Vapula Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Hei, På innstillinger under Smartgart er noe som heter fast skriv hva betyr " fast skriv"? Er nysgjerrig på hva det er. Skal jeg ha det på eller av?
Lch Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) 'Fast Write' på english. Man skal visstnok skru av Fast Write på Ati-kort hvis man opplever mye krøll med spill. Det betyr at prosessoren kan sende data rett til AGP-bussen uten å gå via minnet først elns. http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...&var1=0&var2=39 Endret 14. januar 2004 av LarsC
Vapula Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 ok. Så hvis jeg ikke har problemer fra før så vil ytelsen være best med Fast write på? Er det slik å forstå?
Vapula Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 Forresten, kanskje litt mye masing men, jeg har også noe som heter "vent på vertikal synkronisering", hva er dette? Kunne kanskje ha lest manualen eller noe, men setter pris på svar fra dere.
Lch Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) RTFM, alltid RTFM. Det beste er å lære tingene selv. Ellers kan du søke i forumet hvis du ikke vil bla igjennom manualen. Skrur du på Vsync eller 'vertikal synkronisering', gjør det at skjermkortet vil tegne bilder samtidig som skjermen tegner opp bildet, slik at du ikke vil få en fps som overskrider oppfriskningsraten. Altså, har du 85Hz, vil ikke skjermkortet tegne flere bilder per sekund enn 85 (men du kan godt få lavere fps enn 85). Skrur du av Vsync, kan du få betydelig høyere fps, men du kan også oppleve en artifakt som kalles 'tearing', mange forveksler denne med lagging/hakking. Fps er 'frames per sec' eller 'bilder per sekund'. Endret 14. januar 2004 av LarsC
Lch Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Var ikke sånt ment, da. Det blir med en gang litt mer vrient når alt er oversatt til norsk i drivergrensesnittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå