Gå til innhold

Anmeldelse: EA Sports FC 24


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner årene med The Journey. Det var noe helt nytt, men EA kuttet det ut før det fikk ben å gå på.

Har spilt de 3 siste FIFA spillerne, og de trykker Ultimate Team med i halsen på deg, og de dropper å fornye innhold til de som ikke er så gira på UT. Personlig synes jeg hele UT konseptet er elendig og gir deg lite underholdning for pengene. Skulle ønske de brydde seg mer om å gi deg mer innhold i spillet enn å bare pumpe ut virtuelle fotballkort.

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse, men det er et par feil her som bør rettes opp i, og som kanskje burde påvirke karakteren ett hakk ned også?

Det som nevnes i artikkelen om at det nå dukker opp masse info i reprisene av scoringer er ikke nytt, dette var identisk i FIFA 23.

En annen ting som fremgår som nyvinning i denne anmeldelsen er at man i Spillerkarriere kan bruke lønningene på diverse investeringer etc. Dette er også en ren kopi fra FIFA 23.

 

Derimot er det nytt at man i årets spill får en agent som hjelper til med å tune deg inn mot spill i drømmeklubben (hvordan dette virker i praksis vites ikke, men i hvert fall noe nytt).

Alt i alt bortimot en blåkopi av eget spill krydret med cutscenes man uansett skipper etter første sesong, samt et gameplay som stadig er fullstendig ping-pong i tempo og totalt urealistisk. Forøvrig fint at det fremgår kritikk mot spillets mikrotransaksjons-tjuveri da dette faktisk er mye lenger over streken enn hva folk tror all den tid den gjennomsnittlige aldersgruppen som kjøper kortpakker i spillet er 12-13 år.

Enhver karakter over 6 av 10 oppleves som et forsøk på å ikke bli upopulære fremfor en reell fremstilling av dette coveralbumet av samme band med ny trommis, og nesten identiske tolkninger av alle låtene, utgitt til over fullpris.

Lenke til kommentar
Ping7 skrev (3 timer siden):

Jeg savner årene med The Journey. Det var noe helt nytt, men EA kuttet det ut før det fikk ben å gå på.

Har spilt de 3 siste FIFA spillerne, og de trykker Ultimate Team med i halsen på deg, og de dropper å fornye innhold til de som ikke er så gira på UT. Personlig synes jeg hele UT konseptet er elendig og gir deg lite underholdning for pengene. Skulle ønske de brydde seg mer om å gi deg mer innhold i spillet enn å bare pumpe ut virtuelle fotballkort.

Helt enig med deg. Dette er en greie som går igjen med alle sportsspillene til EA. Hele spillet burde vært en billig DLC hvis man har det forrige. 

Lenke til kommentar

Savner mer om selve opplevelsen på banen. Fifa har hatt en lei utvikling de siste titlene hvor pri én virker å være kjappe og urealistiske kamper med mye mål og totalt fraværende forsvarsspill - sikkert for å glede UT-gjengen. For oss som foretrekker offline lukter det vel å fortsette med PES 2021 til noe bedre dukker opp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det fortsatt digitale fotballkort som gjelder?

Jeg var glad i FIFA da jeg var ung og lovende, og ville sjekke ut en av de nyeste utgivelsene. Kan ha vært i fjor eller året før. Jeg fant en video på youtube der tittelen skulle tilsi at det var en som spilte FIFA. Vel, han drev med spillet, det er sant. Men videoen var egentlig bare en halvtime med åpning av pakker, spillerpresentasjoner og stæsj. Og en hel masse klikking på ting jeg ikke hang med på. Ikke et sekund fotballkamp.

Virker som fokuset på å faktisk spille kamp har blitt tonet veldig ned ... 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...