Gå til innhold

Tips til ekstra skjerm som skal supplere en DELL UltraSharp U4919DW - kurvet 49"?


DukeRichelieu

Anbefalte innlegg

Heisann! :) 

Jeg har en DELL UltraSharp U4919DW - kurvet 49" og tro det eller ei, men jeg kunne trengt mer skjermplass. 

Har per i dag skjermen delt i 3, men skulle gjerne hatt den delt i 2 og hatt en ekstra skjerm for "skjerm 3". 

Tenker i utgangspunktet en ekstra 27" med tilsvarende oppløsning/skjerm som den jeg har. Den jeg har har IPS panel, men de virker være dyrere.

Jeg skal kun bruke denne ekstra skjermen til Excel-ark og prisgrafer (aksjekurser/charts), så den trenger strengt tatt ikke være helt fantastisk.

Kan denne duge?

Ideelt sett skulle jeg vel hatt en Dell med IPS, men vet ikke om jeg er villig til å bla opp så mye for kun en tilleggsskjerm som uansett ikke blir en primærskjerm.

Så er det jo også et spørsmål om hvordan jeg skal plassere denne. Har ikke et veldig stort kontor, så mulig jeg må stable den på toppen av den jeg har. Men ikke sikker på om det er helt ideelt heller.

På forhånd takk for svar. :) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det "problemet" selv. Jeg har løst det med en 24" på høykant. Har ikke "vidvinkel" nok til å benytte meg av den i bredden. Men veldig kjekt å ha en skjerm å stable de høye smale på eller to normale i høyden.

 

Skulle jeg trengt enda mere pixler hadde jeg stablet en 49" til på toppen. Men det er vel trengt tatt mere skjermflate enn man klarer å benytte seg av.

Lenke til kommentar
mabeta skrev (15 timer siden):

Ser det "problemet" selv. Jeg har løst det med en 24" på høykant. Har ikke "vidvinkel" nok til å benytte meg av den i bredden. Men veldig kjekt å ha en skjerm å stable de høye smale på eller to normale i høyden.

 

Skulle jeg trengt enda mere pixler hadde jeg stablet en 49" til på toppen. Men det er vel trengt tatt mere skjermflate enn man klarer å benytte seg av.

Tenkte meg at det ikke bare var meg! :) 

Men har du da en 49" med en 24" på høykant? Har du en arm til denne er eller står den bare på pulten? Hva slags skjerm har du?

Mulig dette kunne vært en bedre løsning for min del enn hva jeg første foreslo. Det blir uansett en sekundær-skjerm. Føler at oppsettet i dag blir akkurat litt for lite når jeg har det fordelt på 3 skjermer og det som er på skjermen lengst til venstre er uansett mindre viktig, men fortsatt viktig nok til at jeg trenger ha det i periferien.

Skulle jeg startet på scratch hadde jeg nok ikke valgt en 49" ultrawide igjen. Sannsynligvis to mindre UW skjermer side ved side.

Ratleto skrev (15 timer siden):

Har vurdert det samme, men mitt hovedproblem er å finne en monitorarm som er lang nok. 😄

Tenker du da å ha den ekstra skjermen over din eksisterende (49"?) skjerm? 

Gjorde litt research på dette tidligere og tror ikke det skal være et problem å finne en lang nok arm, men de jeg fant kostet vel en del. 

Lenke til kommentar
36 minutes ago, DukeRichelieu said:

Tenker du da å ha den ekstra skjermen over din eksisterende (49"?) skjerm? 

Gjorde litt research på dette tidligere og tror ikke det skal være et problem å finne en lang nok arm, men de jeg fant kostet vel en del. 

Ja, det er ikke mer plass på sidene. :)

Ja, det er det. Det blir i dyreste laget. Også tenker jeg at jeg BURDE jo klare meg med 49". :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (6 minutter siden):

Ja, det er ikke mer plass på sidene. :)

Ja, det er det. Det blir i dyreste laget. Også tenker jeg at jeg BURDE jo klare meg med 49". :)

Kjenner meg igjen i problemstillingen. :) 

Hva er ditt bruksområde om jeg kan spørre?

Hadde jeg hatt en tilsvarende bredde, men mer skjerm i høyden (dog mindre enn 2 x 49" stablet opp på hverandre), så hadde jeg nok fint klart meg. Men skjermen er såpass lav at det funker dårlig å stable to virtuelle vinduer i høyden synes jeg. 

Lenke til kommentar

Bruksområde er veldig forskjellig. Bilderedigering, surfing, kontor-oppgaver, spill osv osv.

Pr nå så har jeg meldingssystemer på venstre side. Musikk-avspilling på høyre side. Samme med TV/video som jeg har mer på i bakgrunnen (ser jeg på ting jeg vil ha med meg alt på, så er det i midten). Også skjer det meste annet i midten.

Bruker Fancyzones i Powertoys for lett å flytte vinduer dit de skal, og få dem til å passe der. Oppdelingen er vel noe slikt som 15% 70% 15%. Når jeg redigerer bilder, så bruker jeg bare midten og høyre-siden. Hvis jeg leker litt med musikklagingsprogrammer, så fylles hele skjermen av de to vinduene i programmet (Ableton). Ved spill så varierer det hva jeg bruker. Noen har 100% dekning, andre deler av midten.

I midten så dekker ikke alle vinduene hele sonen. De overlapper hverandre litt, men jeg har lett tilgang til alt. Det må jeg fikse manuelt da, da jeg har satt opp Fancyzones til bare 3 soner. Tror ikke programmet støtter overlapping (har ikke sjekket det så nøye).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kjøpte den over og monterte den tidligere i uken. Fikk omorganisert litt på kontoret slik at jeg fikk plass til å plassere den til høyre for eksisterende skjerm. Trangt om plassen, men gikk greit og ble et veldig bra sluttresultat. Deilig å ha "alt" tilgjengelig uten å slippe å bla seg gjennom vinduer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...