Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
45 minutes ago, Tussi said:

Ikke bare fremstå, de ER

Du mener Palestinerne nå ikke sant, som antagelig har mistet / skadet godt over 100 000 de siste 2 årene?
(Jeg finner det underlig at du er en av  beste til å ha valgt side på forhånd mens du anklager alle andre for å hate jøder så fort man ytrer kritikk av Israelsk poltikk og krigføring). 

Endret av The Very End
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
The Very End skrev (1 minutt siden):

Du mener Palestinerne nå, som ditt mest moralske fotballag har nedslaktet over 100 000 av nå? 
(Og fotballag brukes fordi du kanskje er en av de beste til å ha valgt side på forhånd mens du anklager alle andre for å hate jøder så fort man ytrer kritikk av Israelsk poltikk og krigføring). 

Jeg mener begge parter,  det andre er bare idiotisk persondebatt jeg ikke gidder svare på. 

Men hvis du følte deg truffet var det sikkert en grunn til det

Endret av Tussi
Skrevet (endret)
4 minutes ago, Tussi said:

Jeg mener begge parter,  det andre er bare idiotisk persondebatt jeg ikke gidder svare på. 

Hvorfor sier du begge parter når du ofte gjentar anklager om at organisasjoner, gruppering eller mennesker hater jøder så fort vi setter krav til begge parter? Hvorfor må sympati for den ene part bety at man hater den andre? 

Endret av The Very End
  • Liker 1
Skrevet
The Very End skrev (3 minutter siden):

Hvorfor sier du begge parter når du i annenhvert innlegg anklager organisasjoner, gruppering eller mennesker for å hate jøder så fort vi setter krav til begge parter? Hvorfor må sympati for den ene part bety at man hater den andre? 

Jeg gjør ikke det, jeg er en av dem som har kritisert Israel for mye, men når palestinaaktivister kupper dager der jødene har vært ofre påpeker jeg det, men jeg ser jo at for deg kam jøder aldri være ofre, ellers hadde du ikke reagert så sterkt på at jeg påpeker de kan væ re det.

Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Jeg gjør ikke det, jeg er en av dem som har kritisert Israel for mye, men når palestinaaktivister kupper dager der jødene har vært ofre påpeker jeg det, men jeg ser jo at for deg kam jøder aldri være ofre, ellers hadde du ikke reagert så sterkt på at jeg påpeker de kan væ re det.

Er det ikke bra at også "fienden" viser medfølelse og er med på å minnes grusomheter som aldri må gjentas? 

Tror mange har blitt litt blind og trenger minnes på at det var handlingene som den gang ble begått som var gale og aldri må gjentas..at det er dette vi må ta med oss videre og ta lærdom av. Ønsker man å stenge noen ute fra å delta så bedder man egentlig for at dette kan gjentas i fremtiden. 

Skrevet
obygda skrev (4 minutter siden):

Er det ikke bra at også "fienden" viser medfølelse og er med på å minnes grusomheter som aldri må gjentas? 

Tror mange har blitt litt blind og trenger minnes på at det var handlingene som den gang ble begått som var gale og aldri må gjentas..at det er dette vi må ta med oss videre og ta lærdom av. Ønsker man å stenge noen ute fra å delta så bedder man egentlig for at dette kan gjentas i fremtiden. 

Altså.  Når det mosaiske trossamfunn faktisk føler seg tvunget til å ikke samarbeide med dem,.så.er det nok ikke medfølelse med jødene som preger den planlagte markeringen av krysyallnatyen.

Og det var ikke medfølelse som fikk noen til å feire 7 oktober

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...