Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Måtte ringe Politiet - hvordan roe ned angst?


Letterboxd

Anbefalte innlegg

Måtte ringe Politiet fordi en kvinne skrek i min boligblokk. Hørtest ut som nødhjelp trengtes. De kom og fant spor av noen knuste ting og leilighet eierne er borte, som om det er to mennesker som har slåst, kanskje gift part. Jeg trodde det hørtest ut som noen som trenge nødhjelp.

Politiet er her nå og gjør jobben sin. Men hvordan få roe meg ned så jeg får sove inatt? Er redd for å være på høygir. Tror ikke noe kommer til å skje med meg, men likevel kan få angst av denne situasjonen som har hendt. 

 

Takk.

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt; du har vært kjempeflink og gjort det du kan! Nå kan du ikke gjøre noe mer, annet enn å ta vare på deg selv.

Jeg ville ringt en venn og snakket meg helt tom. Helt direkte ville jeg sagt at jeg trenger å snakke om det. 

Etterpå ville jeg gått direkte løs på å finne noe som jeg vet kan få meg til å slappe av og le. For å snu følelsesleiet. Komedier eller noe sånt. Og jeg ville holdt det gående til jeg var så trøtt at jeg faktisk sovnet av meg selv. 

Etter slike episoder er det ikke noe vits å rigge opp for å ligge våken og tenke.

Vet ikke om dette ville gjort ting bedre for andre enn meg selv, men det er lurt å ha en plan/strategi klar når man ikke klarer å regulere egne følelser selv. Og dette er min.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (25 minutter siden):

Måtte ringe Politiet fordi en kvinne skrek i min boligblokk. Hørtest ut som nødhjelp trengtes. De kom og fant spor av noen knuste ting og leilighet eierne er borte, som om det er to mennesker som har slåst, kanskje gift part. Jeg trodde det hørtest ut som noen som trenge nødhjelp.

Politiet er her nå og gjør jobben sin. Men hvordan få roe meg ned så jeg får sove inatt? Er redd for å være på høygir. Tror ikke noe kommer til å skje med meg, men likevel kan få angst av denne situasjonen som har hendt. 

 

Takk.

 

Fastlegen og beroligende eller sovetabletter....

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre tatt sovetabeletter to dager på rad denne uken, plus en igår, og dette var dagen jeg skulle unngå å ta igjen! Vil unngå avhengighet, så er forsiktig med sånt.

 

Takk for alle svar. Dessverre var jeg korrekt at det var en kvinne som trengte hjelp. Skal prøve å gå en lang tur og roe meg ned.

Frustrert at andre leiligheter ikke ringte Politiet og at det falt på meg. De trodde det var bråk fra barn eller annet

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Heller prøv å se på det sånn:

 

Du ringte, du ble tatt seriøst, hjelpen kom, så om det skulle være noe er ikke hjelpen langt unna. Du var flink og tok tak i problemet og bør være stolt av deg selv for det. Ingen vet at det var du som ringte, så sånt sett er du heller ikke i noe risiko. Du er trygg, og like trygg som du var i går. Følelsene dine er fortsatt gyldige og vanlige å føle, og å snakke de ut hjelper ofte, og folk har som regel forståelse for at man har akkurat det, følelser. Klapp deg selv på skuldra og ta vare på deg selv, har vært i samme situasjonen flere ganger så jeg vet det ikke er noe morsomt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (36 minutter siden):

Jeg har dessverre tatt sovetabeletter to dager på rad denne uken, plus en igår, og dette var dagen jeg skulle unngå å ta igjen! Vil unngå avhengighet, så er forsiktig med sånt.

 

Takk for alle svar. Dessverre var jeg korrekt at det var en kvinne som trengte hjelp. Skal prøve å gå en lang tur og roe meg ned.

Frustrert at andre leiligheter ikke ringte Politiet og at det falt på meg. De trodde det var bråk fra barn eller annet

En dag til vill ikke gjøre den store forskjellen. Dette kunne du ikke forutse. Ta medisinen om du føler du trenger det i en krevende situasjon. Det er derfor du har fått den forskrevet.

 

Edit: men prøv såklart andre råd også.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (14 timer siden):

Jeg har dessverre tatt sovetabeletter to dager på rad denne uken, plus en igår, og dette var dagen jeg skulle unngå å ta igjen! Vil unngå avhengighet, så er forsiktig med sånt.

 

Takk for alle svar. Dessverre var jeg korrekt at det var en kvinne som trengte hjelp. Skal prøve å gå en lang tur og roe meg ned.

Frustrert at andre leiligheter ikke ringte Politiet og at det falt på meg. De trodde det var bråk fra barn eller annet

Om du tror du blir «sove avhengig» av piller en periode så kan det hjelpe å knekke pillene i to og halvere dosen og til slutt kutte helt ut.

Episoder som den du nevnte er egentlig god grunn til å ha sovetabletter… for folk som sliter med angst osv.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Neffi skrev (6 timer siden):

Hei TS

Hvordan gikk det med deg i natt? Fikk du sove? Håper du har det bedre i dag enn i går kveld. Tenkte på deg før jeg sovna.

-Klem

Tok sovetabelett fordi jeg var usikker. Får se hvordan det går de neste dagene.

Takk.

Gouldfan skrev (4 timer siden):

Om du tror du blir «sove avhengig» av piller en periode så kan det hjelpe å knekke pillene i to og halvere dosen og til slutt kutte helt ut.

Episoder som den du nevnte er egentlig god grunn til å ha sovetabletter… for folk som sliter med angst osv.

Ja, men prøver bare være ekstra forsiktig. For å unngå å bygge opp toleranse raskt, eller bivirkninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...