Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er den beste 2 takteren lovlig


Sebbe_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sebbe_ skrev (10 timer siden):

Hei jeg blir femten år nå i februar og vill ta lettsykkel lappen når jeg blir seksten. Jeg lurer på hvilke lettsykkel jeg skal ta, må være 2 takter!!

Jeg vurderer en Yamaha yz 125 så langt men vet ikke hva slags vedlikehold den trenger, tenker på sånn å fylle olje på når man fyller bensin osv. vill helst ha en sykkel som går rund 120 km/t til 125 km/t.


Hvis noen har noe forslag ter jeg gjerne i mot. Helst litt tips på vedlikehold når det gjelder sykkelen😁😁 

Honda nsr 125. Får du tak i en slik en så tror jeg du blir fornøyd.

https://no.wikipedia.org/wiki/Honda_NSR_125

Lenke til kommentar

Det finnes en del EXC 125 som har hvite skilt, jeg mener å huske at det var et smutthull som ble "tettet" rundt 2012, så de begynner å bli gamle. Det finnes også noen gamle Yamaha DT 125 som er totakt, og har skilt. På R-siden finnes det Honda NSR, Cagiva Mito og Aprilia RS125 i totakt. 

Når det er sagt: En gammel totakter er ikke en hverdagssykkel du kan regne med at starter og frakter deg dit du trenger i to år. Det er humørsyke, gamle motorsykler som krever tett og mye vedlikehold. Hvis du kan leve med at sykkelen blir noe du ikke alltid kan bruke når det passer, kan det være noe. 

En mer moderne firetakter kommer til å gi deg mye mindre hodebry. Alle de moderne syklene er ganske like i forhold til effekt. Må også påpeke at de går vesentlig bedre enn totakterne i lovlig tilstand. De gamle totakterne som går bra er uplombert og ulovlige å kjøre på vei, selv om de har skilt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...