Gå til innhold

Det Er Umulig Å Skape En Stillestående Krig


Anbefalte innlegg

Gud og Djevelen har vært i krig i tusener av år og krigen mellom dem har vart veldig lenge, krigen har nådd en tilstand av "Skyttergravskrig".

Gud og djevelen har barrikadert seg i skyttergravene. Begge disse kreftene har stor makt og det er umulig å oppnå en slik tilstand i en gudeverden. Der står ikke tingene stille veldig lenge før en part har overtaket.

Gudeverdenen er ikke slik som menneskeverdenen hvor vi oppnår skyttergravskriger og alt står stille i veldig mange år, men det er nettopp den situasjonen vi har i gudeverdenen. Gud og djevelen har vært i skyttergravene veldig lenge nå.

Forklaringen er at det bare er én part der ute, ikke to (Fordi gude-kriger ikke blir stillestående, de har altfor stor makt til at ting står stille)

Tanksene som brukes er altfor tunge til at når de kræsjer så står alt stille. Allah sine tankser står ikke stille når de først beveger seg, og djevelens horde sirkler rundt tanksene og de vil garantert sprenge av beltene på tanksen.

Er du klar over hvor mye som skal til for å få disse to maktene til å stå stille? Jo større teknologisk utvikling de har bak seg jo mer usannsynlig er det at den oppnår en stillekrig. Tenk deg tenkologien de begge besitter og her er det stille og rolig? Alle er på McDonalds og slapper av og ting går rolig i gatene.

Hvis Gud står stille, har djevelen tatt en pause eller utnytter han roligheten. Og motsatt. En krig handler like mye om å utnytte situasjoner som det handler om å styre selve tanksen.

Med en gang du tar en pause i en krig, så oppstår det krefter som forsøker å ta det vakumet du levner igjen etter deg. Du kan heller ikke ta en pause for krigen står aldri rolig, med unntak av i julen når de tar julepause.

Stopper du opp, så kjører de over deg. Med mindre Gud og Djevelen har bestemt seg for en avtale om å sette krigen på vent, så er dette ikke en ekte krig. Som sagt, ingen av partene kan ta en pause, og dersom ingen av de heller gjør det så skulle krigen hatt fremgang nå, noe den ikke har.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
SanneOrdForDeg skrev (På 18.11.2023 den 3:27 PM):

Gud og Djevelen har vært i krig i tusener av år og krigen mellom dem har vart veldig lenge, krigen har nådd en tilstand av "Skyttergravskrig".

Gud og djevelen har barrikadert seg i skyttergravene. Begge disse kreftene har stor makt og det er umulig å oppnå en slik tilstand i en gudeverden. Der står ikke tingene stille veldig lenge før en part har overtaket.

Var ikke så mye sanne ord for meg akkurat - har du noen skriftsteder å vise til? Hvis ikke så har jeg det, men det vil nok overraske? Da går man til Jes.45.6-7: 

Jeg er Herren, ingen annen. Jeg former lys og skaper mørke, jeg stifter fred og skaper ulykke. Jeg, Herren, gjør alt dette.

Et annet navn på djevelen er Beelsebul, og vi går til Matt.12 og Jesu makt over onde ånder... fr v22

Nå kom de til ham med en mann som hadde en ond ånd. Han var blind og stum, og Jesus helbredet ham, så han kunne både tale og se. 23 Hele folkemengden var ute av seg av undring og sa: «Kanskje dette er Davidssønnen?» 24 Men da fariseerne hørte det, sa de: «Det kan bare være ved hjelp av Beelsebul, herskeren over de onde åndene, at denne mannen driver de onde åndene ut.» 25 Men Jesus visste hva de tenkte, og sa til dem: «Hvert rike som kommer i strid med seg selv, blir lagt øde, og en by eller et hus som kommer i strid med seg selv, kan ikke bli stående. 26 Om nå Satan driver ut Satan, er han kommet i strid med seg selv. Hvordan kan da riket hans bli stående? 27 Og om det er ved Beelsebul jeg driver ut de onde åndene, hvem er det da deres egne folk driver dem ut ved? Derfor skal deres egne dømme dere. 28 Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da har jo Guds rike nådd fram til dere. 

Så skyttergravene handler vel mer om kampen med seg selv? Reellt sett er ikke denne kampen begynt ennå:

Disse er falske apostler, troløse arbeidere som opptrer som om de var Kristi apostler. 14 Det er ikke noe å undre seg over, for Satan selv skaper seg om til en lysets engel. 15 Og da er det ikke rart at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger. 

Det må skje når Satan har drevet ut Satan?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...