Gå til innhold

Mac Studio: Koble sammen to skjermer? { LØST }


Ludvig86

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har en Mac Studio med en skjerm (A)  koblet til via HDMI. Jeg tenkte å utvide med to skjermer, og fikk tak i en meget rimelig en (skjerm B) jeg tenkte å prøve. Skjerm A har to HDMI-innganger og en VGA. Skjerm B har èn HDMI og èn VGA. 

Jeg tenkte noe så enkelt som å bare koble skjerm B inni en av HDMI-inngangene på skjerm A, så ville det fungere. Men det var nok ikke så enkelt. 

Hvilken alternativer har jeg? 

// Takk for innspill! 

Endret av Ludvig86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ludvig86 skrev (15 minutter siden):

Takk for tipset! 
 

Forstår jeg det riktig at Mini DP og Thunderbolt er det samme? 

Nei, men Thunderbolt kan støtte Displayport protokollen, det er to forskjellige kontakttyper på maskinsiden, men en DP-plugg på skjermsiden. For mer enn to skjermer, DP kan dasychaines, men det krever at den ene skjermen har en DP inn og en DP ut og takler daisychaning. Evt. må du kjøpe en adapter som daisychaner flere skjermer. Dette krever naturligvis at skjermkortet støtter mer enn to skjermer. Jeg skriver generelt, ikke spesifikt for din maskin.

R.3575603082b5c469e23c2e7d7f5c42a4?rik=e

Endret av Serpentbane
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Antar du mener USB A når du sier USB? Man kan koble til via USB A, men det er veldig suboptimalt. Man får både dårligere oppløsning, dårligere framerate, og høyere latency. Og du trenger vel overgang for dette som du (mest sannsynlig) ikke har(?)

Hvilke skjermer er det du har? De fleste skjermer har vel displayport, ikke bare HDMI.

Det beste er nok å daisychaine via displayport til en av ThunderBolt-inngangene. Har en Mac Studio her, og det fungerer fjell. Men du trenger adapter 😅

Lenke til kommentar
Svein M skrev (7 timer siden):

Jeg forstår det slik at det er USB-C portene som har Thunderbolt 4/USB4/DisplayPort. Og at en da kan ha et adapter på de til Displayport (eller VGA, HDMI).

Men er det da nok med en HDMI til USB—C adapter? 

 

Endret av Ludvig86
Lenke til kommentar
  • Ludvig86 endret tittelen til Mac Studio: Koble sammen to skjermer? { LØST }

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...