Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun er utro og spør om tilgivelse, hva skal jeg gjøre?


Gjest 3be54...3eb

Anbefalte innlegg

Gjest 3be54...3eb

Fant ut at kjæresten av 2 måneder er utro mot meg, det var en random gutt på byen idag som kom å viste meg bildet av kjæresten og han som kysser, og han sa at hun holder på med han, han spurte også om jeg var sammen med henne og da sa jeg ja, spurte han om de fortsatt snakker sammen og da sa han ja, bildet er en uke gammel, konfronterte henne og da sier hun at hun angrer og at dette var en uke siden og at hun ikke er slik lenger og har forandret seg, hun sletta også han fra telfonen sin foran meg. Hun gråt og sier at hun kommer til å bli deprimert og at det ikke er vits å leve om vi ikke er sammen lenger, vet egentlig ikke hva jeg skal tenke lenger, skal jeg gi henne sjanse eller ikke? Hun er 19

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 3be54...3eb skrev (21 minutter siden):

og da sier hun at hun angrer og at dette var en uke siden og at hun ikke er slik lenger og har forandret seg

En person forandrer seg ikke mye på en uke. I beste fall har hun skjønt hva hun har gjort, og ønsker ikke å gjøre det igjen. Men om det varer, er vanskelig å si.

Gjest 3be54...3eb skrev (22 minutter siden):

Hun gråt og sier at hun kommer til å bli deprimert og at det ikke er vits å leve om vi ikke er sammen lenger

Hun spiller på din samvittighet. Det er et faretegn.

Gjest 3be54...3eb skrev (23 minutter siden):

skal jeg gi henne sjanse eller ikke? Hun er 19

Kanskje forandrer hun seg når hun blir mer voksen, spørsmålet er når det skjer.

Kanskje var det en engangshendelse, men når en person kan gjøre dette en gang, er det en stor sjanse for at det kan skje igjen. Og om dere fortsetter, vil du kunne ha problemer med å stole på henne. Det kan uansett bety at et forhold er dømt til å feile.

Ingen kan velge dette for deg. Bryter du med henne nå, er det lettere for dere å komme over hverandre enn om det samme skjer om ett år.

På den andre siden, kan det være at dere har det så fint nå at du vil lure på hva som ville skjedd om dere prøvde. Spørsmålet er hvor mye av psyken din du er villig til å satse på henne videre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb
Nukleosid skrev (19 minutter siden):

En person forandrer seg ikke mye på en uke. I beste fall har hun skjønt hva hun har gjort, og ønsker ikke å gjøre det igjen. Men om det varer, er vanskelig å si.

Hun spiller på din samvittighet. Det er et faretegn.

Kanskje forandrer hun seg når hun blir mer voksen, spørsmålet er når det skjer.

Kanskje var det en engangshendelse, men når en person kan gjøre dette en gang, er det en stor sjanse for at det kan skje igjen. Og om dere fortsetter, vil du kunne ha problemer med å stole på henne. Det kan uansett bety at et forhold er dømt til å feile.

Ingen kan velge dette for deg. Bryter du med henne nå, er det lettere for dere å komme over hverandre enn om det samme skjer om ett år.

På den andre siden, kan det være at dere har det så fint nå at du vil lure på hva som ville skjedd om dere prøvde. Spørsmålet er hvor mye av psyken din du er villig til å satse på henne videre.

Hva mener du "hvor mye av pysjen din du er villig til å satse på henne"?

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb skrev (1 time siden):

Fant ut at kjæresten av 2 måneder er utro mot meg, det var en random gutt på byen idag som kom å viste meg bildet av kjæresten og han som kysser, og han sa at hun holder på med han, han spurte også om jeg var sammen med henne og da sa jeg ja, spurte han om de fortsatt snakker sammen og da sa han ja, bildet er en uke gammel, konfronterte henne og da sier hun at hun angrer og at dette var en uke siden og at hun ikke er slik lenger og har forandret seg, hun sletta også han fra telfonen sin foran meg. Hun gråt og sier at hun kommer til å bli deprimert og at det ikke er vits å leve om vi ikke er sammen lenger, vet egentlig ikke hva jeg skal tenke lenger, skal jeg gi henne sjanse eller ikke? Hun er 19

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Anbefaler deg å gi deg selv en tenkepause og om mulig, gå i hi for en stund. Ja, dere er unge. Men du må nesten bestemme deg for hva slags mann du vil bli for resten av livet ditt. Mye vil selvsagt endre seg når du går gjennom livet og får mer erfaring. Men en kjerne vil hele tiden være i deg som ikke vil forandre seg. Om du tilgir henne og velger å fortsette forholdet så er det det som er rett for deg. Om du velger å bryte opp med henne så er det også ditt valg. Det er ingen fasit her, men mange nyanser som er umulige for folk på et nettforum å se og erfare. Men i sum blir denne opplevelsen en del av livserfaringen din. 

EDIT: som en annen skrev i denne tråden så skal du ta trusler om selvmord veldig seriøst. Seriøst i den forstand at hun da prøver å manipulere deg til å bli. At noen som er i nær relasjon til deg truer med å ta sitt liv er belastende for ingen vil være den slemme? Men du skal vite at det er et helsevesen som kan ta seg av henne om hun skulle prøve å ta sitt liv. Så ta det helt med ro, tenk over situasjonen med nye øyne og ta en avgjørelse som du tror er best for deg med de fakta du har tilgjengelige. Men jeg tenker at dersom du gir etter for hennes trusler om suicid at forholdet deres vil bli skjevutviklet og at du vil forbli på grunn av en pliktfølelse. Det er ikke lenger kjærlighet for den skal jo egentlig sette deg fri.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Guest 3be54...3eb said:

Hva mener du "hvor mye av pysjen din du er villig til å satse på henne"?

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Hvis du har lest setningen du siterer grundig, og det er det du skriver som er det du leser kan det hende du burde sjekke deg for dysleksi. For det er ikke det du påstår som er det vedkommende faktiskt har skrevet...

Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb
Gjest MKII skrev (11 minutter siden):

Hvis du har lest setningen du siterer grundig, og det er det du skriver som er det du leser kan det hende du burde sjekke deg for dysleksi. For det er ikke det du påstår som er det vedkommende faktiskt har skrevet...

Kjeften.

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb
Nukleosid skrev (5 minutter siden):

Les det jeg skrev en gang til... sakte 😉

Har lest det, vil bare at h*n skal utdype det for meg, mener vedkommende at det kommer til å slite på min psyke pga jeg ikke kommer til å klare å stole på andre jenter/ henne mer ? 

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb skrev (2 minutter siden):

Har lest det, vil bare at h*n skal utdype det for meg, mener vedkommende at det kommer til å slite på min psyke pga jeg ikke kommer til å klare å stole på andre jenter/ henne mer ? 

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Det han mener er at forhold til kvinner som dette ofte går hardt utover psyken til menn som er sammen med dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb skrev (Akkurat nå):

Har lest det, vil bare at h*n skal utdype det for meg, mener vedkommende at det kommer til å slite på min psyke pga jeg ikke kommer til å klare å stole på andre jenter/ henne mer ? 

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Du skrev "pysjen", mens jeg skrev "psyken".

Om du fortsetter et forhold med henne, må du regne med at det kan slite på psyken din både på grunn av at du vil ha større vanskeligheter med å stole på henne, og hvis hun ender opp med å være utro om for eksempel et år, vil det være en større psykisk belastning på deg enn om du velger å bryte med henne nå. I sistnevnte tilfelle kan en uheldig bieffekt også være at du vil ha problemer med å stole på fremtidige kjærester.

Men er du klar over denne faren, og du vet at du vil angre om du bryter med henne, så kan du selvsagt gi det litt tid og se hvordan ting utvikler seg og hvordan du takler det at hun var utro.

Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb
RRhoads skrev (Akkurat nå):

Det han mener er at forhold til kvinner som dette ofte går hardt utover psyken til menn som er sammen med dem. 

Takk for et seriøst svar, det visste jeg allerede men tenkte mer på hvilken måte han mente det, er det når det kommer til tillitt at det går utover pysjen (som gjør at jeg ikke klarer å stole på andre jenter mer) eller på hvilken måte går det utover min pysj?

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Lenke til kommentar
Gjest 3be54...3eb
Nukleosid skrev (1 minutt siden):

Du skrev "pysjen", mens jeg skrev "psyken".

Om du fortsetter et forhold med henne, må du regne med at det kan slite på psyken din både på grunn av at du vil ha større vanskeligheter med å stole på henne, og hvis hun ender opp med å være utro om for eksempel et år, vil det være en større psykisk belastning på deg enn om du velger å bryte med henne nå. I sistnevnte tilfelle kan en uheldig bieffekt også være at du vil ha problemer med å stole på fremtidige kjærester.

Men er du klar over denne faren, og du vet at du vil angre om du bryter med henne, så kan du selvsagt gi det litt tid og se hvordan ting utvikler seg og hvordan du takler det at hun var utro.

Jeg skriver egentlig riktig men det er dette dumme tastauren som er fakka og retter feil.

Anonymous poster hash: 3be54...3eb

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Guest 3be54...3eb said:
22 minutes ago, Gjest MKII said:

Hvis du har lest setningen du siterer grundig, og det er det du skriver som er det du leser kan det hende du burde sjekke deg for dysleksi. For det er ikke det du påstår som er det vedkommende faktiskt har skrevet...

Kjeften.

Ønsker du seriøser svar hjelper det trolig om du ikke svarer som en sur drittunge...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skrivefeil-kommentarer er imot forumreglene. Jeg klarte å skjønne at det var snakk om en skrivefeil. 

En ting er psyken, veldig mange snakker om akkurat dette, og det er jo realtivt, alt ettersom hvordan man selv ser på det. Tror ikke jeg tok særlig skade av utroskap som skejdde når jeg var veldig ung. Vi var rett og slett ganske unge/dumme (han var 😝)

Men det jeg savner litt tanker om, er at det spilles rulett med helsen til folk. Man vet ikke hvilke sykdommer man tar med seg og selv om kondom er veldig sikkert, så er det ikke 100 %.

Men altså, smitterisikoen synker ikke om dere to går hver deres vei, og dere finner nye partnere. 

Dere høres begge veldig unge ut, og unge mennesker har ikke nødvendigvis så veldig bevisste tanker og generell bevissthet rundt dette med forhold og relasjoner. Sannheten er nok at vi 'leker' og 'prøver oss fram', til vi får et erfaringsgrunnlag til å danne selvstendige og begrunnede tanker om forhold. Det er vanskelig å kjenne andre igjen i seg selv, når man ikke kjenner seg selv så godt. Når man blir mer voksen skjønner man mer alvoret i det å 'ha' ett annet menneske. Man forstår mer av ansvaret, hvor mye skade man kan gjøre osv.

Denne katastrofetanken hun gir deg med tanke på om det blir slutt mellom dere trenger ikke ha så mye mer grobunn annet enn at hennes følesesliv er veldig sensitivt (man tenker veldig sort/hvit og dramatisk når man er ung) og at hun ikke skjønner at livet er langt. Unge mennesker føler ofte alt som skjer som et ultimatum. At hvis man er forelsket, så er det den eneste man vil elske resten av livet osv. Hvis man slår opp, så får man aldri en kjæreste igjen, osv. Sånn kan jeg garantere at livet ikke er, selv om jenter ofte tenker sånn når de er ung. Dette kommer rett og slett over at de har levd en ganske kort livslinje, og at det meste som har hent i livene deres bare har skjedd noen få ganger...hjernen har ikke lært seg å se ting og tid i en kontinutet med lengde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...