Gå til innhold

Trenger forslag til streamingløsninger


Anbefalte innlegg

På hytten betaler jeg nå en ganske drøy pris for TV og internett. Det gir meg 50/50 fiber + TV med de vanligste kanalene og en veldig begrenset funksjonalitet når det kommer til spoling, starte forfra, ukesarkiv og lignende. I tillegg er TV-tilkoblingen rimelig ustabil og opplever ofte pikselering og artefakter.

Har nå funnet ut at jeg kan få 100/100 fiber til 449,- i måneden, men da uten TV. Tenkte å gå for dette og gå over til streaming av TV-kanaler, men hva er den beste løsningen?

Jeg ønsker å kunne styre TV'en/streamingen med fjernkontroll, jeg er interessert i direktesendinger fra de største norske kanalene, NRK Super er viktig (både direkte og arkiv) og jeg vil ha så lite reklame som mulig.

Ellers har jeg allerede Netflix, Disney+, Discovery+ og TV2Play som jeg bruker hjemme. Hadde vært fint om jeg kunne spart litt på å samle dette, og ikke betale både for det jeg vil se på hytten og det jeg ser på hjemme.

Dette er forresten en hytte som andre familiemedlemmer også benytter seg av, så det hadde vært greit om de fikk samme TV-muligheter, uten å måtte logge seg inn med mine kontoer som jeg kanskje benytter mens jeg er hjemme.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden):

Hva har du hjemme, da?

En del abonnement lar deg streame TV fra andre steder via app eller nettside. For eksempel Altibox.

NRK får du på NRK.no og egen app.

Sjekk Rakuten, som har gratis streaming av film, med reklame. Fulgte med smart -TVen min.

Har Telenor (borettslagavtale) hjemme. Kan vel streame det til telefonen på ett eller annet vis, men kan jeg få dette på TV'en med fjernkontroll på en fornuftig måte, og med alle funksjonene jeg har hjemme?

Jeg vet NRK-kanalene er på nett og på egen app, det er ikke til så mye hjelp. Jeg vil ha alt samlet, vist på TV'en og styrt med en fjernkontroll.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
^fmj skrev (5 minutter siden):

Ta med Telenor-boksen på hytta?

Det krever vel at Telenor leverer til den adressen?

Det er kun en lokal leverandør som har noe tilbud der hytten ligger. De samarbeider med Telia (tror jeg) når det kommer til TV.

Det jeg så for meg var Apple TV, Chromecast med Google TV, Strim eller tilsvarende. En liten PC med fjernkontroll? Men jeg har ingen erfaring med dette, og det var overraskende vanskelig å finne fornuftig info på nett.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (3 timer siden):

Det krever vel at Telenor leverer til den adressen?

Det er kun en lokal leverandør som har noe tilbud der hytten ligger. De samarbeider med Telia (tror jeg) når det kommer til TV.

Det jeg så for meg var Apple TV, Chromecast med Google TV, Strim eller tilsvarende. En liten PC med fjernkontroll? Men jeg har ingen erfaring med dette, og det var overraskende vanskelig å finne fornuftig info på nett.

Internett og T-We er en drømme-kombinasjon for hytta

Chromecast med Google TV går jo om du kan leve med fjernkontrollen.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
^fmj skrev (12 minutter siden):

Internett og T-We er en drømme-kombinasjon for hytta

Chromecast med Google TV går jo om du kan leve med fjernkontrollen.

Dette høres jo veldig bra ut. Virker som om de vil at jeg skal bruke det med nett fra Telenor, men det er vel ikke slik?

Prisen for Apple TV spares raskt inn hvis jeg kan si opp TV-avtalen og kun betale 449 kr i måneden for internett. Er det dumt med Apple TV uten andre Apple-produkter? Jeg bruker en Mac Mini M1 hjemme, og har en datter som har arvet min gamle iPhone 8 Plus, ellers er det lite Apple hos oss. 

Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (4 minutter siden):

Dette høres jo veldig bra ut. Virker som om de vil at jeg skal bruke det med nett fra Telenor, men det er vel ikke slik?

Nettet trenger ikke være fra Telenor.

Du får ikke brukt AirPlay også koster den jo en del mer enn en Chromecast med Google TV.

Lenke til kommentar

chromecasten med fjernkontroll fungerer utmerket til formålet. Bruker ikke dekoderboksen til Altibox, men heller appen på en chromecast with googleTV (den med fjernkontroll) i tillegg kan du jo også bruke andre streamingtjenester slik som netflix, HBO,NRK,TV2Play osv. Chromecasten can også streame netflix i 4k om du har korrekt netflix abonnement,

Vær obs på at chromecast med fjernkontroll finnes i to utgaver. 1080p og 4k utgave. Min erfaring er med 4k utgaven.

Lenke til kommentar

AppleTV eller nyeste Chromecast med GoogleTV og apper.  Da kan du installere på Strim, Telenor Te-We, Alente, Altibox, Telia Play, Netflix, Disney, HBO, Viaplay og enda mere.  Alt du trenger utenom er internett. 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/apple-tv-4k-3rd-gen-64-gb-wifi/541473

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/google-chromecast-med-google-tv/462457

Endret av Øystein H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...