Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 hours ago, Ballalaika said:

Det var nytt for meg at verdens eliter, inkludert feks den britiske kongefamilien ,egentlig er utenomjordiske øgler som shapeshifter for å se ut som mennesker første gang jeg leste om det.

Man lærer mye nytt egentlig når man vanker i konspirasjonsteoretikersfæren.

Dette innlegget har ingen annen effekt enn at det får deg til å fremstå som helt koko.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Rhabagatz skrev (53 minutter siden):

Dette innlegget har ingen annen effekt enn at det får deg til å fremstå som helt koko.

Like koko som å skrive et innlegg hvor man gir sin støtte til Hamas?

Dere kommer med den ene kokko-kilden etter den andre. Candace Owens sier det bare som det er, Tucker Carlson er en man respekterer, osv osv.

At kildekritikk er så fremmed for dere at det fremstår som koko blir et vitnesbyrd på hvor nedsteamet i ekkokammerets badstu dere sitter. Og er vel etterhvert blitt som forventet.

Den YouTube kanalen det er på David Icke-nivå, rett og slett. Om du ikke umiddelbart ser det er det kanskje på tide å lukke opp døren og få inn litt luft..

Endret av Ballalaika
  • Liker 1
Skrevet
Ballalaika skrev (9 timer siden):

Det var nytt for meg at verdens eliter, inkludert feks den britiske kongefamilien ,egentlig er utenomjordiske øgler ...

Eh, OK, litt Off Topic  i forhold til kristne kirker som beviselig er bombet av israelere kanskje?

https://www.bbc.com/news/articles/cy8ge7vllw9o   Næmmen....(sarkastisk ment)  Israel påstår at de "angrer seg" for å ha bombet Gaza's eneste katolske kirke.  Du verden... tar de noe ansvar ellers økonomisk eller humanitært, NEI

Bare den vanlige bullshit-responsen om at de søker å ikke ramme sivile (beviselig feil når 98% er sivile palestinere) og sivile bygg (nær 100% avsykehusene f.eks.)

Googler jeg litt for å faktasjekke finner jeg også fort historier om at kristne blir diskriminert:

https://ffhl.org/myth-israels-favorable-treatment-palestinian-christians/

Sitat

I am one of those Palestinian Christians living inside Israel to whom Oren refers. At no time in my life have I ever felt the ‘respect and appreciation’ by the Jewish state, which Oren so glowingly references. Israel’s Christian minority is marginalized in much the same manner as its Muslim one or, at best, quietly tolerated. We suffer the same discrimination when we try to find a job, when we go to hospitals, when we apply for bank loans, and when we get on the bus — in the same way as Palestinian Muslims.

Og på Vestbredden har bosetterne med hjelp av IDF klar bane til å angripe kristne.  Jeg vil kalle bosetterne ganske ugudelige når de angriper den kristne byen hvor Jesus selv søkte tilflukt (!)

https://www.vaticannews.va/en/world/news/2025-07/israel-west-bank-jewish-settlers-christians-palestinians-war.html

Sitat

Violence by Jewish settlers in Palestine has now also struck the residents of Taibeh, the only entirely Christian Palestinian village. Taibeh is the ancient Ephraim, the location mentioned in the Gospel of John where Jesus took refuge after the resurrection of Lazarus (Jn 11:54), and where the Christian community has extremely ancient roots. The village is home to three churches—Latin, Greek Orthodox, and Melkite—whose pastors, Fathers Bashar Fawadleh, Jack Nobel Abed, and Daoud Khoury, issued an appeal last night calling on Israeli authorities to prevent further settler violence, which so far has largely occurred in the presence of passive Israeli soldiers.

Det er jo snakk om perspektiv, når Trump snakker om å gå til væpnet aksjon mot Nigeria fordi kristne drepes (landet har 50/50 muslimer og kristne.  Drap er ca likt fordelt i den konflikten) - så undres man jo på hvorfor USA sitter stille og ser på at kristne palestinere drepes ?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Rune_says skrev (10 minutter siden):

Eh, OK, litt Off Topic  i forhold til kristne kirker som beviselig er bombet av israelere kanskje?

https://www.bbc.com/news/articles/cy8ge7vllw9o   Næmmen....(sarkastisk ment)  Israel påstår at de "angrer seg" for å ha bombet Gaza's eneste katolske kirke.  Du verden... tar de noe ansvar ellers økonomisk eller humanitært, NEI

Bare den vanlige bullshit-responsen om at de søker å ikke ramme sivile (beviselig feil når 98% er sivile palestinere) og sivile bygg (nær 100% avsykehusene f.eks.)

Googler jeg litt for å faktasjekke finner jeg også fort historier om at kristne blir diskriminert:

https://ffhl.org/myth-israels-favorable-treatment-palestinian-christians/

Det er godt mulig at hvordan Israel behandler kristne i Palestina er et interessant tema.

Problemet er at "beviset" ditt er 10 sekunder en kokko-kanal har klippet ut av kontekst av en som muligens er rabbi, som uansett ikke snakker om kristne i Palestina. Og så jazzet du videre på det.

Det er der vi er. Temaet er kildekritikk. Du greier dessverre ikke prate deg bort, sånn apropos gaslightning, fra at den totale mankoen på kildebevissthet ble blottlagt.

Endret av Ballalaika
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...