Gå til innhold

Programvare for å ta videoopptak av hele desktopen, uten tidsbegrensning?


Marinade87

Anbefalte innlegg

Jeg bruker windows 10, og er ute etter programvare som kan ta opp video av hele desktopen (eventuelt et utsnitt av desktopen) med lyd.  Jeg vet det finnes mye programvare som er laget for å streame eller ta opptak av spill, men her er det altså bare enkelt opptak av vanlige programmer på desktopen, og lagring til lokal videofil jeg er ute etter.

Er det noen som har erfaring med et program som er rett på sak og gjør akkurat det, og er lett å ta i bruk uten at det trengs noe nevneverdig tweaking og oppsett? Helst noe gratis, og det må ikke være tidsbegrensning på opptakene (de vil vare i kanskje 4-5 timer). Men kan betale en engangssum hvis programmet er det riktige. Det gjør ikke noe om videoen er vannmerket, eller om framerate er litt lav.

Jeg har søkt på google, men synes det er noe "IFs and BUTs" med alle alternativene som ikke gjør det helt egnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Uderzo said:

Har du vurdert OBS?

https://obsproject.com/

Støttes.

Bruker en del software i jobbsammenheng som er å regne for svært hårete udyr (altså null mulighet til å finne ut hvordan det skal brukes ute veiledning/opplæring) - og da har Obs vært veldig nyttig da jeg har laget med en del instruksjonsvideoer for eget bruk.

En av fordelene til Obs er at den er veldig fleksibel, du kan velge å ta opp hele skjerme, eller bare et spesifikt programvideo.

I Obs er det et konsept som heter Scener. En Scene er egentlig bare en sammensetning av forskjellige video-innganger. Eksempel: Scene1 med programvindu nettleser + webcam av deg selv i et lite vindu nede til høyre. Scene2 kan være hele bildet til et annet program som du skal lage opplæringsvideo på (evt. spill) der du ikke ønsker å ha webcam-opptak av deg selv. Og så skal det være veldig enkelt å bytte mellom disse scenene underveis mens du tar opp.

Dette brukes ofte av youtubere som presenterer ny software, der er det ofte behov for å hoppe mellom programvindu og nettsted - gjerne å ha få med andre programvinduer som ikke er relatert til videoen du skal lage.

Lenke til kommentar

Tusen takk, da skal jeg forsøke obs.

Salvesen. skrev (20 timer siden):

Har ikke gjort det selv, men bare en tanke. Sett opp Teams møte med deg selv. Start opptak og del skjerm med møtet. Bør fungere?

De fleste har vell teams I dag

Det er mulig at Teams er en av tingene som skal brukes samtidig som skjermen tas opp, da blir det vanskelig å gjøre begge deler :D Men ideen er god.

Lenke til kommentar
Marinade87 skrev (Akkurat nå):

Tusen takk, da skal jeg forsøke obs.

Det er mulig at Teams er en av tingene som skal brukes samtidig som skjermen tas opp, da blir det vanskelig å gjøre begge deler :D Men ideen er god.

Om du velger å dele skjerm og ikke vindu så bør det gå fint? Men det er nok som beskrevet ovenfor langt mer egnede programmer:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...