Gå til innhold

Hobby VED-trillebårer og riktig HJULdekk?


Anbefalte innlegg

Var vel enste emneknagg som jeg synes passet til mitt sp., Hobby mekanikk...

 

Jeg har ei ved trillbåre i grønn farge som JULA selger. Problemet er med hjulene. Disse er  med luftslanger, og dessverre morkner gummien opp ila 1 år. Det blir nokså slitsomt å bytte dekk hver høst, i tillegg til at kostnaden er omkring 1k hver høst. Tralla sine originale hjul med luftslanger ser slike ut:

image.thumb.png.61b68d5a194e8e841741318ec5d9ddf4.png

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/slepeinnretning/transporthjul/luftgummihjul-321057/

Noen data fra original dekket: kulelager (3.50-4), Gaffelbredde: 55 mm, 

 
Bredde 80 mm
Diameter 255 mm
Mål B80xØ255 mm

Hjuldiameter: 16mm.

Jeg finner et rent gummihjul hos Jula:

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/slepeinnretning/transporthjul/gummihjul-335029/

Hjulet har en pris på 150kr per stk., en besparelse på 400 kr, OG kanskje dette vil holde på gummikvaliteten over flere år? MEN, kan noen se at dette hjulet ikke ville fungere, pga. forskjellige data?

 

Altså noen med erfaringer om bytte av slike hjul, fra luft til GUMMI hjul?

Ville gjerne høre om dine erfaringer her.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Du har vel forbrukerrettigheter når et dekk går i stykker?

Unngå å oppbevare det i sollys, det lærte ruzzerne på den harde måten de de invaderte Ukraina, og dekkene på lastebilene sprakk under belastning.

Du er ABSOLUTT inne på det essensielle SPORET. Gummi liker ikke varme. Tralla med de 4 hjulene står i fyr rommet/Hallen i under etg.. Her kan det bli 40 grader i tak, sikkert 30 grader i rommet. Dette liker ikke gummi. Sollys er nok synonymt med ordet VARME. Det er 12 mnd GARANTI på hjulet, mens forhandleren har slik jeg ofte opplevr det, "har ikke hørt om hverken 2 el. alt. 5 års rekl. tid, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...