Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nevne i Tinder-bio at jeg vil ha en uerfaren dame?


Anbefalte innlegg

Hei

Vil dere si det er realistisk å registrere seg på Tinder og håpe på å møte noen som er like uerfaren med dating som meg? Jeg tenkte å nevne det i bioen. Dating er helt nytt for meg, og så har jeg litt sosial angst. Derfor kan det være betryggende å møte noen andre som føler seg litt "usikker" og mangler litt erfaring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro du kommer lenger med å ikke nevne det i det hele tatt, kanskje vente til andre date med å si noe om det, og i alle fall ikke skrive det i bioen. Man må møte en del mennesker før man treffer en person man vil møte igjen, så det beste er å komme i gang, være kjapp med å invitere på enkel date så samtalen ikke drar på i det uendelige, ikke ta det for seriøst, og heller legge inn litt innsats ved date nr. 2 hvis det er stemning for det.

Lenke til kommentar

Skriv heller at du er ukomfortabel med dating og vil bruke tid på å blir trygge med hverandre. Ordet "uerfaren" ville jeg bare droppet, da det gir meg avsmak av sexpests som ønsker unge jomfruer.

Ha i bakhodet at evig chatting som aldri går noen vei vil drepe interessen, så du må våge å presse deg selv utenfor komfortsonen. Det er terapi i det også.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Salvesen. said:

Det er allerede vanskelig å få dates via Tinder, om en ser på statistikken (går ut i fra du er mann, som dame er det lettere). Så om du setter slike begrensninger så blir det enda vanskeligere å ende opp med en date.

Tenker det beste er å være ærlig med de du ender opp å snakke med og ta det som det kommer.

Han ser etter noen som har lite erfaring som han selv. Sjansene er der for at det finnes andre som er i hans situasjon og som ønsker det samme. Ved å nevne situasjonen vil han da nettop tiltrekke seg disse personene spesifikt. Det er bedre enn å komme i kontakt med noen som ghoster han sekundet de finner ut at han mangler erfaring.  

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Krig og fred said:

Han ser etter noen som har lite erfaring som han selv. Sjansene er der for at det finnes andre som er i hans situasjon og som ønsker det samme. Ved å nevne situasjonen vil han da nettop tiltrekke seg disse personene spesifikt. Det er bedre enn å komme i kontakt med noen som ghoster han sekundet de finner ut at han mangler erfaring.  

Jeg vil heller argumentere for at man må komme seg gjennom de som ghoster og opparbeide seg erfaring på den måten, heller enn å begrense matchene ved å skrive noe så uattraktivt som at man føler seg usikker.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (7 minutter siden):

Han ser etter noen som har lite erfaring som han selv. Sjansene er der for at det finnes andre som er i hans situasjon og som ønsker det samme. Ved å nevne situasjonen vil han da nettop tiltrekke seg disse personene spesifikt. Det er bedre enn å komme i kontakt med noen som ghoster han sekundet de finner ut at han mangler erfaring.  

I beg to differ, kjangsen øker for å finne noen. Og kanskje finner en noen med mye erfaring men som fortsatt virker trygg å gå ut med. Worst case blir en ghostet som du sier, og det er helt normalt for menn på Tinder i følge statistikken .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at Tinder er nådeløs. Men det er ikke verdens undergang om jeg ikke lykkes der. Det viktigste for meg er å bare opprette en bruker og prøve, og det kommer jeg uansett til å gjøre. I mellomtiden prøver jeg også å trosse sosiale angsten IRL utenfor skjermen

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du skal øvelseskjøre vil du ha noen som er uerfaren eller dyktig til å hjelpe deg? Vil du at guiden din gjennom skogen aldri skal ha gått veien før?

Jeg forstår tankegangen din og prøver ikke å stoppe deg. Men ikke utelukk muligheten for at det kan være bedre med noen som er erfaren. For begge dere.

Det er ikke erfaringen til den andre personen som har noe å si. Det som har noe å si er om de aksepterer at du er uerfaren og tar hensyn til det. Og en som er erfaren og tar hensyn vil nok være bedre enn en som er uerfaren og tar hensyn.

Verdt å tenke på det fra den siden også. Uansett så må du finne noen som tar hensyn. Men kan være at dette perspektivet hjelper litt også.

Og som nevnt over så vil alle som skriver direkte i bio at de søker noen uerfarne bli tolket som at de er perverse. 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Det som har noe å si er om de aksepterer at du er uerfaren og tar hensyn til det

Tviler på at slike folk eksisterer. Utifra det jeg leser online, så skal en date være helt perfekt. Det er nesten som at menneskelige feil er ulovlig

RRhoads skrev (1 time siden):

Hva er alder? 

Hvis du er rundt 20 år, så søker du bare etter noen mellom 18-20. Alle er så og si uerfarne.

Jeg er 30

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Osenua said:

Jeg er 30

Uansett hva du velger å skrive, eller ikke skrive: hvis du kommer deg på date så kan det virke avvæpnende å si at du er litt nervøs. Mest sannsynligvis er daten også litt nervøs, og hvis dere begge innrømmer for hverandre at dere er nervøse så er det lettere å senke skuldrene og slappe mere av. Det er i alle fall min erfaring, både når det kommer til romantiske relasjoner og i arbeidslivet :)

Lenke til kommentar
Osenua skrev (6 minutter siden):

Tviler på at slike folk eksisterer. Utifra det jeg leser online, så skal en date være helt perfekt. Det er nesten som at menneskelige feil er ulovlig

RRhoads skrev (1 time siden):

Da kan jeg berolige deg med at ting ikke er så ille i det virkelige liv i det hele tatt. Så klart er det jo en sjanse for at du møter på "feil person", ingenting er en garanti, men det er mye bedre der ute enn det kan virke som her inne på nettet.

Det finnes mange av de der ute. Statistisk sett har de fleste erfaring. Og statistisk sett er folk flest hyggelige og omtenksom. Bare ikke gjør det til identiteten din. 

Bare vær hyggelig og vis interesse i daten så vil dere finne ut av både dating og annet sammen.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Har brukt Tinder en del de siste par årene. Min strategi har vært å starte enkelt, å ikke gå for en av de klisje-sjekkereplikkene, men heller starte samtalen med en kort kort presentasjon av meg og et spørsmål til den jeg prater med. Bli litt kjent, hvis samtalen flyter greit inviterer jeg til kaffedate i løpet av første kvelden vi prater. Avtal å møtes et koslig sted en lørdag formiddag, drikk en kopp kaffe, evt spis noe lett mat, slå av en prat, og så går man hver til sitt. Om interessen er der kan neste date avtales via Tinder, og deretter foregår all kommunikasjon over f.eks. Snapchat. Har kjørt denne strategien 8-9 ganger de siste året og møtt både jenter jeg ikke ble interessert i, og jenter jeg har vært interessert i men som ikke var interessert i meg. Noen av dem møtte jeg igjen et par ganger, en av dem holdt jeg på med i noen måneder, og den siste holder jeg på med fortsatt, stemningen er god, magen kribler, og jeg håper det blir oss to.

Om man bare er ute etter et kjapt ligg er gjerne strategien en annen, men om man ser etter noen å dele livet med bør man bruke tid på å bli kjent. En førstedate er gjerne ikke stedet for den heftigste flørtinga, man er to ukjente som møtes for å bli kjent og se om det er noen connection.

Vet det ikke er dette du spør om, men siden du sier du har lite erfaring tenkte jeg det kunne være fint å dele litt erfaringer. Jeg kom på markedet igjen for under to år siden etter seks års samboerskap, og har egentlig aldri datet før det, så jeg var ganske grønn i starten jeg og. Men med mengdetrening kommer det seg vettu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...