Gå til innhold

Primus og kokesystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker omnifuel fra primus, enkel og lett konstruksjon og slett ikke viktig å betale tusenvis for den siste modellen, min er vel 15 år gammel snart. Gass om sommeren og parafin om vinteren, funker veldig bra. Kjøpte meg også en liten sak på tilbud for å ha som backup + på korte turer.

 

Primus omnifuel:

Spoiler

1285562179-primushimalayamultifuel-01-jp

 

Kjekk liten sak for korte turer:

Spoiler

333f0e7e41cc402ba270e8fa18e6c105?resize=

 

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (3 minutter siden):

Bruker omnifuel fra primus, enkel og lett konstruksjon og slett ikke viktig å betale tusenvis for den siste modellen, min er vel 15 år gammel snart. Gass om sommeren og parafin om vinteren, funker veldig bra. Kjøpte meg også en liten sak på tilbud for å ha som backup + på korte turer.

 

Primus omnifuel:

  Vis skjult innhold

1285562179-primushimalayamultifuel-01-jp

 

Kjekk liten sak for korte turer:

  Skjul innhold

333f0e7e41cc402ba270e8fa18e6c105?resize=

 

Den var fin :) var det den det var noe gassproblemer med ? bokser som ikke passer eller åssen det var ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (På 14.10.2023 den 9:12 PM):

Jetboil ser bra ut, raskere koketid? Jeg tenkte litt på den men synes den så litt stor ut

Man får den i mange forskjellige størrelser. Jeg har en som er ca 10 år gammel, hele brenneren med gassboks og støtteben for plass i kokekaret som er ca 7 dl. Koker en halv liter vann på 2-3 minutter på sommeren, det tar lenger tid når det er kaldere eller mye vind.

Endret av PolarD
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

En kompis hadde en slik når vi var på fisketur ca 1995, mener han kjøpte den på noe utsalg for forsvaret (overskuddsmateriale).

Hmm, fant den til slutt etter en del leting, https://www.depotsjefen.no/products/optimus-hiker-plus

Dette er en moderne versjon av samme saken, den går på det meste men stort sett alt annet enn renset bensin/parafin soter en del (F-34 består hovedsaklig av parafin).

Den er tung og klumpete å ta med seg, men til gjengjeld er den solid og stødig.

 

Endret av Kakkelfant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...