Gå til innhold

Champions League-tråden 23/24


BIlly Bones

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr. President™ skrev (28 minutter siden):

Jeg kan se hvorfor noen vil si det er straffe og VAR ville latt den stå dersom det blir dømt. Men det er den siste delen der hvor Saka hopper litt i retning Neuer med høyrefoten istedenfor å prøve å unngå, det går riktignok fort, men han har tid nok til å trekke den i samme retning som ballen istedenfor andre veien. På den andre siden så legger Neuer igjen beinet sitt også og da er det ikke sikkert at Saka kunne kommet seg forbi ham uten noe som helst kontakt

Saken er egentlig ganske enkel. Følg med på ballen. Saka er ikke interessert i den. Hvor mange profesjonelle spisser/vinger gir fra seg kontrollen på ballen inne i straffefeltet på den måten? Ingen. Saka slår vekk ballen for å konstruere et frispark. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Komplett ubrukelig said:

Saken er egentlig ganske enkel. Følg med på ballen. Saka er ikke interessert i den. Hvor mange profesjonelle spisser/vinger gir fra seg kontrollen på ballen inne i straffefeltet på den måten? Ingen. Saka slår vekk ballen for så å konstruere et frispark. 

Alt i denne analysen er feil. Gratulerer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 minute ago, Komplett ubrukelig said:

Du får nesten fortelle hva som er feil med den da? Dette er ting du ser i 6 divisjon med spillere uten balanse. Saka vet godt hva han gjør. 

Du sier saken er grei. Dette er en situasjon som VAR typisk bruker tid på og en situasjon som typisk diskuteres i ettertid.

Du sier Saka ikke er interessert i ballen. Jeg la ved klippet en side tilbake, og det er vanskelig å komme til den konklusjonen fra noen av vinklene. Selv i slow-motion.

Du spør hvor mange vinger/spisser som gir fra seg «kontrollen» på den måten. Vanskelig å vite om du er seriøs eller ikke her, men man kan bare anta at du ikke ser mye fotball, siden kontroverser som dette i straffefeltet skjer ukentlig.

Du sier Saka slår vekk ballen for å konstruere et frispark. Han «slår ikke vekk ballen» og det dreier seg om et straffespark. Ikke et frispark.

Jeg mener at det ikke er straffespark. Fortsatt leverte du total skivebom av en analyse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Liquidkey skrev (1 time siden):

Du sier saken er grei. Dette er en situasjon som VAR typisk bruker tid på og en situasjon som typisk diskuteres i ettertid.

Du sier Saka ikke er interessert i ballen. Jeg la ved klippet en side tilbake, og det er vanskelig å komme til den konklusjonen fra noen av vinklene. Selv i slow-motion.

Du spør hvor mange vinger/spisser som gir fra seg «kontrollen» på den måten. Vanskelig å vite om du er seriøs eller ikke her, men man kan bare anta at du ikke ser mye fotball, siden kontroverser som dette i straffefeltet skjer ukentlig.

Du sier Saka slår vekk ballen for å konstruere et frispark. Han «slår ikke vekk ballen» og det dreier seg om et straffespark. Ikke et frispark.

Jeg mener at det ikke er straffespark. Fortsatt leverte du total skivebom av en analyse.

Norsktimen din gidder jeg ikke kommentere.

For meg er det helt åpenbart at Saka ikke er interessert i ballen. Han har ikke bare en keeper han skal forbi, det er også flere forsvarsspillere. Likevel legger han ballen langt til side i en retning han ikke er interessert i. VAR-rommet har i alle fall kommet til samme konklusjon om hva Saka gjør, hvis ikke må de dømme straffe for klar feil siden kontakten er stor nok til å sette Saka ut av spill. 

Alt tyder på at Saka har tenkt at Neuer er for nær til å skyte, og forsvarsspillerne er for nære til at han kan runde keeper. Da er straffe godt alternativ. 

Til og med Ødegaard er mildt sagt forsiktig i uttalelse til TV 2: "Det er tydelig kontakt der i alle fall. Det går an å blåse på den"

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Komplett ubrukelig said:

Norsktimen din gidder jeg ikke kommentere.

For meg er det helt åpenbart at Saka ikke er interessert i ballen. Han har ikke bare en keeper han skal forbi, det er også flere forsvarsspillere. Likevel legger han ballen langt til side i en retning han ikke er interessert i. VAR-rommet har i alle fall kommet til samme konklusjon om hva Saka gjør, hvis ikke må de dømme straffe for klar feil siden kontakten er stor nok til å sette Saka ut av spill. 

Alt tyder på at Saka har tenkt at Neuer er for nær til å skyte, og forsvarsspillerne er for nære til at han kan runde keeper. Da er straffe godt alternativ. 

Til og med Ødegaard er mildt sagt forsiktig i uttalelse til TV 2: "Det er tydelig kontakt der i alle fall. Det går an å blåse på den"

Aldri ment som noen norsktime eller å være nedverdigende for språkbruken. Vi er også enige at det ikke er straffespark.

Å dra ballen til siden slik han gjør er et Saka-varemerke, og har gjort det med suksess mange ganger. Han henger igjen for mye til at det bør blåses straffe, men Neuer er også akkurat for mye ute til at det er utelukkende konstruert. Ingenting med den situasjonen som er uhørt for profesjonelle spisser/vinger. Det er heller ingen ting med det som har med 6. divisjon å gjøre.

Virker som både Ødegaard og Kane er i samme båt:

 

 


 

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
barezell skrev (6 timer siden):

Noen med troa I dag? Har en liten 70/30 favør bayern. Hadde vært digg å ta feil.

Jeg vet vi er gode nok til at vi kan klare det, men det kan BM også. 60/40 fordel bayern.

Men faen steike asså, jeg kunne ønske vi startet Rice i sin beste posisjon. Jorginho er konge han, men kanskje ikke mot BM på bortebane, trenger vi ekstra kreativitet og ballcarrier egenskaper alt i en nice little package så hadde jeg fortrukket ESR. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...