Gå til innhold

Media nyheter farlig kommunikasjoner


stamkunde

Anbefalte innlegg

Det å lytte på repeat knappen på menneskene som kun fokuserer på skandaler og hendelser, og tillater ikke å gjøre seg ferdig, og skal man ta nyhets media som saklig kommunikasjon. 

Jeg kan ikke annet enn å si det å lytte til nyhetsbilde og nyheter skal man virkelig være forsiktig å lese og lytte til. 

Jeg snakker kun om norsk media. 

Når jeg kun lytter å hører hva dem snakker om ved skifte av statsråder, så er jeg sjokkert. 

De kan tørrprate på det verste. Tv2 og Nrk.

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (På 16.10.2023 den 11.45):

Jeg kan ikke annet enn å si det å lytte til nyhetsbilde og nyheter skal man virkelig være forsiktig å lese og lytte til.

det er et godt råd ja. i alle fall hvis det blir for mye av det.

Har vist seg at enkelte "utsatte" sjeler ikke evner å sortere det man tar inn, men blir overveldet og mister bakkekontakt.

Var nylig et tragisk eksempel i USA, eldre kar i 70-årene som antagelig har lyttet/sett på Gaza-Israel nyheter 24/7 og gikk ut å drepte en 7 år gammel muslimsk guttunge og skadet moren, fordi han holdt de som medskyldig i det som foregår der nede.

Selvsagt et ekstremt tilfelle, men viser "potensialet/risikoen" ved å bli altfor oppslukt. (kombinert med overfølsomt psyke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...