. Jeg er ung, har god lønn, veldig god betjeningsevne og god historikk å vise til.

Hvordan er det andre går frem for å forhandle med bankene om bedre rente?

Endret av Lemongrass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Lemongrass Da er det nok ikke sikkert du får noe særlig bedre andre plasser. Om du tjener nok, så kanskje ta en kikk på DNB Saga? Da får du forhandle din egen rente i alle fall 

EDIT: med mindre noen andre har gode råd? Er det enkelt å få en rente som ligger lavere enn prislistene sånn egentlig? For å såfall så vil jeg sende en epost en viss plass jeg også :p 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 timer siden):

@Lemongrass Da er det nok ikke sikkert du får noe særlig bedre andre plasser. Om du tjener nok, så kanskje ta en kikk på DNB Saga? Da får du forhandle din egen rente i alle fall 

EDIT: med mindre noen andre har gode råd? Er det enkelt å få en rente som ligger lavere enn prislistene sånn egentlig? For å såfall så vil jeg sende en epost en viss plass jeg også :p 

Tvilsomt, bankene går som det griner om dagen så om de mister en kunde pga hen ikke får viljen sin så sliter de ikke med sukker i grøten😅 

 

Men om en har mongo høy rente så er det nok fortsatt muligheter. Men de går nok sjeldent under det de reklamerer med

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Loko skrev (1 time siden):

Som ung så har du nok sikkert et førstehjemslån. Hvis det i tillegg er i kombinasjon med fagforbunds avtaler så og har en av de bedre rentene så vil ikke bankene kunne gi deg noe bedre. 

 

Ja, det er ganske spot on, men banken har varslet å heve rentene og det er mange banker som ikke har tatt en avgjørelse enda på hva de vil gjøre etter den siste hevingen fra Norges Bank. Derfor håper jeg å kanskje kunne beholde renten jeg har i dag eller maks øke den med 10-15 prosentpoeng 🙏

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...