Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En ekstremt dårlig magefølelse


Gjest ce817...ab4

Anbefalte innlegg

Hvordan er denne personen rundt deg til daglig?

Har du prøvd noen lette og muntre spørsmål, f.eks "Hva snakker du med vennene om? Jeg blir så nysgjerrig noen ganger... Er det noe spennende?"

Hvilken reaksjon og svar du får kan være veldig verdifull informasjon. (som du fikk uten at du trengte å tråkke over noen linje)

Hvis du får til svar "...Bruker jeg å spørre deg om hva du gjør på mobilen din eller?", så kan det tyde på at personen er irritert på forholdet, eller ikke bryr seg om forholdet.

Hvis du får litt hoderisting tilbake og ett kort oppgitt svar av noe slag, så er det nok også noe som ikke er bra generelt.

Hvis du får til svar "Ikke noe spesielt, bare noen småting/kjedelig noe", så kan du kanskje trykke på alarmen. Fordi det kan meget mulig være ett forsøk på å føre deg bak lyset.

Hvis du får til svar "Hva?... Du spør aldri om slikt! Hva er dette?... Har du blitt sjalu?", (helst med ett smil), så kanskje du kan puste litt lettet ut, spesielt hvis personen følger opp med å vise deg en samtale med en av vennene sine. Og kanskje forhåpentligvis forholdet kan få ett lite spark bak når personen skjønner at du har fått dårlige magefølelser. Men jeg er ikke optimistisk til at du får noen slik reaksjon slik som du beskriver situasjonen. Men lov å håpe da.

Hvis du får til svar "De bare tuller om ting hele tiden. Se her, de tuller om xyz.", så kan det være positivt, eller noe denne personen har planlagt å vise deg i tilfelle du en dag skulle spørre. Så da kanskje du må se etter dato/tid for å se om det er noe nylig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ce817...ab4
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Hvordan er denne personen rundt deg til daglig?

Har du prøvd noen lette og muntre spørsmål, f.eks "Hva snakker du med vennene om? Jeg blir så nysgjerrig noen ganger... Er det noe spennende?"

Hvilken reaksjon og svar du får kan være veldig verdifull informasjon. (som du fikk uten at du trengte å tråkke over noen linje)

Hvis du får til svar "...Bruker jeg å spørre deg om hva du gjør på mobilen din eller?", så kan det tyde på at personen er irritert på forholdet, eller ikke bryr seg om forholdet.

Hvis du får litt hoderisting tilbake og ett kort oppgitt svar av noe slag, så er det nok også noe som ikke er bra generelt.

Hvis du får til svar "Ikke noe spesielt, bare noen småting/kjedelig noe", så kan du kanskje trykke på alarmen. Fordi det kan meget mulig være ett forsøk på å føre deg bak lyset.

Hvis du får til svar "Hva?... Du spør aldri om slikt! Hva er dette?... Har du blitt sjalu?", (helst med ett smil), så kanskje du kan puste litt lettet ut, spesielt hvis personen følger opp med å vise deg en samtale med en av vennene sine. Og kanskje forhåpentligvis forholdet kan få ett lite spark bak når personen skjønner at du har fått dårlige magefølelser. Men jeg er ikke optimistisk til at du får noen slik reaksjon slik som du beskriver situasjonen. Men lov å håpe da.

Hvis du får til svar "De bare tuller om ting hele tiden. Se her, de tuller om xyz.", så kan det være positivt, eller noe denne personen har planlagt å vise deg i tilfelle du en dag skulle spørre. Så da kanskje du må se etter dato/tid for å se om det er noe nylig.

Jeg har spurt litt og ikke vært direkte. Det jeg får er stort sett at det er venner og at det ikke er noe spesielt. 
Legger bare merke til at telefon f.eks. er veldig godt "beskyttet" uten at jeg kan se en grunn til det. Jeg har aldri vært inne i den andre parts telefon, pc osv og sneket.

Anonymous poster hash: ce817...ab4

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (3 timer siden):

Hvordan er denne personen rundt deg til daglig?

Har du prøvd noen lette og muntre spørsmål, f.eks "Hva snakker du med vennene om? Jeg blir så nysgjerrig noen ganger... Er det noe spennende?"

Hvilken reaksjon og svar du får kan være veldig verdifull informasjon. (som du fikk uten at du trengte å tråkke over noen linje)

Hvis du får til svar "...Bruker jeg å spørre deg om hva du gjør på mobilen din eller?", så kan det tyde på at personen er irritert på forholdet, eller ikke bryr seg om forholdet.

Hvis du får litt hoderisting tilbake og ett kort oppgitt svar av noe slag, så er det nok også noe som ikke er bra generelt.

Hvis du får til svar "Ikke noe spesielt, bare noen småting/kjedelig noe", så kan du kanskje trykke på alarmen. Fordi det kan meget mulig være ett forsøk på å føre deg bak lyset.

Hvis du får til svar "Hva?... Du spør aldri om slikt! Hva er dette?... Har du blitt sjalu?", (helst med ett smil), så kanskje du kan puste litt lettet ut, spesielt hvis personen følger opp med å vise deg en samtale med en av vennene sine. Og kanskje forhåpentligvis forholdet kan få ett lite spark bak når personen skjønner at du har fått dårlige magefølelser. Men jeg er ikke optimistisk til at du får noen slik reaksjon slik som du beskriver situasjonen. Men lov å håpe da.

Hvis du får til svar "De bare tuller om ting hele tiden. Se her, de tuller om xyz.", så kan det være positivt, eller noe denne personen har planlagt å vise deg i tilfelle du en dag skulle spørre. Så da kanskje du må se etter dato/tid for å se om det er noe nylig.

Er ikke dette bare å gå voldsomt rundt grøten, og perfekt til å skape enda mer grubling og undring for TS? Her vil man få enda mer man skal tolke. 

Gjest ce817...ab4 skrev (2 timer siden):

Jeg har spurt litt og ikke vært direkte. Det jeg får er stort sett at det er venner og at det ikke er noe spesielt. 
Legger bare merke til at telefon f.eks. er veldig godt "beskyttet" uten at jeg kan se en grunn til det. Jeg har aldri vært inne i den andre parts telefon, pc osv og sneket.

Blir mer tydelig, bli mer direkte. Så lenge du spør "hvem er det du snakker med", hva kan du forvente til svar der? Og igjen, det svaret må da tolkes av deg. 

Et lite tips kan også være at du planlegger denne samtalen, altså, du legger en plan for oppfølgingsspørsmål basert på hvilke tenkelige svar hen kommer til å gi. Å bare hoppe i det etter middag mens dere sitter å ser på TV i sofaen er ikke alltid optimalt.  Hvis du er skikkelig rå, så forteller du hen at du ønsker å ha en samtale rundt disse tingene, slik at hen også får tid til å forberede seg. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ce817...ab4
Investigator224 skrev (25 minutter siden):

Ut ifra det du forteller, så høres det ut som utroskap.

Uansett om det er det eller ikke, så er følgende råd:  

Ta vare på deg selv, tren, spis sundt og ha gode økonomiske vaner.

 

 

Vel, det er klart jeg har begynt å lure på hva som skjuler seg bak dette... Men om man spør så er det nok ikke sånn at man bare sier "Jada, jeg har noe på gang med en annen".... Spørsmålet er hvordan man kan komme til bunns i ting.
Om det ikke er utroskap så er det dumt å faktisk "beskylde" den andre for det, da er jo all tillitt brutt den andre veien. 
Det er i all fall sånn jeg ser det. Mulig noen har noen gode råd for hvordan man faktisk kan finne ut av det.

Nå skal det faktisk sies at jeg har uttrykt mine mistanker og bekymringer rundt dette, men får da til svar at det ikke er noe. Samtidig blir det veldig raskt avfeid uten at jeg får noe spørsmål om hva som gjør at jeg tror dette eller har bekymringer rundt dette, eller noen annen "beroligende" forklaring. Det er et tema som jeg ser er ubehagelig for den andre parten, for da skal det plutselig prates om et annet tema. 

Så kan man jo si at man skal slå seg til ro med det, men da lurer jeg på hva som ligger bak det plutselige hemmelighetskremmeriet og at forholdet virker litt ubetydelig.

Tankene mine går også dit at det kanskje ikke er direkte utroskap som er på gang, men at det kanskje er en liten flørt eller noe som hen vet at jeg ville har reagert på. Jeg tenker i banene "workwife"/"workhusband".
Jeg vet at dette har skjedd tidligere med en del flørting. Dette oppdaget jeg rent tilfeldig, uten at jeg hadde hørt om denne personen fra før. Så er jo spørsmålet: Om det er så tilfelle, er dette noe man bare skal legge bort og ikke bry seg om eller er det et varseltegn?

Det blir jo så man "fantserer" selv når man ikke får noe svar, og man ser tydelig at det er noe som holdes skjult. 
 

Anonymous poster hash: ce817...ab4

Lenke til kommentar
Gjest ce817...ab4 skrev (5 timer siden):

Vel, det er klart jeg har begynt å lure på hva som skjuler seg bak dette... Men om man spør så er det nok ikke sånn at man bare sier "Jada, jeg har noe på gang med en annen".... Spørsmålet er hvordan man kan komme til bunns i ting.

Alle svarene vil ligge hos din partner, så utgangspunktet ditt bør være rolig og god kommunikasjon med hen for å få de svarene. Det kan også være slik, at hen prater med noen av det motsatte skjønn, uten at det egentlig er noe som helst, men det kan fremdeles være ubehagelig å være ærlig om, fordi man da tenker at partneren tror det skal være noe. Da kan en enkel utvei være å holde det skjult, selvom det bare skaper mer grobunn for dine mistanker. 

Gjest ce817...ab4 skrev (5 timer siden):

Om det ikke er utroskap så er det dumt å faktisk "beskylde" den andre for det, da er jo all tillitt brutt den andre veien. 
Det er i all fall sånn jeg ser det. Mulig noen har noen gode råd for hvordan man faktisk kan finne ut av det.

Din tillitt til din partner vil også ødelegges dersom du forsøker å finne ut av dette ved å beskylde eller sjekke i skjul. Jeg tror grublingen og tankene bare vil bli verre dersom du får bruddstykker av informasjon av å se over skulderen, eller sjekke ting i skjul. Skal du virkelig bli kvitt denne magefølelsen, så bør ønsket utfall være at dere snakker så godt sammen om dette, at det partneren sier virker troverdig, og at partneren er åpen nok til at du stoler på vedkommende. Det er ikke en enkel oppgave, bare så det er sagt.

Gjest ce817...ab4 skrev (6 timer siden):

Nå skal det faktisk sies at jeg har uttrykt mine mistanker og bekymringer rundt dette, men får da til svar at det ikke er noe. Samtidig blir det veldig raskt avfeid uten at jeg får noe spørsmål om hva som gjør at jeg tror dette eller har bekymringer rundt dette, eller noen annen "beroligende" forklaring. Det er et tema som jeg ser er ubehagelig for den andre parten, for da skal det plutselig prates om et annet tema. 

Jeg vet ikke hvordan du har lagt det frem, men hvis du sier du mistenker noe, eller er bekymret for at hen driver med noe, så legger det opp til at den andre vil gå i forsvar, og så vil ting låse seg. Du bør forsøke å finne en annen tilnærming. Hvis hen ikke vil gi deg en beroligende forklaring, så må du forklare at det er noe du faktisk trenger og ikke gi deg. Hvis samtaler havner i lås, så er det lov å ta en pause og bli enige om å snakke mer om det senere. 

Gjest ce817...ab4 skrev (6 timer siden):

Tankene mine går også dit at det kanskje ikke er direkte utroskap som er på gang, men at det kanskje er en liten flørt eller noe som hen vet at jeg ville har reagert på. Jeg tenker i banene "workwife"/"workhusband".
Jeg vet at dette har skjedd tidligere med en del flørting. Dette oppdaget jeg rent tilfeldig, uten at jeg hadde hørt om denne personen fra før. Så er jo spørsmålet: Om det er så tilfelle, er dette noe man bare skal legge bort og ikke bry seg om eller er det et varseltegn?

Når man oppdager slikt, så er det helt naturlig at man blir mistenksom, og det er fort gjort å begynne å "lete" etter tegn på at det skjer igjen. Du skal selvfølgelig ikke legge det bort eller ikke bry deg. Samtidig så er det litt naturlig (tror jeg) at mange, og ihvertfall i lange forhold søker bekreftelse fra andre, uten at det egentlig trenger å bety noe annet enn det. Hvorvidt dette skal være greit eller ikke, må man bli enige om, som oftest er dette svært ubehagelig, og vanskelig å godta for begge parter.

Gjest ce817...ab4 skrev (6 timer siden):

Det blir jo så man "fantserer" selv når man ikke får noe svar, og man ser tydelig at det er noe som holdes skjult.

Slikt er kjempetung, og uutholdelig i lengden, det er poenger det kan være greit å formidle ovenfor partneren, på en rolig og god måte. 

Hvordan er kommunikasjonen når dere snakker om disse tingene? I hvilke settinger snakker dere om disse tingene? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest ce817...ab4 skrev (8 timer siden):

Vel, det er klart jeg har begynt å lure på hva som skjuler seg bak dette... Men om man spør så er det nok ikke sånn at man bare sier "Jada, jeg har noe på gang med en annen".... Spørsmålet er hvordan man kan komme til bunns i ting.
Om det ikke er utroskap så er det dumt å faktisk "beskylde" den andre for det, da er jo all tillitt brutt den andre veien. 
Det er i all fall sånn jeg ser det. Mulig noen har noen gode råd for hvordan man faktisk kan finne ut av det.

Nå skal det faktisk sies at jeg har uttrykt mine mistanker og bekymringer rundt dette, men får da til svar at det ikke er noe. Samtidig blir det veldig raskt avfeid uten at jeg får noe spørsmål om hva som gjør at jeg tror dette eller har bekymringer rundt dette, eller noen annen "beroligende" forklaring. Det er et tema som jeg ser er ubehagelig for den andre parten, for da skal det plutselig prates om et annet tema. 

Så kan man jo si at man skal slå seg til ro med det, men da lurer jeg på hva som ligger bak det plutselige hemmelighetskremmeriet og at forholdet virker litt ubetydelig.

Tankene mine går også dit at det kanskje ikke er direkte utroskap som er på gang, men at det kanskje er en liten flørt eller noe som hen vet at jeg ville har reagert på. Jeg tenker i banene "workwife"/"workhusband".
Jeg vet at dette har skjedd tidligere med en del flørting. Dette oppdaget jeg rent tilfeldig, uten at jeg hadde hørt om denne personen fra før. Så er jo spørsmålet: Om det er så tilfelle, er dette noe man bare skal legge bort og ikke bry seg om eller er det et varseltegn?

Det blir jo så man "fantserer" selv når man ikke får noe svar, og man ser tydelig at det er noe som holdes skjult. 
 

Anonymous poster hash: ce817...ab4

La meg bare rante litt her: 

Jeg neppe den beste til å gi råd og tips om forhold, men som et generelt råd som har fungert for meg er å alltid spørre meg selv, hva er det jeg kan gjøre annerledes?  Det som aldri har fungert er, hva kan jeg kreve av den andre parten?   

Annerledes betyr ikke nødvendigvis å være snillere mot den andre parten, men å ta bedre vare på meg selv, eller sette grenser for den andre parten.  Litt gjensiktig frykt er ikke en nødvendigvis en dårlig ting i et forhold.  Respekt og frykt kan vel være ihvertfall til dels to sider av samme sak?

Litt av problemet med å ikke våge å tenke det værste er at det er angstfremkallende.   Men om det skulle vise seg at det værste er skjedd, at hen er på vei ut av forholdet?  Hva så? 

Du høres ut som en ressursterk person.  Du klarer deg nok videre!  Du dør ikke av det?   Du høres ut som en person som har mye å bidra med i et forhold og som kan finne deg en ny bra partner om du så ønsker! De fleste forhold ender med brudd?  Jeg er generelt sjokkert over hvor lite loyalitet det er i dagens forhold i forhold til boomer generasjonen, så jeg forventer egentlig brudd mellom alle som er under 70.

Så *kan* det jo hende at jeg og du tar feil og det er noe annet som ligger bak.   Jeg syns det er pinlig om kona ser meg spille mobilspill på telefonen f.eks.  

Vedkommende har nok respekt til at telefon og ymse andre dingser ligger i fred når du er der?

Er det et utslag av at hen ikke vil du skal se hva hen driver på med på telefonen, eller er det et resultat av respekt for deg, eller en kombinasjon av begge?

Motgang er som en bryne.  Bruker man brynen riktig, blir man potensielt skarpere.

Det får holde med ranting for nå.  Jeg ønsker deg lykke til og håper det beste for deg og dine.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 481fe...b48

Helt ærlig.. Så vet du selv best alltid.. Du kjenner deg og din partner bedre enn hva noen her gjør.

Jeg har fundert mange ganger på hvorfor vi legger så mye i dette "tabuet" om å sjekke partner sin telefon.

Hvis dere har et fundamentalt sterkt forhold.. Så er det ikke noe på en telefon som vil ødelegge det.

Har man derimot et svakt forhold, eller en partner man kanskje ikke burde være med..Ja da kan mye vise seg, jeg har den tro at de fleste av oss ikke passer sammen egentlig.. Vi er blitt så egoistiske og egne at vi passer dårlig med noen over tid og skal fortsette å kunne please andre sine behov når man ikke klarer å please sine egne behov engang.

 

Jeg har vært i 4 forhold.  2 Av de hadde en naturlig avdabbing av interesse og etter litt kommunikasjon fant man ut at det beste var å gå videre. Her tenkte jeg aldri på om vedkommende skjulte noe for meg.  I de 2 andre forholdene hadde jeg denne følelsen. I det ene fant jeg ut av det via å sjekke tlf/pc.  Og fikk det bekreftet der og da.. I det andre fikk jeg det ikke bekreftet før senere, sjekket også tlf/pc til vedkommende, men hun var flink til å skjule det.

Jeg har ikke hatt dårlig samvittighet for det heller.. Jeg skulle aldri hatt behov for å gjennomføre noe slikt, men det var det jeg fikk.  OBS OBS: Dette er ETTER man har brukt kommunikasjon og ikke kommet noen annen vei.  Og mye av min erfaring var som din.. Sjekk av tlf når man snur blikket unna..Privacy filter, unormalt mye avvisning.. Text book cheating tegn altså.

Alt i alt har det vel egentlig bare fått meg til å stole på magefølelsen enda mer når det kommer til folk.  Jeg har hatt rett i alle tilfeller med venner også som har enten har vært utro, eller hatt en utro partner.. Det er noe eget med de åpenbare tilfellene  ( Jeg sier ikke at jeg vil se det på enhver..Men du har de som har litt åpenbare caser ) 

Anonymous poster hash: 481fe...b48

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...