Gå til innhold

Gjenskaper Fallout: New Vegas i Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Why? Greit at new Vegas er en av de styggeste spillene laget, med teksturer fra 1870 tallet. Men er ikke som Fallout 4 er et spesielt pent og fint spill. Det er jo samme motoren med veldig lite forbedringer. Hadde man brukt starfield som basis så kanskje, starfield ligger jo også langt bak kruven grafisk for et nytt AAA. Men er jo en del hakk over Fallout 4 og mange hakk over new Vegas.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (12 minutter siden):

Why? Greit at new Vegas er en av de styggeste spillene laget, med teksturer fra 1870 tallet. Men er ikke som Fallout 4 er et spesielt pent og fint spill. Det er jo samme motoren med veldig lite forbedringer. Hadde man brukt starfield som basis så kanskje, starfield ligger jo også langt bak kruven grafisk for et nytt AAA. Men er jo en del hakk over Fallout 4 og mange hakk over new Vegas.

hehe, spicy take!

Jeg likte NV veldig godt til tross for den litt teite og stereotypiske grafikken - faktisk er det en av de spillene jeg føler traff best med oppdrag, artige folk og et godt soundtrack. Det hadde vært kult om det fikk en fysikk og grafikkoppdatering for egen del, det ville jeg nok spilt igjen. Det var aldri grafikk som dro meg til Fallout serien, og det tror jeg gjelder flere av fansene - for NV er vurdert meget høyt, om ikke høyest blant de som spiller disse.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, DrAlban3000 said:

hehe, spicy take!

Jeg likte NV veldig godt til tross for den litt teite og stereotypiske grafikken - faktisk er det en av de spillene jeg føler traff best med oppdrag, artige folk og et godt soundtrack. Det hadde vært kult om det fikk en fysikk og grafikkoppdatering for egen del, det ville jeg nok spilt igjen. Det var aldri grafikk som dro meg til Fallout serien, og det tror jeg gjelder flere av fansene - for NV er vurdert meget høyt, om ikke høyest blant de som spiller disse.

Hvis grafikk ikke har noe å si hvorfor lage mods? New Vegas er med god margin det beste Bethesda fallout spillet. Men jeg ser ingen fordeler med å lage det på nytt i Fallout 4 motoren. Det blir som å bruke 5 år på trimme en moped til å gå 50 i stedet for 45. Jævlig mye jobb for lite utbetaling. Hadde de lagd det på nytt i unreal motoren, ja ok. Langt bedre grafikk, bedre fysikk, bedre ytelse osv.

Men F4 er så marginalt bedre enn Vegas motoren at jeg ikke ser poenget. Da kan en HD texture mod gjøre samme jobben.

Men mindre man super duper gira på konseptet med å bygge et hus i New Vegas da. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 minutter siden):

Hvis grafikk ikke har noe å si hvorfor lage mods? New Vegas er med god margin det beste Bethesda fallout spillet. Men jeg ser ingen fordeler med å lage det på nytt i Fallout 4 motoren. Det blir som å bruke 5 år på trimme en moped til å gå 55 i stedet for 45. Jævlig mye jobb for lite utbetaling. Hadde de lagd det på nytt i unreal motoren, ja ok. Langt bedre grafikk, bedre fysikk, bedre ytelse osv.

Men F4 er så marginalt bedre enn Vegas motoren at jeg ikke ser poenget. Da kan en HD texture mod gjøre samme jobben.

Men mindre man super duper gira på konseptet med å bygge et hus i New Vegas da. 

Grafikk har noe å si, men det er nok ikke derfor folk har elsket NV. Det var et relativt stort steg fra NV til F4 da motoren fikk en solid oppgradering (sett i forhold til F3 - NV som ikke var stor)

Det er ikke meg som bruker 5 år på det, det er heldigvis noen andre. Hva slags betaling de får er ikke noe jeg velger å bruke energi på. Jeg velger heller ikke å bli veldig sint fordi disse menneskene "kaster bort tida si" og gleder meg til å kjøre i 55kmt som er 22% fortere enn før.

Eneste jeg kan er å nyte NV med ca 5 år nyere grafikk og grensesnitt og det er jeg faktisk litt gira på. Jeg forsto at det var snakk om 2 forskjellige prosjekter her, jeg trodde det var kun ett.

 

 

Lenke til kommentar
Mookie skrev (17 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig. Man må sette pris på arbeidet andre gjør å slutte og kritisere alt og alle. "Don't hate, participate"...

Men jeg skjønner ikke helt forskjellen på disse modifikasjonene. Er ikke begge bygget i Fallout 4 motoren?

Denne bare overfører filene uforandret rett inn i fallout 4 motore. Den andre modden lager de verdenen helt på nytt fra bunnen av nye modeller, texturer og helt sikkert mer kunstnerisk frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...