Gå til innhold

Verdi på tegneserien Blueberry og Blåjakkene


Gjest Slettet-7vnJA0D1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7vnJA0D1

Hei

Jeg har i mange år samlet på ulike tegneserier som Blueberry, Blåjakkene, Lucky Luke og Asterix. Jeg har i årenes løp brukt mye  tid og penger på å skaffe meg blader, både via bruktbutikker i Bergen og Oslo. Jeg har også kjøpt og byttet via Finn.no, og kjøpt via forlag i Danmark. 
 

Jeg har alle albumene i utgivelsen om serien Blueberry,  Unge Blueberry (3 utgivelser) , Unge år (hans bedrifter i den Amerikanske borgerkrigen) og hovedserien Løytnant/mister Blueberry. Her har jeg alle norske utgivelser, og de utgivelsene som bare kom ut på dansk. Dette gjelder spesielt serien som heter Unge år.
 

I de senere år har det kommet ut samlehefter  av de norske utgivelse, men ikke av de danske albumene mener jeg. 

Jeg har også albumene 1-18 av Blåjakkene, hvor nr 9 og 10 kan være vanskelig å få takk i.
Jeg vet at begge disse seriene var populære å samle på i sin tid, før internett og smart-telefoner😁. En tid da en måtte lese på bussen for å få tiden til å gå😂😂. Det kommer nye utgivelser om Blueberry, men bare på dansk forlag ( Cobolt), med da med nye serieskapere.
 

Jeg er usikker på hvor verdien på serien ligger i dag, muligens at  dette forumet ikke er rett plass å spørre, men jeg prøver likevel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...