Gå til innhold

Altibox fiber dårlig nett?


Anbefalte innlegg

Delvis skrev (11 minutter siden):

Hadde egentlig tenkt å holde meg unna Altibox, etter en-1stk samtale med kundservice( på tlf) for få år siden, på vegne av en eldre i familien. Det var en så drittopplevelse at jeg har ikke kommet helt over det enda. Men klart det kan sikkert oppleves noe negativt alle steder  en gang i mellom. Vedkommende jeg snakket med, var totalt på jordet ( hvilket ble raskt bekreftet i ettertid) men likefullt sto så hardnakket på sitt at det fikk meg til å svette.
Etter at jeg fikk et problem med nettet hos Telia for ikke lenge siden, vurderte jeg tilbud fra Altibox som har fiber, det har ikke Telia her og har ingen planer om det heller. Men nå er enda en grunn til å bare legge tanken om Altibox på is. Telia fungerer normalt igjen og har gjort det stort sett de senere åra, så nå blir jeg der tenker jeg. 

fram til dette med cg nat har altiboks vært helt suverent, de leverer hastighenten de skal og har minimalt med nedetid så har ikke hatt noe og klage på, tror jeg har hatt altiboks siden 2009 nå både med og uten tv løsningen deres. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trrunde skrev (På 3.5.2024 den 11:29 AM):

carrier grade nat, flere sluttkunder blir nata bak samme offentlige ipv4 adresser.

Dersom en er på altibox leveranse så er raskeste måten å sjekke det ved å gå til http://ip.altibox.no og http://ipadresse.no

dersom disse to viser forskjellige resultat så er en nok på cgnat leveranse.

ip.altibox.no vil da vise 100.[64-127].x.x og ipadresse.no vil vise en offentlig ipv4 adresse 

Da har jeg fått sjekket opp, IP adressen er lik på samme linkene!
Good or bad?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...