Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kvinnelig venn trekker seg unna


Gjest e73e6...293

Anbefalte innlegg

Gjest e73e6...293

For noen måneder siden ble jeg kjent med en dame via en venn.
Vi kjenner ikke hverandre veldig mye, men vi har hatt en god tone føler jeg.
Jeg har noen få ganger invitert henne med ut for en kopp kaffe, og det har gått bra.
Men i det siste så har hun ikke svart meg på de få meldingene jeg har sendt henne, og jeg vet ikke hvorfor.
Jeg har mistenkt at hun gjør dette kanskje fordi hun tror jeg er interessert i henne (hun er i et forhold).
Det rare er at vi begge har gjort det tydelig vi bare er venner og jeg har også sagt til henne at hun er en 'venn' for meg.
Jeg har valgt å ikke spørre og skrive mer til henne for å unngå drama,
men jeg hadde faktisk foretrukket at hun bare sa ifra om hun ikke vil være med meg.
Jeg tolererer ikke folk som ikke tør å være direkte og kommunisere tydelig

Jeg synes det er litt merkelig siden vi har hatt en god tone, slik jeg har oppfattet det.
Noen teorier og råd?

Anonymous poster hash: e73e6...293

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e73e6...293 skrev (34 minutter siden):

For noen måneder siden ble jeg kjent med en dame via en venn.
Vi kjenner ikke hverandre veldig mye, men vi har hatt en god tone føler jeg.
Jeg har noen få ganger invitert henne med ut for en kopp kaffe, og det har gått bra.
Men i det siste så har hun ikke svart meg på de få meldingene jeg har sendt henne, og jeg vet ikke hvorfor.
Jeg har mistenkt at hun gjør dette kanskje fordi hun tror jeg er interessert i henne (hun er i et forhold).
Det rare er at vi begge har gjort det tydelig vi bare er venner og jeg har også sagt til henne at hun er en 'venn' for meg.
Jeg har valgt å ikke spørre og skrive mer til henne for å unngå drama,
men jeg hadde faktisk foretrukket at hun bare sa ifra om hun ikke vil være med meg.
Jeg tolererer ikke folk som ikke tør å være direkte og kommunisere tydelig

Jeg synes det er litt merkelig siden vi har hatt en god tone, slik jeg har oppfattet det.
Noen teorier og råd?

Anonymous poster hash: e73e6...293

Om du ikke har lært det enda, så kan jeg få opplyse deg om en vesentlig ting når det gjelder kvinner. De fleste kvinner, for ikke å dra alle kvinner under én kam, unngår å si ting direkte for å unngå å eventuelt såre noen. Ikke for å være slemme, men det er bare slik de fleste kvinner er. Du skriver "Jeg tolererer ikke folk som ikke tør å være direkte og kommunisere tydelig". Veldig få kvinner, etter min erfaring, er dette eller gjør det. Det er bare slik dem "er". (eller, fra "gammelt" av, oppdratt). Nyere generasjon av kvinner, tror jeg vil bli mer direkte.

 

For alt vi vet, så kan hun ha begynt å like deg for godt og dermed unngår deg. 

 

Edit: Om du har sagt til henne at hun er en "venn", så kan jeg godt forstå at hun kuttet kontakten. Jeg er mann, i langvarig forhold, og har flere venninner, og vi har aldri sagt til hverandre at vi bare er venner. Helt unødvendig å si om det ikke ligger noe mer bak. Jeg tror denne kvinnen har merket at du legger noe mer i det enn henne, som andre under meg skriver.

Endret av TwoFace
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Guest e73e6...293 said:

...
Jeg har mistenkt at hun gjør dette kanskje fordi hun tror jeg er interessert i henne (hun er i et forhold).
Det rare er at vi begge har gjort det tydelig vi bare er venner og jeg har også sagt til henne at hun er en 'venn' for meg.
...
 

Du har ingen troverdighet i dette.

Hun er i et forhold, og du er enkelt satt opp ute etter en av to ting;

  • ha henne kun som venn, og aldri noe annet
  • ha henne som venn, med intensjon om å få henne ut av forholdet og inn i et forhold med deg.

I begge disse tilfellene ville du gjort det tydelig at dere bare er venner.  Du ville aldri sagt at du har en intensjon om å få henne til å bytte partner. Det er derfor ingen grunn til at hun skal tro deg når du påstår at dette kun er "ærlige" intensjoner.

 

Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293
WiiBoy skrev (7 minutter siden):

Du har ingen troverdighet i dette.

Hun er i et forhold, og du er enkelt satt opp ute etter en av to ting;

  • ha henne kun som venn, og aldri noe annet
  • ha henne som venn, med intensjon om å få henne ut av forholdet og inn i et forhold med deg.

I begge disse tilfellene ville du gjort det tydelig at dere bare er venner.  Du ville aldri sagt at du har en intensjon om å få henne til å bytte partner. Det er derfor ingen grunn til at hun skal tro deg når du påstår at dette kun er "ærlige" intensjoner.

 

Det var jo bare vennskap jeg var ute etter. Jeg vet ikke hva annet jeg kan si

Neffi skrev (8 minutter siden):

Kanskje partneren hennes ikke likte at hun hadde en god tone med deg. Kanskje han følte deg som en trussel, og at hun prøver å respektere hans følelser?

Og at hun også er såpass lojal mot partneren sin at hun ikke deler hans intime sårbarhet med deg?

Da må han være ganske fragil

TS

Anonymous poster hash: e73e6...293

Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293 skrev (50 minutter siden):

Jeg tolererer ikke folk som ikke tør å være direkte og kommunisere tydelig

Varierer så klart men mange kvinnfolk har negative opplevelser med å være direkte og tydelig, fordi enkelte mannfolk ikke klarer å oppføre seg og blir sint og frekk. Da tar de heller sjansen på at det dør rolig ut framfor en potensielt ubehagelig konfrontasjoner.

Gjest e73e6...293 skrev (12 minutter siden):

Da må han være ganske fragil

Mange som er trygg i forholder men fortsatt ikke liker hvis man ser mannfolk som åpenbart prøver seg. Naturlig instinkt for mange.

De fleste ligger på et sted mellom fragil og "cucked", sånn ca der det er sunt å være. Begge ytterkantene er dårlig sted å være.

Endret av Comma Chameleon
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293
Comma Chameleon skrev (19 minutter siden):

Mange som er trygg i forholder men fortsatt ikke liker hvis man ser mannfolk som åpenbart prøver seg.
Naturlig instinkt for mange

Det som er så forvirrende er jo at jeg ikke prøver meg. 
Vi har begge jort det klart for hverandre at dette bare er platonisk.
Jeg er overhodet ikke tiltrukket av henne

TS

Anonymous poster hash: e73e6...293

Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293 skrev (3 minutter siden):

Det som er så forvirrende er jo at jeg ikke prøver meg. 
Vi har begge jort det klart for hverandre at dette bare er platonisk.
Jeg er overhodet ikke tiltrukket av henne

Kanskje hun fant ut at dere ikke passer så godt sammen som venner etterhvert som dere ble kjent? Kanskje du kom med noe som er red-flags for henne?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293
Neffi skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun fant ut at dere ikke passer så godt sammen som venner etterhvert som dere ble kjent? Kanskje du kom med noe som er red-flags for henne?

Uff. Alt dreier seg om red flags i dag.
Det er ikke lov til å ha menneskelige flaws

TS

Anonymous poster hash: e73e6...293

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest e73e6...293 said:

Det var jo bare vennskap jeg var ute etter. Jeg vet ikke hva annet jeg kan si

 

Tror ikke det er noe annet du kan si.
Singel man viser interesse for fremmed kvinne og inviterer ut på kafe/div.. Uansett hva intensjonene dine virkelig er, så vil nok det som sies høyt alltid være noenlunde det samme.  

Men derom dere ikke kjenner hverandre veldig mye og hun oppfører seg på en måte du ikke liker, hvorfor er det da så viktig å bygge et vennskap akkurat med henne?

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293

Jeg vet ikke hva som foregår oppi huet hennes.
Men hva det nå enn er, så er det noe jeg ikke vil være en del av.
Jeg foretrekker vennskap med klar kommunikasjon, så jeg tror ikke dette er noe å fortsette

TS

Anonymous poster hash: e73e6...293

Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293 skrev (På 8.11.2023 den 9:46 AM):

Det rare er at vi begge har gjort det tydelig vi bare er venner og jeg har også sagt til henne at hun er en 'venn' for meg.

Ja, dette er rart. Jeg har aldri måtte gjort det tydelig at det det bare er vennskap det er snakk om. Hva var grunnen til dette, og hvem sa det først?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest e73e6...293
Medlem skrev (19 minutter siden):

Vel, at du blir så opphengt i en person du har møtt gjennom en venn for noen måneder siden forteller i hvert fall meg at å bryte all kontakt var riktig av personen

 

Sure thing bud

Anonymous poster hash: e73e6...293

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest e73e6...293 skrev (På 8.11.2023 den 9:46 AM):

For noen måneder siden ble jeg kjent med en dame via en venn.
Vi kjenner ikke hverandre veldig mye, men vi har hatt en god tone føler jeg.
Jeg har noen få ganger invitert henne med ut for en kopp kaffe, og det har gått bra.
Men i det siste så har hun ikke svart meg på de få meldingene jeg har sendt henne, og jeg vet ikke hvorfor.
Jeg har mistenkt at hun gjør dette kanskje fordi hun tror jeg er interessert i henne (hun er i et forhold).
Det rare er at vi begge har gjort det tydelig vi bare er venner og jeg har også sagt til henne at hun er en 'venn' for meg.
Jeg har valgt å ikke spørre og skrive mer til henne for å unngå drama,
men jeg hadde faktisk foretrukket at hun bare sa ifra om hun ikke vil være med meg.
Jeg tolererer ikke folk som ikke tør å være direkte og kommunisere tydelig

Jeg synes det er litt merkelig siden vi har hatt en god tone, slik jeg har oppfattet det.
Noen teorier og råd?

Anonymous poster hash: e73e6...293

Dere er bare venner og hun får ikke la være å svare deg når hun er i et forhold? Hva er det du ikke forstår i den settingen? Gi henne tid, plass og lov til å være med kjæresten sin. Dette vet du om så ikke krev noe annet av henne! Fortsetter du slik så vil hun neppe svare deg igjen, ever!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...